הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


zmax בשופ הרים

zmax יד שניה
אתר הרים > סקירות מוצרים > צמיגי שטח > Ritchey Logic zmax
Ritchey Logic zmax


למוצר זה אין תמונה
דירוג 3.75 מתוך 5 מבוסס על 4 סקירות.
 
                
נכתב על ידי אורי רימון  
בתאריך: 3/6/2006   שעה: 19:17
שלח הודעה לכותב הסקירה
קרוס קאונטרי סגנון רכיבה
שלושה חודשים תקופת שימוש 
160 עלות
בארץ מקום רכישה
ראשית אציין שהסקירה היא לדגם Zmax pro 1.95, נקנה ב-2006 (למרות שלדעתי לא הוכנסו בו שינויים בשנים האחרונות).
יתרונו המרכזי הוא במשקל נמוך והתנגדות גלגול נמוכה מאד ביחס לחתך האגרסיבי - קוביות גדולות וגבוהות יחסית. כלומר מקבלים צמיג true knobby בעל מהירות גלגול ומשקל של semi-knobby או אפילו semi-slick.
המשקל על פי היצרן (לא שקלתי) הוא 520 גרם בגרסת 1.95 pro, ואפילו פחות בגרסת ה-WCS היקרה יותר (מיובאת בכלל לארץ?).
בעד
הצמיג בעל גומי דק ועדין מדי לטעמי, לא מאפשר עמידות כטיובלס מוסב (ביתי או עם ערכה), ומחייב לחץ ניפוח גבוה (היצרן ממליץ 45-65!).
נפח אויר קטן של הצמיג (יחס רוחב/חתך נמוך).
נגד
IRC mythos XC 1.95 (בינוני מאד), Bontrager revolt super-x tubeless 1.95 (מהיר מאד אך מתאים למתחרים בלבד, ראו סקירה בנפרד),2.1 WTB velociraptor (מיושן ואטי אך בעל אחיזה טובה), Specialized Roll-X pro 2.0 (מעולה, משמש אותי כקדמי, ראו סקירה נפרדת) ועוד. נסיון במוצרים דומים 
הסבה לטיובלס ביתי, לאחר פנצ´רים רבים כטיובלס הכנסתי פנימית. שינוי מפרטים 
הסיפור הוא כזה: הצמיג זכה באחד מחמשת המקומות הראשונים במבחן הצמיגים הגדול של מגזין MBaction לפני כשנתיים, והם ציינו אותו לחיוב בעיקר בזכות האחיזה המצויינת ומהירות הגלגול הגבוהה. אני רכשתי אותו כצמיג אחורי תחרותי לאופני הז"ק שלי, ואכן הופתעתי לטובה מהאחיזה המצויינת ביחס לחתך הצר, שלא באה על חשבון מהירות גלגול טובה.
הבעיה הקטנה יותר היא, שזהו צמיג מהדור הישן, כלומר בעל נפח אויר נמוך יחסית. הדבר גורם גם לאחיזה טובה פחות בחול עמוק (פחות קריטי לתחרויות) אבל גם לקופצניות של הגלגל האחורי בשטח טכני, משום שהשילוב של נפח אויר נמוך ולחץ אויר גבוה יוצרים רכיבה קשיחה מאד, שאינה מתאימה לאופני זנב קשיח, הזקוקים לשיכוך כלשהו מצד הצמיג.
הבעיה האמיתית היא חוסר העמידות של הצמיג. כנראה שהעולם אינו מושלם, וצמיג קל ומהיר ועדיין בעל קוביות גדולות חייב לחסוך בגומי איפשהו, וכאן זה בעובי הדופן. לאחר הסבתו לטיובלס התפנצ´רתי פעמים מספר, כולל בתחרויות, ואיבדתי אויר רב עד שהחומר הצליח איכשהו לסתום את הקרע. הפעם האחרונה היתה בהכרת מסלול לפני תחרות, והחלטתי להעיף את הטיובלס ולהכניס פנימית. זו התבררה כטעות פטאלית, לאחר שהפנימית התפנצ´רה לחלוטין (לדעתי לא סנייק בייט) במהלך התחרות. בדיעבד כנראה שרכבתי בלחץ נמוך מדי (~30 PSI), אבל צמיג בעל עמידות סבירה ומעלה היה מחזיק מעמד.
אחרי התחרות הזו החלפתי את הצמיג.
סיכום
הצמיג מתאים רק לרוכב תחרותי (או נותן בראש) שרוכב עם פנימיות (לא טיובלס), מחפש שילוב של צמיג מהיר עם אחיזה מצויינת, ומוכן לרכוב בלחץ אויר גבוה, על הרכיבה הקשיחה הנגזרת מכך (או בעל אופני שיכוך מלא שיפצו על קשיחות הצמיג). בכל מקרה כדאי לשקול בחירה בחתך 2.1 - הצמיג צר מאד בגרסת 1.95. גרסת ה-2.1 עשויה להתאים במיוחד כצמיג קדמי לרוכב XC (גם ז"ק), משום שאז השיכוך נעשה על ידי הבולם הקדמי, והחשש לחתכים בצמיג נמוך יותר בשל העומס הנמוך יותר על הגלגל הקדמי ברכיבה מהירה.

