הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור חדשות
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

נתחיל מהסוף או נצמצם ? ממתי אני יודע לצמצם ? שנת 2008 קיבלה בסגל מומנטום, תנופה רצינית בתחום הכביש והטריאתלון. אבל כיצד התחילה השנה ? ולמה התפתחה בהמשך ?
מאת:  אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
21/12/2008, 22:00

                

   

 שני רוכבי מומנטום בעלי אפס ניסיון במרוצי כביש 
 
היו לנו שני מחנות אימונים לפתיחת העונה ב 2008– אחד לצעירים בעין חרוד -
 
בחצבה - כמאמן, למדתי שגם אם קובעים תוצאה מדהימה של 14 דקות על קסטה 23 במעלה עקרבים (ורואים פוטנציאל), זה לא משהו שיכול להצביע על הישגים עתידיים להמשך העונה, צריך עוד כמה דברים במיוחד אם אנחנו ספורטאי מסטרס.
 
במרץ - מרוץ ניצנים שנערך בצל רקטות עזתיות שנפלו לא רחוק מאיתנו, האווירה היתה קרבית בהחלט. רוכבי העלית של הקבוצה כבר רכבו על אופני סגל חדשות שהורכבו רק מספר ימים קודם. חברת סגלבייקס בבעלות מפעל אלובין החליטה כמהלך אסטרטגי לתמוך בקבוצת מומנטום ולנו נשאר רק לשמוח על הכבוד הגדול שנפל בחלקנו.
מרטינה, בהתאם לאימוני הוולודרום של תחילת העונה במומנטום, זרמה בקלילות למקום הראשון בניצנים. אבל ההופעה הטובה ביותר של היום, הייתה שמורה למקצה מסטר פרו. שני רוכבי מומנטום בעלי אפס ניסיון במרוצי כביש, יוצאים לנצח את המקצה בבריחת קמיקאזה על המטר הראשון (כהוראת המאמן). לבושתי, שכחתי שני דברים : הראשון – מספר גדול מאוד של רוכבים מקבוצת TACC (17 במספר) שניסו כל העת לקפוץ לפנים ולגשר, אבל מעבר לכך - שכחתי רוכב נוסף בעל אפס ניסיון בשם ניר זוהר שסגר כמעט כל ניסיון גישור לפנים (מזל שירנין היה שם כדי להרגיע קצת, מהכרות מספיק טובה שלי את ניר, זה כמעט בלתי אפשרי). שני הקמיקאזות – גדולטר ומנדלבאום נתפסו רק לאחר 2 וחצי הקפות.

למחרת מרוץ ניצנים נסעתי לטיול מדבריות במערב מצרים. מסע דיונות ענק שאינן נגמרות, אך גם משם יצא לי לעקוב אחר תוצאות של רוכבים במרוץ מעלות הבינלאומי...אגב הכושר נשמר בריצות דיונה ארוכות ותרגילי כוח של בוקר, בסגנון טאי-צ'י מדברי.

באמצע חודש אפריל ערך מועדון סגל מומנטום את תחרות הכביש הראשונה שלו ב2008. המסלול – פארק נאות קדומים. שלוש שנים שאני מנסה לארגן במקום תחרות במסלול 'לונה פארק'. הפעם זה איכשהו צלח. בקיום המרוץ ביקשנו במומנטום לקבוע סטנדרטים גבוהים של מרוץ קרמיס עליות שלא מבייש גם מסלולים אירופיים (ציטוט של מר איקי רהט, והוא ראה כבר כמה מרוצים בחיים שלו....)

בהמשך העונה – מרוץ נג"ש נס הרים בחסות חברת סגלבייקס וחברת ספינגו. מרוץ שאולי והיה 'פריצת דרך מחשבתית' בקיום מרוץ מעין זה בעלויות יחסית נמוכות. בלי הרבה שיווק מיותר ויותר מדי צלצולים מסביב. למרות הקשיים שהוערמו עלינו ולווא דווקא מצד המשטרה, או המועצה המקומית... המרוץ יצא לדרכו ובו נקבעו שני שיאי מסלול שנרשמו היטב בסוף העלייה של נס הרים. (השיא הרשמי של לואיג'י קמפי – 15:00 – נשאר על תילו...אולי יישבר ב 2009 ?)

