סיפור המעשה מעשה שהיה אתמול ברכיבת נפח בשטח. הגלגל האחורי המורכב באופניי הוא קיין קריק חדש. הגלגל נאטם לטיובלס מספר ימים קודם לכן בפס האטימה של סטאן. על הגלגל היה צמיג ישן שנראה מצויין. בתחילת העליה חזרה לירושלים, דרך יער הקדושים, באיזור מערת בני ברית, הרגשתי שלחץ האוויר בגלגל האחורי ירד. המחשבה הראשונה היתה ש"האטימה החדשה לא מחזיקה" אשר לאחריה פעלתי לפי הנוהל הרגיל שלי למצבים שכאלו: ניפוח עם משאבה ובלון וסיבוב הגלגל כשהוא על צידו כדי לאטום את דופן הצמיג. נראה בסדר וממשיכים לרכוב, אך אחרי 500 מ' שוב יורד האוויר. ואז גיליתי כי לא האטימה כשלה אלא הצמיג וקרע בגודל של כס"מ הופיע בדופן הצמיג. אז כהרגלי אני שוב מנפח ונותן לגלגל לשכב כמה דקות למנוחה כך שחומר האטימה יזל לכוון הקרע. אני מבין שהעסק לא יחזיק הרבה זמן ואומר לעצמי "בפעם הבאה נרכיב פנימית ספר"... ואז לפתע הידיעה מכה במוחי, "שיט, פנימית הספר המונחת בתיק כבר כשנה היא שריידר, והגלגל החדש מקבל רק פנימיות פרסטה". אני מנסה להרוויח עוד כמה ק"מ על האופניים ולא ברגל. רוכב בעמידה כדי שיהיה מינימים משקל על הגלגל האחורי, אך אחרי עוד כק"מ, הגלגל שוב ריק. אני יורד מהאופניים, מתכנן הליכה ארוכה מאוד מאוד מאוד לכביש צובה - כסלון, והכל עם נעלי רכיבה לא ממש נוחות להליכה. אני מקווה שמשם חבר טוב יחלץ אותי. אז מה היה לנו?: 1. פנימית לא מתאימה לגלגל (ונטיל שמן מידי). 2. אין כסף ואין כרטיס אשראי , אז אוטובוס לא אפשרי. 3. אני תקוע עם גלגל בלי אוויר באמצע יער הקדושים, איזה 4 ק"מ מכביש בית שמש, ואיזה 8 ק"מ מכביש צובה כסלון, ובלי קליטה בפלאפון. מה עושים?????????????????? |
|
פתרון פשוט שצריך לחשוב עליו קודם הפתרון רגע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! החור בגלגל לא מתאים. אבל יש לי חור גדול יותר בצמיג! מכניס את הונטיל דרך הקרע בצמיג, מנפח, מפרק מוט מעצור אחורי שמפריע לגלגל להסתובב (הוונטיל נתקע בו - זה לא בדיוק מקומו הטבעי), ורוכב הביתה בששון, 20 ק"מ (בעיית חוסר המעצור האחורי התגלתה כשולית לחלוטין). מוסר השכל, יש הרבה, ואולי הסיפור יעזור למישהוא שיתקע בנסיבות, מאוד לא סימפטיות, דומות. |
|