הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור ביוגרפיה
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

מריצות 400 מטר באוניברסיטת קולומביה ועד משרדי רויטרס בתל אביב וקבוצת VC חולון.
מאת:  אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
26/1/2005, 13:32
אליפות ישראל בכביש, פודיום עלית נשים - 2004
                

   

 הניצחון הראשון שלי היה בגיל 10... 

גיל :   38

 

מועדון : VC Holon

 

איך, למה ומתי התחלת לרכב ?

את קריירת הספורט שלי התחלתי כאתלטית ריצה למרחקים בינוניים ב 400 ו 800 מטר. בזמן לימודיי הקולג' באוניברסיטת קולומביה, נפצעתי בברך ובעקבות זאת שיניתי כיוון לשחייה בבריכה ואימוני אופניים לשיקום. בתקופה זאת החלטתי לעשות טריאתלונים, כך שבזמן שסיימתי את לימודיי כבר קניתי את אופני הכביש הראשונים שלי ועשיתי את הטריאתלון הראשון שלי – טריאתלון ניו-יורק, בקיץ 1988, מאז ועד היום, לא הפסקתי לרכב על אופניים.

 

ראשית, האם תוכלי לספר קצת, כיצד אימא לשלושה ילדים ומנהלת המערך העסקי בחברת רויטרס, יכולה לשלב בחייה גם רכיבה ברמות הגבוהות ביותר בארץ ?

יש לי שלושה ילדים מדהימים (בגילאים 8, 6 ו 4 וחצי). מאז תקופת הילדות שלי, תמיד הצלחתי לשלב עשיית ספורט עם פעילויות נוספות במקביל, כך ששילוב העבודה, גידול המשפחה וספורט הרכיבה הוא בעייני דבר נורמלי ביותר. זה בהחלט לא קל 'לאזן' את לוח הזמנים שלי, וברור כי בזמן שיש לי התחייבויות לילדיי, או לעבודתי, שני אלה באים במקום הרכיבה. יחד עם זאת אני משתדלת לעשות את המאמץ, לרכב מוקדם מאוד בבוקר במהלך השבוע, לפני שהילדים מתעוררים ולפני שצריך להיות בעבודה כך שאף אחד לא סובל. בסך הכל צריך להתרגל לזה בפעם הראשונה. בפעם הראשונה לדוגמא שהתעוררתי לרכב ב 5 בבוקר, מצאתי את עצמי נרדמת בפגישה עם לקוח בהמשך היום ! אבל לאחר שמתרגלים לכך, זה לא כל כך נורא, זה אפילו נותן לי אנרגיה לעבור את שאר היום.

 

 

מה היה הניצחון הראשון שלך ומתי האחרון ?

הניצחון הראשון שלי היה בגיל 10, הילדים בשכונה, קיימו מרוץ אופניים סביב הבלוק השכונתי (משהו כמו 600 מטר) ואני ניצחתי. המרוץ האחרון שניצחתי בו היה מרוץ ניצנים, באוקטובר 2004, כמו כן את הספרינט-טריאתלון באילת, בדצמבר 2004.

 

באיזה תדירות את מתאמנת ומהן תוכניותייך לשנה הקרובה ?

אני עושה את המקסימום ומשתדלת להתאמן בכל יום, כאשר יום אחד בשבוע מוקדש למנוחה. אני רוכבת 3 פעמים בשבוע בבית, על 'רולר'  ו 3 פעמים בשבוע בחוץ, כאשר אחד משלושת האימונים בחוץ הוא האימון הקבוצתי בסוף השבוע. תוכניותיי לשנה הקרובה היא לנצח את התחרויות בארץ. כמו כן אני מתכננת להתחרות במרץ בטור של 'קייפ-ארגוס' (Cape Argus Tour) בקיפטאון דרום אפריקה.

 


אימון בוקר - יער מגינים, צילם - תמיר אשל
אימון בוקר - יער מגינים, צילם - תמיר אשל

 אם לא אשבור את ה 100 קמ"ש בירידה ´מנס הרים´ אהיה מאוד מאוכזבת. 

האזור החביב עלייך באימונים ?

אני אוהבת מאוד את האזור בו אני גרה – כרמי יוסף, אני חושבת שזה אחד המקומות היפים בארץ.

 

הישגך הטוב ביותר בעינייך ?

1995 - מקום רביעי כללי (מקום שלישי בבוגרים) במרוץ 100 הק"מ באלפי מנשה. בסיבוב האחרון, התחלתי לסגור על חלק מהרוכבים הגברים שהיו לפניי, אם היה סיבוב נוסף, אולי הייתי יכולה לסיים במקום טוב יותר.

