כתבות > מדור טכני
|
|
איך למנוע את החלקתו של מוט האוכף
המאמר עוסק בטיפול פשוט למוט אוכף שמחליק לתוך השילדה
מאת:
דרור סופר
15/5/2002
|
|
|
|
התופעה
חלקנו כבר נתקל לא פעם במוט אוכף שלא נשאר קבוע במקומו. מכוונים את הגובה המתאים עולים על האוכף ולאחר כמה מאות מטרים של רכיבה לא קשה האוכף נמוך מדי. כל נסיונות ההידוק לא עוזרים ולעיתים בהידוק האחרון נסדקת טבעת השיחרור המהיר. בחנות מתנצל המוכר ומסביר שישנם חלקים שיוצאים פגומים מהיצור. הוא מחליף את טבעת השיחרור המהיר ואנחנו יוצאים לטיול הבא. לאחר כמחצית הדרך זה שוב קורה. הוורידים בעיניים מתנפחים ומילים לא מסובכות מחליקות בקלילות בין השפתיים.
|
חריצת איקסים בנקודת החיבור
|
הסיבה
בכל החלקה של מוט האוכף בתוך צינור השילדה, מאבדים צינור השילדה ומוט האוכף שכבות חומר. כמו כן, מאבד מוט האוכך מחיספוסו והופך יותר ויותר לחלק. איבוד החומר אינו מורגש לעיין אך גורם להקצנת הבעיה.
|
שני פתרונות
פתרון ראשון הוא להחליף את טבעת השיחרור המהיר בטבעת ללא שיחרור מהיר. טבעות אלה לא כוללות חלקים נעים ולכן חזקות יותר. הפתרון נושא בחובו חיסרון לאלה מאיתנו שנוהגים לרכב בנעלי שטח ובנעליים רגילות. ההבדל בין סוליות הנעליים יכול להגיע להבדל של כ 15 מ´´מ גובה. הבדל כזה דורש שינוי בגובה האוכף. בטבעת קבועה לא ניתן לשנות גובה אלא על ידי שימוש במפתח מתאים.
פתרון שני(מומלץ) מסמנים על מוט האוכף את הגובה הרצוי לנו. שולפים אות משילדת האופניים. חורצים על מוט האוכף איקסים בעזרת מכשיר חד. מיקום החריצה יהיה במקום בו מהדקת טבעת השיחרור את השילדה למוט האוכף.
יש לבצע את החריצה באופן בו יורגש כי מוט האוכף הופך למחוספס מאוד. אין לחזור על החריצה מספר פעמים בדיוק באותו מקום.
ראו דוגמה:
|
אופן ביצוע החריטה
|
הפתרון עובד בהצלחה.
יישום הפתרון הינו על אחריותכם. פרסום המאמר הנ"ל הינו למטרת דיון בלבד. |
|
|
|
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של דרור סופר...
|