בחודש מאי במרוץ 'ליגת הקבוצות' בין אורים לירוחם, עוף החול של מומנטום, מר בן עמי צ'אושו סיים במקום הרביעי מתוך בריחת גישור מרשימה. קבוצת מומנטום מסיימת קבוצתי במקום השלישי.  
היה לנו בדרך, או על הדרך את אליפות ישראל באופני כביש, עם פודיומים, עם כמעט פודיומים, וכמובן מרוץ חץ הצפון עם חוויות מיוחדות משלו    
אליפות ישראל באופני הרים, עם שלל תקלות ונפילות, פציעות וחבלות, אך עדיין עם עלייה איתנה אל הפודיום וחיוך רחב וגדול. כולל תחרות פרישה לצבא של דניאל בן דויד. סיימנו במרוץ בית גוברין, עם עופר פוזנר שעלה בקלילות אל הפודיום למקום הראשון, לא יודע שההפתעה האמיתית תגיע חודש לאחר מכן...באליפות ישראל לטריאתלון באילת. באילת, עופר פוזנר, ספורטאי בגיל 54 – קובע את התוצאה השנייה האיכותית ביותר של היום – 1:02 על האופניים ל 40 ק"מ (הראשון שעשה תוצאה טובה ממנו – מקצוען לשעבר שנחשד ע"י ההתאחדות הגרמנית בשימוש בסמים לפני כמה שנים...אוי ואבוי לא עלינו).
 

מתן גדולטר
מתן גדולטר
 מה גיליתי במהלך השנה הזאת ? שהיה שונה ומיוחד והבדיל כל כך את קבוצת סגל מומנטום מאחרים ?
1.    שאני יכול להטיח את האמת בפרצופים של רוכבים שלי, מבלי לחשוש יותר מדי מה יהיו התוצאות הרגשיות בעקבות כך. במרבית המקרים האגו שלהם, לא מוביל אותם מתי שמדובר במקצועיות של אימון ואופניים, ושילוב הדברים והאיזון בין החיים הרגילים לבין תחביב הרכיבה.
2.    גיליתי שבסופו של דבר, כולנו כאן ספורטאי מסטרס...
3.    ניר זוהר. רוכב אופניים שהצטרף למומנטום בחודש ינואר נעלב ממני כשביקש ממני תוכנית אימונים כבר בתחילת העונה. אמרתי לו בצורה חלקה וברורה : "קודם תראה לי כמה אתה רציני...אח"כ נראה לגבי תוכנית". אז ניר הראה, עם אין ספור תקלות בשלל מרוצים, לאחר חצי שנה של רכיבה הוא התחרה כבר באליפות ישראל בקטגוריה עלית. מוזר קצת. בעייתי באמת. לאחר אליפות ישראל באופני כביש נשלח הנ"ל לחודשיים וחצי של מרוצי עלית בבלגיה. לא, הוא לא נסע עם נבחרת ישראל לספרד. אבל אני בטוח שמה שניר קיבל בבלגיה לא היו שווים פחות... (הרבה תודה לנתנאל ים, סטף וקיריל פוזנייקוב).
4.    עופר פוזנר – תופעת טבע מוזרה בענף. הגיע למומנטום רק באמצע העונה. במרוצים לקח לו קצת זמן להבין שלסחוב את פלטון הספורט אחריו לא מקבלים שום מדליה. בהמשך המרוצים הוא המשיך לסחוב, אבל 5 דקות לפני הסיום הוא הקפיד לבקשתי לרדת לאחור ולחכות. אבל זה לא חשוב. בסיכומים של טריאתלון אילת, הצעתי לעופר – "מה אתה חושב על ללכת בשנה הבאה על אליפות העולם למסטרס.... אתה שווה היום מקום 40-50 ע"פ מהירות של 41 קמ"ש ממוצע..."
קיבלתי תשובה ברורה, אופיינית מאוד לרוכב במומנטום – "כל עוד אני לא בטווח של העשרה ראשונים זה לא מעניין אותי...אולי ב 2010 !"
5.    בן עמי צ'אושו, מרטינה צין קרן ואביחי גרינברג, שלושתם רוכבי עלית אשר עובדים במשרה מלאה, מי יותר או מי פחות, מי הורה לילדים ומי שבמהלך 2008 היתה לו 'ילדה בדרך'. שניים מהם אפילו יכולים להיות ההורים של חלק מהרוכבים שעמדו לצידם על הפודיום. בשורה התחתונה, מקצוע הרכיבה עבורם הוא תחביב נטו (לא שכחתי את גדולטר וזוהר...). למרות שממוצע שעות האימון של שלושתם, לא עולה על 15 שעות שבועיות, כולל שני ימי מנוחה בשבוע ! הם מצליחים להתקדם אט-אט משנה לשנה, עוד ועוד ולא רק מבחינת טקטית. סיבה ראשונה ועיקרית – כישרון אמיתי ורצון להצליח. סיבה שנייה – הקבוצה בה הם רוכבים. שלישית - החוכמה לבצע תוכנית אימונים של רוכבי מסטרס, שתתמקד בפיתוח יכולות מהירות וכוח בסיסיים, בנוסף עבודה קשה על מגבלת רוכב או ספורטאי ובסוף השבוע כשיש זמן, ניתן גם לעבוד על הסבולת. נכון שההתאוששות היא לא משהו, אבל זה מה יש, אין מה לעשות.
  1. בסוף העונה חילקתי שאלונים אישים לרוכבים. בסופו, היתה השאלה הבאה : "מה הם הדברים הכי כפים במועדון שלנו שעליהם אתם רוצים לשמור ולהמשיך איתם הלאה" – כמעט כולם כתבו - החומר האנושי !!!  לכן צריכים באותה נשימה להזכיר את האנשים שלא עולים, או 'כמעט עולים' על הפודיום, אנשים יקרים כמו ברק, עידן, ראובן, יוסי, חנן, רותי, צ'רניקה ומרטינה והרבה אחרים...בלעדיהם הקבוצה היתה נראית לגמרי אחרת.(אני לא רוצה לרשום מה רובם התעניינו להחליף...)
  2. תודה רבה גם לאור מרודי פרוג'קט - שעזר באספקת קסדות ומשקפיים לרוכבי הקבוצה.
  3. במידה ושכחתי אירוע או תחום, בעיקר טריאתלון, אז זהו שלא שכחתי ! אבל זה בזמן אחר, במקום אחר. ולא, לא שכחתי את הרוכבים הדרומיים שלנו בדרום : לב, אנדרי, אלכס ובשטח - ירון חלפי.
שורה תחתונה – קבוצה קטנה, אנשים גדולים – תודה רבה.
הניצחון – מתחיל בראש ! (ואצלכם כנראה באתם איתו מהבית)
מה שנה הבאה ?
הרבה הפתעות חדשות, ישנות, נחייה (בעיקר !) ונראה.

 
 גלגלי אהבה 2008...
גלגלי אהבה 2008 כ- 600 רוכבי אופניים מהעולם רכבו למען ילדים בשיקום בירושלים להמשך
 VOLVO DESERT CHALLENGE – סדום 2008...
VOLVO DESERT CHALLENGE – סדום 2008 אירוע ה-Volvo Desert Challenge שהתקיים בשישי-שבת האחרון במ.א. תמר, והופק על ידי חברת ''עז הרים'', היה הגדול מסוגו להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
קבוצת סגל מומנטום - סיכום עונה 2008
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 14    דרוג כללי: 3.92

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019