 

 

מה את עושה כיום מלבד רכיבה (עבודה(?), לימודים(?), תחביבים אחרים (?):

הגיוני למדי שהעבודה והטיפול בילדים לוקחת את מרבית הזמן הפנוי שלי. אני ידועה כחובבת ספרים לא קטנה, על השידה הקטנה שליד המיטה, תמיד יהיה איזה ספר קריאה. אני מאוד אוהבת לראות סרטים בקולנוע. ומתי שיש את הזמן והכוח לכך, איהנה מאוד לצאת עם חברים טובים, לשתות איזה כוס בירה מהנה.

 

שאיפתך הגבוהה ביותר ברכיבה ?

שיהיה לי 'כיף' במהלך כל רכיבה. או לפחות לא לסבול יותר מידי...

 

מהו החלק שאת הכי אוהבת ברכיבה ?

אני אוהבת את המהירות – התחרויות הראשונות שלי היו 'סקי במורד' – (downhill skiing), כך שחיידק המהירות תפס אותי. כיום, אם לא אשבור את ה 100 קמ"ש בירידה 'מנס הרים' אהיה מאוד מאוכזבת.

(הערת המחבר : לא לנסות בבקשה !)

 

 

רוכבת או רוכב מקצועי שאת מעריכה ?

שאלה קשה – יש יותר מידי !

יש לי הרבה כבוד ללאנס ארמסטרונג, לא בגלל 6 הניצחונות בטור דה פרנס, אלא בגלל ההתגברות על מחלת הסרטן והחזרה לספורט הרכיבה. ג'ני לונגו היא רוכבת מדהימה שמזכירה לי כל הזמן שבגיל 38 אפשר עדיין להשתפר. לאוניטיין זיזלארד – ואן מורסל (Leontien Zijlaard-van Moorsel), גם היא עשתה קמבק מדהים, לאחר שסבלה מבעיות בריאותיות במשך כמה שנים.

 

מה הכי מרגיז ברכיבת אופניים ?

כל אחד, או כל דבר (מכוניות, משאיות, אוטובוסים, אופנועים, אפילו רוכבי אופניים) שהופכים את הרכיבה בכביש למסוכנת.

 

איך וממה את מצליחה להירגע ?

 הכי אידיאלי שאקבל עיסוי כל יום (יש מתנדבים ?), או שאחד מילדיי יסכים לעשות לי עיסוי לצוואר. אבל בכדי להיות ריאלית, כנראה ואסתפק בכוס תה ירוק וחם ולשים את רגליי מעלה ולנוח.

 

מלבד ישראל, היכן עוד התחרית ?

ארה"ב, בלגיה, הולנד, איטליה, צרפת וקולומביה.

 

מה ההבדל הראשון והעיקרי בין ישראל לארצות אירופה מבחינת רכיבת אופניים ?

לנשים, המפתח להבדל הגדול הוא במספר המשתתפות בתחרויות. באופן כללי, יש הרבה יותר תחרויות, עד לנקודה שבמהלך תקופת הקיץ, לא צריך להתאמן מלבד מלהשתתף בתחרויות במהלך כל השבוע. כמו כן, יש מגוון רחב יותר של תחרויות : (מישור, קריטריום, מרוצי גבעות, נגד שעון, מרוצי מסלול וכיו"ב)

כמו כן, רוכב אופניים מתחיל להתחרות בגיל מאוד צעיר (בסביבות גיל 5) כך שהרכיבה התחרותית היא משהו שטבוע עמוק בתרבות, כבר בגיל מאוד צעיר.

 

כיצד ניתן לקדם את ספורט הרכיבה-התחרותי בישראל ?

 יש שני אלמנטים עיקריים : אחד כבר הזכרתי, שבמרוצי אופניים צריך להתחיל להתחרות בגיל מאוד צעיר, כך גם ניתן לזרוע את הזרעים בגיל הצעיר, וכשילדים אלה יתבגרו בעתיד הם כבר יהפכו 'לרוכבי עונה' איכותיים. בצרפת צפיתי במספר מרוצים (“vitesse”) לילדים (“les minimes”). המרוצים מתחילים בזוגות, כשבקטע מסוים המתחרים 'עולים' לספרינט למרחק של כ 100 מטר, כל אחד מקבל מדליה בסוף התחרות. ילדים מקבילים המון מוטיבציה ממרוצים אלה, דבר שגורם להם להתמיד ולהמשיך הלאה בספורט הרכיבה ולצבור ניסיון. דרך שנייה, היא לנסות ולהפוך את מרוצי האופניים לדבר שהוא גם אירוע עממי, כמו אירועי הטריאתלון בארץ. בצרפת, יש הרבה מרוצי חובבים שהם קצרים יותר מאלה של המקצוענים, דבר המביא בסופו של דבר יותר קהל.


פודיום נשים עלית- אליפות ישראל 2004, מימין לשמאל: נינה פקרמן(IWCC), בוני אשל(וולו חולון), ענבר רונן (CCC), צילם :תמיר אשל
פודיום נשים עלית- אליפות ישראל 2004, מימין לשמאל: נינה פקרמן(IWCC), בוני אשל(וולו חולון), ענבר רונן (CCC), צילם :תמיר אשל

 אם בישראל, יחלו לבנות תוכניות רכיבה מסודרות לילדים, כך זה אפשרי שבעוד 10 שנים 

מהם הקשיים העיקריים של רוכבת מקצועית בישראל, ובכלל ?

מאחר ולמעשה, אין כיום רוכב או רוכבת ישראלית-מקצוענית, החלק הקשה ביותר כדי להתחרות ברמה הלאומית, זה השילוב בין העבודה לרכיבה. כשהתחריתי במרוצים בינלאומיים בחו"ל, מצאתי שזה בלתי אפשרי להשיג את כמות האימונים המספקת, את מספר התחרויות הדרוש ופרק הזמן הדרוש התאוששות, כל זאת תוך כדי אחזקה במשרת עבודה מלאה. דבר שהביא לכך שזה היה מאוד קשה להתחרות ברמות בינלאומיות.

 

בעוד כמה שנים נוכל לראות רוכב ישראלי בטור דה פרנס ? (בהנחה שרוכבת אחת כבר ראינו)

מאוד קשה לומר, ראשית אנו צריכים רוכב בקבוצה מקצוענית (ורק לאחר מכן, שירכב באחת מקבוצות הרכיבה המקצוענית הטובות בעולם - זאת מאחר שלא כל הקבוצות המקצועניות משתתפות בטור) רק אז , נוכל לראות רוכב ישראלי בטור דה פרנס. אם בישראל, יחלו לבנות תוכניות רכיבה מסודרות לילדים, כך זה אפשרי שבעוד 10 שנים, נוכל לראות מישהו מתחרה ברמה מעין זו. יחד עם זאת, מעורבים עוד הרבה פאקטורים בתהליך.

 


אימון נבחרת ישראל - צילם דרור ורדימון
אימון נבחרת ישראל - צילם דרור ורדימון

 I want to have it all – and I’m determined to get it 

מרוץ מסוים שאת אוהבת במיוחד – (ולמה) ?

אני אוהבת את המסלול של מרוץ בית ג'וברין, הוא מתאים לי כרוכבת חזקה.

 

הרוכבת הטובה ביותר שהתחרית נגדה ?

התחריתי מול הטובות ביותר באליפות העולם פעמיים, והיה לי הכבוד הגדול להפסיד שם, לרוכבות כמו ג'ני לונגו, לאורנס לאבוצ'ר, פטרה רוסנר והרבה אחרות...

 

האם אי פעם ניסית לרכב על אופני הרים ?

כן, אני לא כל כך טובה בזה, הטכניקה שלי היא לרכב כמה שיותר מהר שאני יכולה, ואם יש איזה מכשול בדרך, אני ממשיכה לרכב בתקווה רבה לעבור מעליו. מיותר לומר, אני נופלת די הרבה.

 

מהן הנקודות החזקות שלך כרוכבת ומהן הנקודות שדורשות שיפור ?

הנקודה החזקה ביותר שלי – הוא הראש – אני לא מוותרת אף פעם. החולשה העיקרית שלי, זה 'נגד שעון' – זה כאב טהור שחסר בו כל הכיף ממרוץ כביש קלאסי וטקטי.

 

כיצד המשפחה תומכת בתחביב/מקצוע הרכיבה שבחרת ?

ילדיי גאים בי מאוד, ובשבילי זה אומר הכל, יותר מהכל.

 

האם תרשי לילדייך לרכב על אופניי כביש ?

כמובן, אם זה מה שהם ירצו. אני לא מסוג ההורים שדוחפים את ילדיהם למשהו מסוים. אני מרשה להם לבחור מה שהם רוצים לעשות. שני הבנים שלי משתתפים בחוג ג'ודו וכמו כן בחוג שחמט וחוג לאומנות, הבת רוקדת בלט. לשלושתם יש אופניים והם אוהבים לרכב, אבל כרגע רק לכיף. אם אחד מהם ירצה להתחרות, אתן להם את כל התמיכה, אבל זאת תצטרך להיות החלטה שלהם.

 

מה את יכולה לומר לרוכבת ישראלית צעירה או רוכב ישראלי צעיר, שמעוניינים להיות רוכבים מקצוענים, או לפחות רוכבי עלית ברמה לאומית ?

רכיבת אופניים מסתכמת בצורך העז (passion) לרכב. אם יש לך את זה, אתה יכול להתגבר על כל מכשול ולהגיע רחוק מאוד. אם אין לך את זה, קח הפסקה, עד שתתחיל להתגעגע לרכב שוב, ואותו צורך עז לרכב יחזור. אם לא, אתה תסבול.

 

תארי את עצמך במשפט אחד

אני רוצה להספיק את הכל, ואני נחושה מאוד להשיג זאת  !

אין מה לעשות ובאנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב, הנה המקור :

I want to have it all – and I’m determined to get it!

 


אליפות ישראל בכביש 2004, בית ג´וברין, צילם תמיר אשל
אליפות ישראל בכביש 2004, בית ג´וברין, צילם תמיר אשל

 ולהערות המחבר 

 כפי שכבר הבנתם, שפת האם של בוני היא אנגלית, לכן, תשובותיה נכתבו במקור באנגלית ותורגמו  לעברית, (אני רק מקווה שעשיתי כמה שפחות טעויות ונשארתי נאמן למקור).

 

מה עוד ?

לא מזמן שמעתי רוכב, שועל קרבות ותיק שידע לציין שבוני, היא אחת מאותן רוכבות יחידות שמסוגלת להתמודד יפה מאוד, גם מול רוכבי-עלית גברים. האם אותו אחד היה באותו המרוץ באלפי מנשה שבוני ידעה לספר עליו ? – אינני יודע, אבל אני יודע להגיד שבחלק מהאימונים בהם רכבתי עם VC חולון (ועל כך – תודה רבה), בוני רכבה כאילו יכלה לאשר את הדברים.

 

ומה עוד ?

חשוב לי אישית, להדגיש שלושה דברים בראיון :

"...במרוצי אופניים צריך להתחיל להתחרות בגיל מאוד צעיר, כך גם ניתן לזרוע את הזרעים בגיל הצעיר, וכשילדים אלה יתבגרו בעתיד הם כבר יהפכו 'לרוכבי עונה' איכותיים... אם בישראל, יחלו לבנות תוכניות רכיבה מסודרות לילדים, כך זה אפשרי שבעוד 10 שנים, נוכל לראות מישהו מתחרה ברמה מעין זו..." (בתשובה לשאלה, מתי נראה רוכב בטור או תחרויות חשובות נוספות...)...הניצחון הראשון שלי היה בגיל 10, הילדים בשכונה, קיימו מרוץ אופניים סביב הבלוק השכונתי (משהו כמו 600 מטר) ואני ניצחתי".

מי שצריך לקחת את העניינים לתשומת ליבו 2008 זה בייג'ינג על בטוח, 2012 האם זה מינכן או קיפטאון (?)

ו 2016 - תל אביב (???)

 
 מי אתה אייל שטייניץ ?...
מי אתה אייל שטייניץ ? ממועדון גלגלי העץ ועד המקום הראשון באליפות ישראל 2003 ו 2004. להמשך
 נמרוד חמו - מי אתה ?...
נמרוד חמו - מי אתה ? רוכב DH ישראלי שרוצה בבוא היום להיות מקצוען להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
מי את בוני אשל ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 17/4/2011 :11:54 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  תומר גודוביץ עם תוכן  די לתאונות בואו נפעל ונעשה פרויקט רכיבה בטוחה
 30/1/2005 :10:44 משתמש אנונימי  אוסקר פררה עם תוכן  מאיגוד התימנים שבקבוצה
 29/1/2005 :19:52 משתמש אנונימי  Bonnie עם תוכן  Thanks!
 28/1/2005 :08:33 משתמש אנונימי  123 עם תוכן  B You are the womannnn!
 27/1/2005 :10:49 משתמש אנונימי  אלון עם תוכן  ריספקט!!
 27/1/2005 :12:41 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Shay Ben-Haim ללא תוכן  ראיון מעניין עם רוכבת מענינת!
 27/1/2005 :13:27 משתמש אנונימי  יואב עם תוכן  הערצה לבוני אשל


[ ]
לפרסום זה יש: 7 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 58    דרוג כללי: 4.22

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות