הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טור אישי
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

כתבה-מאמר חווייתי מאת טל דויד, רוכבת אופניים.
קרדיט: טל דויד
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
10/8/2011, 13:26

                

   
שלום, שמי טל דויד ואני רוכבת על אופניים כ- 3.5 שנים. מתוכן, 3 שנים לערך הרגשתי שאני מדשדשת במקום. מתוסכלת לחשוב שאולי בעצם, אין לי את זה. ואז נחתתי במעבדה בגינתון.
תוך פחות מ-3 חודשים התחזקתי, התקדמתי בכל יכולות הרכיבה שלי (מספרינט של 5 שניות ועד טסט של 20 דק'), למדתי להעביר הילוכים טוב יותר, הקואורדינציה וטכניקת הדיווש בישיבה ועמידה השתפרו, הביטחון שלי עלה ומעבר לכל דבר אחר, פשוט יותר כיף לרכב.

אז מה אני יכולה לומר על המסגרת?

ראשית כל, זה חכם. המעבדה היא שילוב בין מכשור מתקדם שנותן ביופידבק מדויק אודות כל מה שאני עושה או לא עושה על האופניים. בנוסף, מאמן שיודע לקחת את כל מה שקורה במהלך האימון - מהפרוטוקול המבוצע באותו יום ועד כל אותם נתונים שרצים לי מול העיניים ולמקד אותי אישית במה שהכי יקדם אותי בשלב שבו אני נמצאת וביחס לאיך שאני מרגישה. התוצאה היא שלא זו בלבד שהגוף שלי סוף סוף לומד לרכב יעיל יותר, מאוזן יותר וטוב יותר באופן כללי, גם הראש שלי נכנס לעניינים. אני מרגישה שאני מתחילה להבין איך רוכבים ואני בטוחה שכרגע אני רואה רק את קצה קצהו של הקרחון.
שנית, זה בטוח. המעבדה (= המכשור+המאמן) מאפשרים מסגרת עבודה בה ניתן להתאמן בעצימות גבוהה מאוד מבלי לחשוש מפציעות/אימון יתר. האימונים קצרים כך שאין שחיקה מיותרת ויש יותר זמן להתאושש. הדגש הוא תמיד על איזון ושליטה ומעבר לכך הנתונים כל הזמן שם, על המרקע, כך שהכל מבוקר ויש את אותו 'מבוגר אחראי' שיודע מתי להוריד קצת את הרגל מהגז או אפילו לעצור.
מה עוד? המעבדה מאפשרת סימולציה מעולה של רכיבה בחוץ מבלי לרכב בחוץ וזה נפלא. למה? כי אפשר לחשוב אך ורק על הרכיבה ולא על שום דבר אחר. מזג אוויר? לא משפיע. יש מזגן בקיץ ובחורף. לחץ ? לא קיים. אני לא אפול מהאופניים משום סיבה, לא אאבד את הקבוצה בשום שלב ואף מכונית לא תפגע בי. כל מה שנמצא זה אני מול מה שאני עושה . אפשר לשכוח מכל ה'רעש', לשחרר את הראש ולהתרכז באמת. מעבר למיקוד ולבטיחות הסימולטור יכול להביא אלי כל מה שאבקש ממנו. אפשר לדמות בו כל מסלול בכל שיפוע או אורך שנדרש.
דבר אחרון אבל חשוב. זה פשוט כיף!!! האימון הוא אימון אישי לכל דבר אבל הוא מתקיים בקבוצה ואין מה לומר...הרבה הרבה יותר נחמד לסבול ביחד. האווירה במעבדה נהדרת. האנשים, המוסיקה והמקום בכלל - אני תמיד יוצאת עם חיוך מאוזן לאוזן ולא משנה כמה סבלתי באימון.

לסיכום, יתרונות: מיקוד. בטיחות. עבודה עצימה אך מבוקרת. שליטה. עבודה רב מימדית ברכיבה (לא רק כוח, למשל, אלא כוח+סל"ד+קואורדינציה+טכניקה+שליטה וכו') האימון קצר יחסית כך שניתן להתאמן חזק מבלי להפסיק לעשות כל דבר אחר ואפילו לישון עוד שעה-שעתיים בלילה. האימון אישי באווירה קבוצתית שזה הטוב מכל העולמות, ויתרון אחרון – היות והמעבדה סוג של סימולטור, לא משנה אם אתה רוכב מתחיל, רוכב מסטרס או רוכב עלית. עבור כל אחד נתפר 'עולם רכיבה אפשרי' שמהווה עבורו את קרש הקפיצה אליו הוא נזקק על מנת להתקדם ולעבור לשלב ('עולם הרכיבה האפשרי') הבא.

חסרונות: לא מצאתי בינתיים. אולי בעצם, רק אחד. יש משהו בספורט הרכיבה שמזוהה לפחות כך נדמה לי, עם אינסוף שעות אוכף כך שהמעבדה דורשת שינוי תפיסתי לא פשוט. זה חיסרון כפול, כי גם יש צורך בהגדרה עצמית מחודשת של המתאמן (וזה כאמור לא קל) וגם יש יותר זמן לקנות עוד ציוד 

התוצאה? שיפור ועוד שיפור. עבורי לפחות . והרבה מאוד הנאה!!


קרדיט: טל דויד
 
 מצלמת רכיבה...
מצלמת רכיבה כיצד ניתן ''להרכיב'' מצלמת רכיבה מהמצלמה שלנו שלט ורצועת גומי להמשך
 אז מה היה לנו בחג פסח הזה ???...
אז מה היה לנו בחג פסח הזה ??? קצת כיוון אופניים וקצת תרבות... סיפור שהיה באמת. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
מתוסכלת לחשוב שאולי בעצם, אין לי את זה
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 1/11/2011 :14:51 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רוית עם תוכן  חייבת להגיד לכם
 16/11/2015 :22:30 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דניאל עם תוכן  


[ ]
לפרסום זה יש: 2 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 5    דרוג כללי: 4.6

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות