הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור חדשות
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

איך שלא תקראו את זה בעברית או באנגלית רדבול הישראלית יודעת לספק את הסחורה
קרדיט: עוז גולן - בלובייק
הועלה על-ידי: 
דרור סופר לאתר של דרור סופר
23/10/2005, 23:46

                

   

 

 

 

אבל לפני הכול קצת רקע.....
תחרות RedBull Speed freaks 2005 היא התחרות השלישית במספר אשר מארגנת החברה בארץ. קדמו לה תחרות  DH עצבנית ביותר באתר "צוק מנרה" כמוה איש עוד לא הצליח לשחזר, תחרות מספר 2 DownTown Old Jaffa  - תחרות DH אורבנית במורד גרמי המדרגות של יפו העתיקה. ועכשיו תחרות מספר 3 - במורד מעלה שחרות אבל עם הדובדבן שבקצפת - "רכיבה לילית".
RedBull Speed freaks 2005 - הוא אירוע כאמור במסגרת האירועים של חברת רדבול הישראלית אשר מחויבים (מרצון כמובן..) לקידום ענפי ספורט האקסטרים בארץ ובינהם את ענף רכיבת האקסטרים על אופניים, ואני חייב לומר בנימה אישית שהם עושים את עבודתם נפלאה ונאמנה להביא לנו הרוכבים אירוע שכל מה שנותר לנו הוא לקוות שיהיו עוד הרבה אירועים כאלו בעתיד ולו רק בשל הסיבה שגורמות לרמת הרכיבה בארץ להשתפר פלאים.
תחילתו של הרעיון לקיום תחרות בשנת 2005 היה תחרות בסגנון "מעט" שונה - תחרות דואל סלאלום במורד מכרות הנחושת הנטושים והחשוכים של פארק תמנע, הכול כבר היה נראה מבטיח, ההזמנות יצאו לדרך, הרוכבים שהוזמנו הצטיידו באופנים קצרי מהלך לתחרות מסוג זה והחלו להתכונן נפשית ופיזית לאתגר חדש מסוג זה. אבל כשבועיים לפני התחרות באה הודעת ביטול קיום התחרות. מורת רוח קשה נפלה על הרוכבים שהוזמנו שחלקם נרשמו לאיגוד האופנים רק בשל קיום התחרות הנ"ל. אבל חברה כמו רדבול והאנשים שעומדים מאחוריה לא יאכזבו את קהל האופנים להם הם מסורים. והודעה על קיום תחרות חדשה לא אחרה לבוא, ובתור צופה מין הצד היה אפשר לחוש את החשמל שזרם בעורקיהם של רוכבים, אשר לא הפסיקו להתלהב מקונספט של רכיבת DH לילית.

ובכן לאחר סבב הזמנות טלפוני אשר כלל כ- 59 רוכבים שמתוכם כ 4 רוכבות ומספר לא מבוטל של צלמים ואנשי עיתונות (ואני בינהם). התייצבנו בשעה 16:00 אחר הצהריים בחניון רידינג  בתל אביב והרוכבים החלו להעמיס את האופנים והציוד הנלווה למשאית תוך כדי שהם עושים שטויות במגרש חניה ומשווים למי יש מהלך יותר גדול ולמי יש או אין יותר סיכוי לזכות בתחרות.
ללא יותר מידי עיכובים וניהול מקצועי של אנשי רדבול יצאנו לדרך לנסיעה של כ- 4 שעות עד למעלה שחרות.
אנוכי הוזמן להצטרף לנסיעה במינבוס הממוזג שהועמד לרשות אנשי המדיה שבאו לסקר את התחרות בכול צורה שהיא (ווידאו סטילס וכ"ו), אבל השמועות אומרות שהמעשים שנעשו באוטובוס הרוכבים לא היו מביישים את יושבי סדום ועמורה בעצמם ומפאת צנזורה משפטית אני לא רשאי לספר.
ובכן בסביבות השעה 21:00 בערב הגענו לחאן שחרות שהוא מאהל בדואי גדול אשר קולט קבוצות מטיילים בכל השנה ומספק להם אירוח בדואי ושירותים באזור כגון טיולים מסוגים שונים ואירוח ברמות שונות. האווירה בחאן שחרות בייתית וגרמה לכל הרוכבים להתחבר יחדיו ממש כמו בטיול שנתי.

