הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור כבישונים
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

רשמים ''וחוויות'' מאימון 'שבת האחרון' - 12 במרץ 2005
קרדיט: הילה ואקנין ואסף שירי
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
5/4/2005, 09:08

                

   

 מזג אוויר קר, היה צפוי בשבת הקרובה. 
טלפונים לשם וטלפונים לכאן. העיניינים לא זרמו בכיוון הנכון, כאילו נראה. חלק מהרוכבים העדיפו להשאר בביתם, חלקם העדיפו לרכב במזג האוויר הגשום במרכז. ואני ? אני, כמו תמיד חיפשתי תירוצים לטיול מעניין בדרום. נמאס כבר מזמן, נס הרים פעמיים, ושלוש, אותו נוף, אותו גלגל מלפנים, אותם זמנים... הרגשתי שכרגיל, צריך משהו חדש, להתרענן מהרוטינה. אנדרי סיקורן, למרות שהינו איש משפחה, התלבט קשות מהעבר השני של הטלפון. את מעלה עקרבים, רכבנו יחדיו, לפני חצי שנה, באחד מאמצע ימי השבוע. "אני אחשוב על זה..." אמר הצד השני ופנה לישון, מזכיר שמחר, הוא ישלח לי SMS אם לאסוף אותו בדרך דרומה או לא.


 חנוך רדליך, העדיף גם הוא לטייל, אך באופני שטח.  
"נמאס לי כבר מהרכיבות כביש האלה" למען האמת, הבנתי אותו. נשארנו שלושה: הילה ואקנין, אסף שירי ועבדכם הפדלאה שעבר שבוע אימונים לא קל. נקודת ההתחלה היתה ירוחם, לשם הגענו בשעה שמונה ועשרה, פורקים ציוד, ליד חנוך, חן צחור, דני בלבן ועידן שפירא שיצאו לכבוש את המכתש הגדול. שלושתנו החלטנו להתחלק ל2 קבוצות. בקבוצה הקטנה, הילה על אופני הרים משודרגות עם צמיגי סליק ובקבוצה השנייה אסף ואני. על פתק קטן, הסברתי להילה את המסלול למעלה עקרבים דרך המכתש הגדול, המכתש הקטן ועד לחצבה. אסף ואני לעומתה, החלטתנו להמשיך לאחר המכתש הגדול צפונה לכיוון כביש דימונה – ים המלח, כאשר מצד מזרח מבהיקה כיפת כסף מוזרה שדומה מעט לכיפה מסגד אל-אקצה, אבל יש מקורות זרים שטוענים שזה משהו אחר לגמרי.


 לאחר 35 קילומטר ושעת רכיבה התחלנו מעלים מעט קצב עם רוח גב. 
 לא הרגשנו כיצד הזמן רץ כשהגענו לירידות של מעלה סדום אל עבר ים המלח. הירידה הארוכה נמשכה כנצח, יותר מחמישה עשר קילומטרים ארוכים. לעזאזל, חשבתי לעצמי, טעיתי בחישוב ? איך זה שהירידה מטה כל כך ארוכה ? שכחתי איזה עלייה בדרך חזרה ? כאשר עלתה שוב המחשבה ? מעט חששתי שלא טעיתי בשום חישוב… בצומת הערבה תדלקנו במים ויצאנו נגד הרוח דרומה, עובדים יחדיו, במהירות נמוכה של 25-27 קמ"ש בקצב נמוך. מבחינה פסיכולוגית היה לי קשה יותר מאסף. הסיבה ברורה, הבנתי שבאמת לא פספסתי שום עלייה חזרה ומה שמחכה לנו כדי להחזיר אותנו שוב לגובה 400 מטר מעל פני הים, זה מעלה עקרבים. לפני 50 שנה היתה זאת הדרך היחידה לאילת שנמשכה יומיים מאזור המרכז. היום, כביש נוף יפה שמטפס לשמיים, תרתי משמע. ומכיוון שאסף לא ידע מה מחכה לו, נראה לי שהיה לו הרבה יותר קל…


 בשיפוע ממוצע של 11% ושיפוע מקסימאלי של 14% 
בצומת חצבה, פנינו ימינה (מערבה) לכיוון נחל צין, המשכנו 10-15 ק"מ לכיוון נחל צין כשמסביבנו עצי שיטה סלילנית וארץ ישראלית (סדרת חינוך של הילה, בנושא עצי מדבר). ואז הגענו. הספידומטר אמר 80 וקצת, הזמן – פחות מ 3 שעות ברוטו. באותו רגע, גם אסף הבין לאן 'נעלמה' לנו העלייה חזרה לירוחם. היא כלל לא נעלמה, היא תמיד היתה שם... מעלה עקרבים. 6 ק"מ קצרים פתלתלים, בשיפוע ממוצע של 11% ושיפוע מקסימאלי של 14% (להערכתי יש גם מקומות חדים הרבה יותר). מילא לעשות את העלייה בתחילת אימון לאחר שהשרירים יחסית טריים ורעננים, אבל לעשות זאת לאחר רכיבה לא קלה של 80 ק"מ? כאשר הגוף מרוקן מהמאמץ נגד הרוח, בין צומת הערבה לצומת חצבה ? היה קשה ולא קל. ליד האנדרטה של מעלה עקרבים גם חיוכים למצלמה היה קשה להוציא. עלייה רעה. גיהינום. רגליים שמסתובבות ב50-60 סל"ד, שרירים שמאיימים להתפוצץ החוצה מכאב, והכידון, שעליו צריך לשמור ישר שלא יזגזג לצדדים בגלל השיפוע הנורא. הגלגל הקדמי מתרומם לוולי שובב... גוף קדימה לשמור. באמצע העלייה, מגיע השלב בו הכאב הופך למשהו נינוח, מובן מאליו ובמידה ונשאר לך איזה טווי זעיר של דופק ללחוץ עוד, זה הזמן להשלים אותו עוד יותר לפנים.


 הבנו שבמרכז היה פחות או יותר יבש. נו אז מה ? 
... בירוחם סגרנו 4 שעות וארבעים, כמעט 120 ק"מ. הילה שהגיעה עוד לפנינו, עם חיוך לא קטן משלנו, אספה אותנו ברכב דקה לפני הסיום, בעלייה האחרונה במכתש הגדול לעבר ירוחם. בנסיעה הביתה, הבנו שבמרכז היה פחות או יותר יבש. נו אז מה ? הרווחנו טיול-אימון מטמטם, עד מטומטם. המסלול מומלץ בחום (לבעלי כושר גופני גבוה) רגע לפני שמגיעה התקופה הלוהטת מידי בדרום.


קרדיט: הילה ואקנין ואסף שירי
 
 לוח שידורים של ערוץ יורו-ספורט לשנת 2005...
לוח שידורים של ערוץ יורו-ספורט לשנת 2005 ערוץ יורו-ספורט פרסם את רשימת המרוצים שישדר השנה, לרשום ולא לשכוח להמשך
 מירוץ כביש יער המגינים ה-2...
מירוץ כביש יער המגינים ה-2 איגוד האופניים בישראל וקבוצת ''וולו קלאב חולון'', שמחים להזמינכם למרוץ כביש שני ביער המגינים. בשבת, 11.9.2004. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
מעלה עקרבים - ''הגיהנום של הדרום''
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 5/4/2005 :14:46 משתמש אנונימי  גדי רותם עם תוכן  מסלול מאתגר
 5/4/2005 :18:23 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אלעד פלטין עם תוכן  תשובות :
 5/4/2005 :14:46 משתמש אנונימי  גדי רותם עם תוכן  מסלול מאתגר
 18/4/2005 :19:50 משתמש אנונימי  נתי עם תוכן  נו גדי
 19/4/2005 :10:06 משתמש אנונימי  גדי עם תוכן  מעלה עקרבים - בעונה הבאה


[ ]
לפרסום זה יש: 5 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 55    דרוג כללי: 3.63

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2018