ניתן להשיג ברשת מצמן את מרוץ.
המלצות
כללי:  ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים  עיסקה: ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים ציון
 
נכתב על ידי עמית c.c.c  
בתאריך: 5/8/2002   שעה: 12:55
שלח הודעה לכותב הסקירה
קרוס קאונטרי סגנון רכיבה
חצי שנה תקופת שימוש 
130 עלות
אחיזה מעולה בשטח קשה כמו סלעים, אדמה קשה, כביש.
רוחב 1.95 (צר).חובה למי שמתחרה בתחרויות גם מבחינת משקל וגם מבחינת מהירות(טוב לזינוקים).
בעד
אין לו אחיזה בשטח רך כמו חול אבל לאנשים ברמה בינונית+ אפשר לעבור איתו חול עמוק בקלות. נגד
ולוסי רפטור(WTB). נסיון במוצרים דומים 
צמיג טוב, אחיזה מדהימה ותמורה מלאה. סיכום
חובה למתחרים בקרוס קאונטרי. המלצות
כללי:  ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים  עיסקה: ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים ציון
 
נכתב על ידי adi yariv  
בתאריך: 22/6/2002   שעה: 17:54
שלח הודעה לכותב הסקירה
אקסטרים סגנון רכיבה
חודש תקופת שימוש 
80 עלות
מצמן-מרוץ צפון מקום רכישה
מחיר נמוך, אחיזה טובה בשטח בעד
חודש?? זה כל מה שהצמיג הזה מחזיק- חודש?? מצטער אני נכוויתי קשות מהצמיג הזה היה לי לפני זה "נוטוס" שהחזיק יותר נגד
IRC "נוטוס" , קונטי´ "טראקשן", קונטי´ " אקספלורר פרו", WTB "וולוסירפטור" ועוד כמה נסיון במוצרים דומים 
לא למי שמשתמש בגלגל האחרוי והברקס ביחד בשטח, לא למי שמחפש צמיג זול ואיכותי, כן למי שרוכב שבילים ו/או XC ורוצה צמיג זול וטוב סיכום
כללי:  הר אחדהר אחדהר אחדהר אחדהר אחד  עיסקה: ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים ציון
 
נכתב על ידי שחר מיליס  
בתאריך: 21/5/2002   שעה: 22:21
שלח הודעה לכותב הסקירה
פרי רייד סגנון רכיבה
שלושה חודשים תקופת שימוש 
130 עלות
בארץ מקום רכישה
אחיזה מצויינת, משקל סביר, רוחב 2.35 בעד
קוביות קצת קטנות מדי (משקל),אין קדמי ואחורי נגד
צמיג מעולה, אוחז בקרקע נפלא בתנאי קרקע שונים ובינתיים לא מראה סימני שחיקה.
תמורה מעולה למחיר.
סיכום
כן!!! המלצות
כללי:  ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים  עיסקה: חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים ציון
 
                

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019