לאחר ההגעה מיד כל הרוכבים רצו לקו המצוק אשר לפניהם נגלה מחזה מדהים. מסלול באורך של כ- 2 ק"מ מואר כולו בתוך ים של חושך מדברי. אנחת ווואאו יצאה מפי כל הרוכבים וישר כולם החלו להעריך את המסלול. חלק חשבו שמדובר במסלול קל (שהתברר מאוחר יותר שטעו) חלק פשוט לא הפסיקו להתלהב מהעוצמה שיש בחושך ובאור המדברי.
לאחר כשעה קלה הגיעה משאית האופנים והרוכבים החלו לפרוק את ציודם מהמשאית אך לפתע, נשמעה זעקה - קול גדול קרא אל השמיים וצעק :"מישהו ראה את האופנים שלי"  זה בן קדמי שעתיד לגלות שאופניו (דה וו'ינצי - ווילסון חדשים מהנילונים) לא נמצאים על המשאית. לאחר שכל הרוכבים סיימו לפרוק את ציודם העובדה הלכה והתחזקה שאופניו של בן לא על המשאית. מיד התארגנה משלחת חיפוש בסיוע טרקטורון אשר העלתה חרס בידה למרות הנסיונות החוזרים למצוא את האופנים.
בין כל קלחת הרוכבים אשר מיד לכל אחד מהם היתה השערה לגבי גורל האופנים היה אפשר לחוש את מורת רוחם ואת ההזדהות אשר חשו לחברם בקבוצה.
בן קדמי מצידו שמר על קור רוח אשר מאפיין רוכב DH מנוסה וניסה לייצר פתרונות יצירתים. הפתרון שלבסוף הוחלט עליו הוא שאייל ינובסקי מחנות "תגובת שרשרת" באילת אשר מספק את התמיכה הטכנית למרוץ יביאו איתו זוג אופני נורקו SIX שעליהם ירכב בן קדמי.
הלכנו לישון עצובים בשביל בן אבל שמחים על קיום התחרות אשר נראתה מאוד מבטיחה.
בוקר יום שני, יותר נכון 5 וחצי בבוקר יום שני, שעה קשה לכל הדעות אבל המארגנים מאיצים בנו שיש יום ארוך שעומד בפני הרוכבים וחייבים להתעורר.
לאחר ארוחת בוקר נהדרת הרוכבים מתייצבים בפני נמרוד כהן - מחברת עז הרים, קבלנית הביצוע של התחרות לתדריך בוקר. תדריך הבוקר כולל הסברים על המסלול (קשה וסלעי) על התנהגות הרוכבים ועוד כללי התנהגות במהלך התחרות.

בסביבות השעה 8:00 בבוקר מתייצבים הרוכבים על קו הזינוק וירית הפתיחה של תחילת האימונים נשמעת. הרוכבים מורשים במהלך שני הראנים הראשונים לצאת ביחד ולרכב את המסלול בקבוצה על מנת לעזור אחד לשני לפצח את הקטעים הטכנים שבו ו"לבחור קווים". בראן השלישי שנערך כבר סמוך לצהרים הרוכבים כבר מוזנקים ביחידים בעזרת בעזרת שער הזינוק מתוצרת גלעד צלניקר.
במהלך האימונים נפצעים צח קירשברג שמתרסק סמוך לגינת סלעים הראשונה וכוכל הנראה סודק את שורש כף ידו ויוסי סרוסי שבמלוא מובן המילה מתרסק כשני סנטימטרים ממני ושובר את ידו, למי שמודאג לאופניים שלהם שלום.
לאחר שלושת הראנים אנחנו חוזרים לאיזור חאן שחרות לארוחת ומנוחת צהריים, שבה רוב רוכבים מחליפים חוויות ומשתפים אחד את השני בקווים שבחרו לרכב בהם. ממש אווירה חברית.
לקראת שעות אחר הצהריים מתייצבים שוב כל הרוכבים לראן אחד אחרון באור ועוד ראן אימון אחרון בחושך. לאחר ראן החושך נרשמת עלייה אדירה בהתלהבות של הרוכבים שחלקם אומרים שמעולם לא חוו חוויה מסוג שכזה.
והנה זה מתחיל הרוכבים מתייצבים על קו הזינוק על פני סדר המספרים שחולקו להם ומתחילים בראן התחרות הראשון - ראן מדידת הזמנים.
אני התמקמתי במקום הטוב ביותר לצפות במירוץ והוא בשער הסיום אשר צופה על חלקו על תחתון של המסלול ומספק מידע בזמן אמת על תוצאות הרוכבים.

הרוכבים מתחילים להגיע לשער הסיום בהפרשים של כ-2 דקות אחד מהשני דבר הנותן לתחרות קצב מסחרר. ראויים לציון הם נדב חורש עם זמן של 3:17:35, זמן מהיר ביותר שנשבר רק לאחר מספר גדול של רוכבים, עוד ראוים לציון היו גל חסון שעצר את השעון על 3:27:98 ומיד לאחר שירד מאופניו נראה כאילו נפגע בעקב, אבל לבחור החזק הזה מספיקות שתי דקות מנוחה והוא חוזר לתפקד. אביב "הקבב" ינובסקי רוכב בן 13 ואחיו של אייל ינובסקי מתגובת שרשרת עוצר את השעון על זמן מהיר ביותר של כ- 3:17:89. עוד שני רוכבים שכובדם במקומו מונח הוא בן קדמי שלמרות שלא רכב על אופניו ולמרות שהיה לו רק ראן אחד להתרגל לאופנים של יוסי סרוסי (שנפצע כאמור) הצליח לשבור את הכל השיאים עד כה להשיג תוצאה של 3:15:57, כעט נותרו עוד שני רוכבים נמרוד חמו ואמיר כספי.
מודיעים לנו שאמיר כספי מוזנק וכולנו נדרכים אנחנו רואים את הבזקי הפלאשים במעלה ההר של הצלמים, ולאחר כמה שניות שומעים את שריקות המרשלים המודיעות על בואו של רוכב. אמיר כספי חוצה את קו הסיום והשעון מראה 3:11:69 והקהל שואג התוצאה המהירה ביותר בקרב כל הרוכבים. אמיר כספי נראה מאושר אבל קצת חיוור, ולאחר תשאול קצר הוא מדווח שהוא כמעט נהרג במהלך הירידה כ- 8 פעמים...כל הכבוד.
ארבעת הבנות שהוזמנו לתחרות נתנו קרב יפה והוכיחו רכיבה ברמה גבוהה מאוד, בינהם היתה עדי קידרון אשר ניצחה את ראן דירוג הזמנים עם זמן של כ 3:45:87 ואחריה בפחות משניה הגיעה ניל גורן עם זמן 3:46:34 שלישית הגיעה נוגה כורם עם זמן של 3:55:32 ומסיימת מקצה הנשים והרוכבת הוותיקה מכולן אלונה לאוב-גלבוע עם זמן 4:04 לאחר תקלה טכנית באופנים.

המתח מגיע לשיאו עם שריקת הפתיחה לקיום הראן האחרון והקובע של התחרות. כ- 35 רוכבים וכ 3 רוכבות עלו לשלב הגמר שבו כולם מתחרים בכולם, אין קטגוריות גיל וכל אחד יכול להפתיע ולנצח.
הרוכבים מתחילים להתגלגל למטה והדרמה הולכת ומעצימה.
הרוכבים המפתיעים היו דן דורון שהצליח להוריד באופן משמעותי את תוצאת ראן מדידת הזמנים שלו וסיים במקום השני עם תוצאה של 3:11:58 כמעט 11 שניות פחות מתוצאתו הקודמת. שגיב נגרקר שהצליח "לגלח" כ-8 שניות מתוצאת ראן מדידת הזמנים עם זמן של כ-3:18:18. שלומי חיימי שהחליט שהוא עושה את זה עד הסוף ורכב מקטע שלם בחושך מוחלט (בשל תקלה טכנית בעמודי התאורה המלאכותית) ובכל זאת הצליח להשיג תוצאה של 3:16:47. כנ"ל גם רומן צ'פרק שגם הוא הפתיע עם זמן סיום של כ-3:18:95.
אולם הדרמה הגדולה מכל היתה ממש לקראת סיום נותרו כשלושה רוכבים דן דורון ואמיר כספי ובן קדמי. דן דורון מוזנק ראשון מבינהם וחוצה את קו הסיום ומותיר אחריו שובל אש ותוצאה מטורפת אשר קובעת את שיא המסלול לאותו הזמן 3:11:58 כ- 10 מאיות פחות מזמנו של אמיר כספי בראן הדירוג.
לאחריו מגיע בן קדמי ועוצר את השעון 3:14:61 כמעט שניה פחות מזמנו בראן הדירוג וכל זאת על אופנים שהוא בקושי רכב עליהם. אחרון מוזנק אמיר כספי הקהל המועט צופה במתח בשעון כאשר הוא חוצה את קו הסיום....ואז מופיעה התוצאה: 3:09:39 הזמן המהיר ביותר בכל התחרות אשר מכתיר אותו להיות המנצח. ואיזה מנצח הוא, אמיר הוא ווינר בכל רמ"ח אבריו אשר לא שוכח לפרגן לכולם אפילו בראיון לטלוויזיה.

סיכום התחרות
תחרות RedBull Speed freaks 2005 היתה תחרות מדהימה מאורגנת להפליא כמיטב המסורת של חברת רדבול בשיתוף חברת עז הרים.
אירגון המסלול ובכלל קונספט התחרות היו יוצאים מין הכלל ולמשך כ-יום וחצי שאבו את כל קהל הרוכבים והצופים למין הרגשה עילאית ומרגשת.

תודות:
חברת רדבול על האירגון והמסירות שהם מפגינים כלפי קהל רוכבי האקסטרים בארץ
חברת עז הרים בניצוחם של נמרוד כהן ובועז גורן (גילי אברמיצקי גם..) אשר מפיקה אירועים בקנה מידה גדול ובדיוק מקצועי שטרם נראה כמותו.
חברת טיול אחר על המנהלות שטח והקמת התאורה המדהימה.
וכמובן לנערות רדבול הכל כך כל כך חמודות אשר סיפקו לי חברה בין ראן אחד לשני...


 

 

 

 

 


קרדיט: עוז גולן - בלובייק
 
 ריקוד סוער לאור ירח...
ריקוד סוער לאור ירח Red Bull Speed Freaks, תחרות הדאון היל הכי קיצונית בארץ יורדת שוב במדרון התלול והפעם- מעלה שחרות, לאורו של ירח ליל חג הסוכות, 18-17 באוקטובר, 20:30 ועד אחרי חצות. להמשך
 עצומה למען שבילי אופניים...
עצומה למען שבילי אופניים סאבלימינל , נבחרת ישראל בכדורסל, מיקי חיימוביץ', אלי אילדיס, ציפי שביט,שאראס. אלו מקצת השמות אשר לוקחים חלק במסע הסברה למען תשתיות אופניים בישראל. רוכבי אופניים נקראים לחתום על עצומה למען תשתיות אופניים בישראל להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של דרור סופר...
 לתצוגת פורום
רד בול ספיד פריקס 2005 מעלה שחרות
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 27/10/2005 :19:25 משתמש אנונימי  ניב לוי עם תוכן  אפ אחת לא נצחה
 26/10/2005 :21:13 משתמש אנונימי  יקיר עם תוכן  כתבה יפה מאוד
 26/10/2005 :21:11 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ייטב שבתאי עם תוכן  איזה מצחיק
 26/10/2005 :11:46 משתמש אנונימי  איציק עם תוכן  לא כתבת מי ניצחה בנשים
 25/10/2005 :20:15 משתמש אנונימי  מ א עם תוכן  תנו להם קצת רספקט יא בכיינים
 25/10/2005 :19:55 משתמש אנונימי  ניב לוי עם תוכן  אחלה כתבה אבל...
 25/10/2005 :19:06 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אסף תורג´מן עם תוכן  כתבה טובה =]
 25/10/2005 :17:13 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  משה יוסף עם תוכן  יופי של סיקור
 24/10/2005 :20:23 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יריב בן שושן ללא תוכן  מתי ניתן לראות את המרוץ בטלויזיה ובאיזה ערוץ?
 24/10/2005 :19:29 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עידו בר-תנא עם תוכן  איך מאבדים אופניים?
 25/10/2005 :19:58 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שנק שנק ללא תוכן  איך? גונבים אותם מהמשאית לפני היציאה!!!
 27/10/2005 :10:26 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ofer lavie עם תוכן  הבעלים יפוצה
 24/10/2005 :12:43 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אמיר מרקוביץ ללא תוכן  יפה אחלה כתבה
 24/10/2005 :14:40 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שגיא לוזון ללא תוכן  כתבה יפה !!!


[ ]
לפרסום זה יש: 14 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 65    דרוג כללי: 4.15

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות