הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור כבישונים
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

אנחנו מדברים השכם והערם על ואטים ברגליים, שיפור יכולות דיווש, להישאר בתחום האירובי/אנאירובי, חדר כושר, שחייה בלבלבלבלבלה... (אני בכלל לא מעיז ומתחיל עם סוגי האופניים והשיפור בציוד...) אבל לפעמים שוכחים שמלבד אופניים טובים, רגליים שמייצרות XXX ואטים לאופניים, ריאות ומשאבת לב טובה... צריך גם ראש. ראש שירצה לנצח מרוץ, וזה לא מספיק לרצות סתם לנצח מרוץ. צריך לרצות לנצח מרוץ... ורצוי שיהיה... בבריחה.
קרדיט: עיריית אשדוד
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
11/4/2005, 09:56

                

   

 ביום שישי האחרון, האוויר בטיילת באשדוד היה בטעם של דבק מגע. 
 חוזק הרוח : 13-19 קמ"ש, הכיוון : דרום-דרום מזרח. מקצה העלית הוזנק בשעה 11:30, לאחר חימום מתמשך והמתנה לסיום מקצה הספורט.
כבר מהזינוק, החלו מספר רוכבים צעירים (סירקין=צעיר) להשתולל  מלפנים. דבר שיצר בלגן כבר מתחילת המרוץ ובעקבות רוח הפנים שהגיעה מדרום-מזרח, רוכבים שלא היו מספיק מרוכזים, מצאו עצמם מהר, מנותקים מהפלטון. ניסיונות ראשונים של בריחה של סירקין ואחרים נתפסו בהתחלה. אך בין ההקפה השנייה לשלישית (לערך) ברחו מספר רוכבים חשובים לפנים. הפעם נראה שזאת בריחה רצינית: עידו סירקין, טל אייזנבד (מגידו) ושלושה רוכבים מרוכבי ת"א: יאיר איבין, ירדן גזית, וויקטור קטייב. ניסיונות התפיסה של מה שנשאר מפלטון הרוכבים, את קבוצת הבריחה, השירו מעליהם רוכבים נוספים, כך שכעת רכבו אחרי קבוצת הבריחה, שני פלטונים קטנים של בין 10 ל 15 רוכבים.

5 דקות הראשונות - כשעוד הכל היה מסודר
5 דקות הראשונות - כשעוד הכל היה מסודר

 אנחנו מדברים השכם והערם על ואטים ברגליים 

נראה היה שללא עבודה משותפת חזקה, בפלטונים מאחור, הבריחה לא תיתפס. בהמשך, נשר מהבריחה ויקטור קטייב ולאחר מכן, גם איביין וגזית. סירקין ואיזנבד נשארו לבדם, אך שמרו על פער של 30 שניות וסיימו יחד ראשונים.  כל הכבוד לטל שנראה שבסיום, העדיף שלא לעלות לספרינט ולהעניק את הניצחון המתוק כמחווה לעידו סירקין שסבל יחד איתו מלפנים, בערך 7-8 הקפות. וזאת בהנחה שסירקין כבר הודה, כבל עם ועדה,  שכל ילד בן 14 מנצח אותו בספרינט. (אייזנבד ניצח בחלק גדול ממקצי ספרינט הביניים וגרף בכך סכום כסף נאה ביותר).

אנחנו מדברים השכם והערם על ואטים ברגליים, שיפור יכולות דיווש, להישאר בתחום האירובי/אנאירובי, חדר כושר, שחייה בלבלבלבלבלה... (אני בכלל לא מעיז ומתחיל עם סוגי האופניים והשיפור בציוד...) אבל לפעמים שוכחים שמלבד אופניים טובים, רגליים שמייצרות XXX ואטים לאופניים, ריאות ומשאבת לב טובה... צריך גם ראש. ראש שירצה לנצח מרוץ, וזה לא מספיק לרצות סתם לנצח מרוץ. צריך לרצות לנצח מרוץ... ורצוי שיהיה... בבריחה.


קבוצת הבריחה: עידו סירקין, טל אייזנבד (מגידו) ושלושה רוכבים מרוכבי ת"א: יאיר איבין, ירדן גזית, וויקטור קטייב
קבוצת הבריחה: עידו סירקין, טל אייזנבד (מגידו) ושלושה רוכבים מרוכבי ת"א: יאיר איבין, ירדן גזית, וויקטור קטייב

 אז מה היה עם קבוצות הרדיפה ? 

אינני חושב שטל איזנבד התחזק רק ברגליים בחצי שנה האחרונה, כפי שהוא התחזק בראש והפך להיות רעב לניצחון בבריחה, מאשר "סתם" בספרינט קצר ומשעמם. כנראה, במידה ונשווה את הוואטים ברגליים "סך רוכב", שיוצרים סירקין ואייזבד ונשווה אותם לוואטים "סך רוכב", של 5 הרוכבים החזקים ביותר בקבוצת הרדיפה, כנראה ונגלה שהוואטים של ה5 – טובים יותר. (ובקבוצת הרדיפה היו קרוב ל10 רוכבים !)
מה עם סירקין ? חבל להכביר במילים, אמר לי כבר מישהו בתום התחרות באשדוד שסירקין מפסיק לרכב רק מתי שהגוף שלו קורס, כל עוד הגוף מתפקד, אפילו בצורה מינימאלית, הוא ייקח את המקומות הראשונים. או כמו שכבר נכתב, סירקין רוכב בעזרת ואטים שמגיעים מהראש, לא מהרגליים.

אז מה היה עם קבוצות הרדיפה ?
אני לא יודע (מהקפה חמישית) . אבל אני מתאר לעצמי שהבנתם כבר. מלבד מספר חריגים שניסו לעבוד בצורה מסודרת, אך כנראה ויחד איתם לא שיתפו מספיק פעולה, רוכבים אחרים. (בגלל חוסר ואטים לגטימי, עייפות... או רצון אמיתי להמתין לספרינט פיניש...) נראה ש
עדיף שלא לציין שמות של רוכבים שכן עבדו קשה, מכיוון שלבטח אטעה. אבל בסופו של דבר, סירקין ואייזנבד ניצחו בפער של 30 שניות.



 גם ילד בן 13 יכול לתת לי בראש 

ופלטין היקר, מה היה איתך י'שמגג ? "באת לרכב או לשחק בקקה ?"
אני הגעתי עם שלל תירוצים באותו יום שישי, למרות שלאחר 10 דקות קשות, הרגשתי שהרגליים רוצות לרכב יותר מהר ממה שהריאות היו מסוגלות... הרגליים הסתובבו מאוד מהר, אפילו מהר מאוד. עד שיכולתי לראות שהגוון האדמדם בזקן של סירקין, מתערבב באדום של חולצות הרכיבה של איביין, גזית וקטייב...
אישית, נכון, פישלתי, לא שמרתי על עצמי ונאלצתי לנשור בעקבות התקף אסטמה חריף בהקפה רביעית, ללא יכולת להמשיך לסובב מטר אחד קדימה. אבל לפחות זה קרה, בגלל שרציתי מאוד... לנצח (ובטח לא בספרינט-פיניש, שם גם ילד בן 13 יכול לתת לי בראש).

בוני אשל - המדהימה
נראה שההבדל הגדול והעיקרי בין בוני לשאר המתחרות במקצה עלית (והמתחרים ?) היא שבוני ידעה לקרוא את המרוץ כל העת. היא הקפידה להיות מרבית הזמן מלפנים, ולהסתתר מרוח הפנים הקשה, בצורה הטובה ביותר. (עוד קצת ואטים ברגליים והיא היתה יחד עם סירקין ואייזנבד, בבריחה).


 


בסיום - פער של 30 שניות
בסיום - פער של 30 שניות

 אז איך לעזאזל נשארים מלפנים ? 

מסתכלים כל הזמן קדימה ומשתדלים להישאר בשליש הקדמי של הפלטון. מרוץ אשדוד והרוח החזקה בו, הוכיחו שאי אפשר "לבלות" כמו במרוץ ניצנים מאחור, בעיקר בגלל רוח הצד - רוכבים בצורה אלכסונית נגד הרוח (לא כל כך הקפידו על כל באשדוד).
. אז שוב : "איך לעזאזל נשארים מלפנים ?".
באימון אליפסה, במקום להסתכל רק על הגלגל של הרוכב שלפניך, נסה להסתכל קדימה, בצורה רחבה יותר (וכמובן, לא לשכוח את הגלגל של ההוא שלפניך). בהסתכלות הרחבה קדימה, במהלך מרוץ, כאשר יש בריחה, אתה תראה אותה מתרחשת דרך העיניים שלך, ולא דרך הגלגל של ההוא שלפניך, וכמובן – תצטרך בצורה המהירה ביותר - להגיב ! והדגש הוא כמובן על המילה אתה/את.
נסו לרגע לבחון את הבדל הפירוש בין שלושת המילים הבאות :
- לשרוד
- להגיב
- ליזום
 עכשיו נסו לקשור את הדברים לטקטיקה של מרוץ אופניים.
הרוכבים שישתמשו בשתי המילים האחרונות, ובעיקר באחרונה במרוץ, ילמדו בצורה הטובה ביותר, כיצד להיות רוכב מצוין. וזה קשור בכל ענפי הרכיבה והספורט בכלל (ואפילו, כן, בחיים).

ומה לעזאזל הקשר לתום בונן ?
בשבוע שעבר, ניצח תום בונן, הספרינטר הצעיר של קבוצת קויק-סטפ את טור דה-פלדרס (256 ק"מ) – מרוץ קלאסי קשה ומפורסם. למרות שבונן הוא אחד מהספרינטרים הטובים בעולם כיום, הוא לא חיכה לספרינט הסיום. הוא ברח לבדו, מקבוצת בריחה של 5 רוכבים, 11 ק"מ לסיום המרוץ. נכון, בתום המרוץ בונן הודה שבמידה והיו מגיעים חמישתם לסיום, הוא היה מועמד שני לזכייה, אבל לי נראה שהוא פשוט היה מנומס, אך מעבר לזה – רעב לניצחון.

יש רוכבים שמתעניינים במרוצי קלאסיקות מפוארים באירופה, או טורים מפוארים. הם זוכרים את מיטב השמות, 150 שנה לאחור של קצפת הרוכבים בדבוקה המקצוענית. הם אף מנסים לפרש וללמד רוכבים אחרים "מנסיונם" העשיר. אז אני יודע שחלק גדול מהאנשים לא יאהבו זאת (אבל מה איכפת לי). תבינו שלרכב על אופניים לומדים דרך הרגליים ולא דרך אתרי אינטרנט, ערוצי יורוספורט, דיקלום אין סופי של שמות של רוכבים, הימורים מצחיקים ושינון השכם והערם של חלקי ציוד יקרים של אופניים וכיו"ב. שלושת המילים :  לשרוד - להגיב - ליזום, אינן קשורות בעליל או שלא, לפלטון העלית, הוא קשור לקטגוריה רכיבה של מתחילים, ספורט וקטקטים. אין שום הבדל, בין סוגי הפלטונים השונים, מלבד כמות הרוכבים, הואטים ברגליים וכיו"ב. אין הבדל בין הראש של הרוכבים !

במקצה נערים, ניצח ניצן מרגלית (CCC) שרכב לבדו מלפנים, אחריו (לא יחד איתו),לבדו במשך מרבית המרוץ, רכב שלומי חיימי (CCC), אחריהם 3 רוכבים (שניים מת"א: נועם כהן ואלון גפן - ואסף שירי מCCC). חיימי נתפס ממש, לקראת תום המרוץ על ידי כהן וגפן (קרדיט להם), חיימי הצליח להשתחל בספרינט-פיניש למקום השלישי. מן הסתם, במידה והיה 'יושב' מאחור על שני הרוכבים מת"א, אולי היה מגיע שני, אבל מה בדיוק חיימי היה משפר אצלו כרוכב כביש ?                                 לדעת לשבת ? (היכולת המפותחת החזקה ביותר בקרב הרוכב הישראלי הממוצע (-: אחרי ירידות...(-:

מה מוסר ההשכל ?                                                                                                                      ... חג פסח שמח לכולם ורכיבה נעימה ובטוחה לכולנו.

 

לתוצאות המלאות (ייתכנו מספר טעויות)

תודה לאורי אסיף - על התמונות הנפלאות

ולראש מנהל הספורט באשדוד - תודה רבה וכל הכבוד.

 

 


לקראת הספרינטפיניש השני
לקראת הספרינטפיניש השני


קרדיט: עיריית אשדוד
 
 מעלה עקרבים - ''הגיהנום של הדרום''...
מעלה עקרבים - ''הגיהנום של הדרום'' רשמים ''וחוויות'' מאימון 'שבת האחרון' - 12 במרץ 2005 להמשך
 לוח שידורים של ערוץ יורו-ספורט לשנת 2005...
לוח שידורים של ערוץ יורו-ספורט לשנת 2005 ערוץ יורו-ספורט פרסם את רשימת המרוצים שישדר השנה, לרשום ולא לשכוח להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
הקשר בין תום בונן לאשדוד
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 22/4/2005 :09:46 משתמש אנונימי  !!!! ללא תוכן  אין קשר בין תום בונן לאשדוד!!!!
 28/4/2005 :20:13 משתמש אנונימי  תום בונן עם תוכן  דווקא כן יש קשר !!!
 13/4/2005 :07:59 משתמש אנונימי  מיקי פיצ´וטו עם תוכן  כתבה יפה
 12/4/2005 :10:26 משתמש אנונימי  אורן עם תוכן  מירוצים בוידאו
 12/4/2005 :10:42 משתמש אנונימי  אלעד עם תוכן  אתה יכול לנסות ולהתחיל כאן
 11/4/2005 :09:35 משתמש אנונימי  רוכב עם תוכן  מקצה הנערים
 13/4/2005 :18:47 משתמש אנונימי  אסף שירי עם תוכן  למה לו לעבוד ?
 23/4/2005 :18:40 משתמש אנונימי  רוכב עם תוכן  לא אמרתי שהוא היה צריך לעבוד
 12/4/2005 :22:35 משתמש אנונימי  אוהב עם תוכן  נא לפרגן


[ ]
לפרסום זה יש: 9 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 38    דרוג כללי: 3.81

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2018