הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בארץ
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

מסע בן שישה ימים בהם עברו כ25 רוכבים מספר תחנות המציינות מאבקים סביבתיים מקומיים שמנהלים התושבים באזור.
קרדיט: חיים וסביבה, רפי כהן
הועלה על-ידי: 
ירון ג'וני לאתר של ירון ג'וני
1/5/2002

                

אזור: יומני מסע
עונה מומלצת: אביב
אורך המסלול: 480
אורך המסלול בשעות: שישה ימים
   

 מסע למען הסביבה, יומן מסע. 
הכל החל יום בהיר אחד, עת עיינתי להנאתי בין שלל הודעות הפורום. לפתע צדה את עיניי מודעה קטנה, מנוסחת בלשון פשוטה. "דרושים רוכבי אופניים למסע מנהריה לאילת". "לעזאזל" , חשבתי לעצמי ברגע נדיר של מחשבה עמוקה, "למה לא?"..
ממרחק של מספר שבועות מאותו רגע, אני יכול לדעת למה לא..
ראשית, אחרי בילוי ממושך על האוכף האיכותי שלי, נושא ההתרבות והאבהות כבר לא כ"כ טריוויאלי כשם שהיה וגרוע מזה, גברים בעלי נטיות לכיוון הפחות סטרייטי החלו להביט בי בצורה משונה. אני בטוח שהם חושדים במשהו, ואני בכלל מאוהב באוכפים (ספשלזייד עושה לי את זה, מודה.)
אזרתי את מעט האומץ שעוד היה לי והתקשרתי למספר הטלפון שהתפרסם במודעה. מעברו השני של הקו הדהד קול שנשמע בוגר, אחראי ובטוח. הקול הציג את עצמו כרפי, רכז המסע. לימים גיליתי שכושר שיפוט הקולות שלי שואף לאפס. מהכיוון השלילי.
האימונים לקראת היום המכריע החלו. באימונים הראשונים, למי שהתבונן מהצד, היה נדמה כי המון רוכבי אופניים איבדו משהו בפארק הירקון ועכשיו הם מתרוצצים הלוך ושוב רק כדי למצוא אותו. מיותר לציין כי רובנו פשוט איבדנו את המדריך…
לקראת האימונים האחרונים, (בעצם לקראת האחרון) כבר ידענו איך לרכב בשני טורים בלי לדרוס אחד את השני, לשעוט במסלול המעגלי בלי ליפול מסחרחורת, ובכלל להקשיב להוראות של הקפטן אלכס (להאט! להאט! להוריד ת´קצב! שני טורים! וכולי).
היום שכולנו ציפינו לו הגיע. כמובן שיודענו מראש ש"היציאה תהיה ב06:00 ,אפילו לא דקה אחרי ומי שיאחר יאלץ לוותר על המסע", כה אמרה אור. כיוונו שעונים, צחצחנו חרבות, חיממנו מנועים והגענו בשעה היעודה לנקודת המפגש בש"ד דוד המלך. היציאה התבצעה באיחור קל של כ3 שעות. בינתיים היה לנו זמן להביט בת"א מתעוררת לאיטה ומתחילה לטפטף דמעות של גשם מבורך, להעמיס ציוד, לבכות על מר גורלם של אופני היוקרה שנמחצות תחת משקל הברזלים שתומר, ניסים, איריס ועוד כמה החשיבו כאופניים.
יצאנו לדרך, בינתיים מבול החל לשטוף את גוש דן והתראות חמות החלו לזרום מכיוון נקודת היציאה, נהריה. הוועד המנהל החליט לקצר במקצת את המסלול ולהתחיל בכפר מסריק. כך הרווחנו עוד 10 ק"מ, און דה האוס. משם המשכנו לקישון, נשמנו אוויר צח, התרשמנו מסמיכות הרעלים והמתכות הכבדות שזורמים בנחל במקום מים, אכלנו במבה, שתינו קולה, הקשבנו לאנשים שנפגעו מזיהום הנחל והזדהינו עם צדקת מאבקם, והמשכנו בדרכנו לכיוון חוף דור שם חנינו למשך הלילה. (כ50 ק"מ עד כה)
למחרת ביקרנו במחצבות שפיה (כן, המחצבות שרואים בנסיעה מכיוון צומת פרדיס מזרחה) וגילינו חקלאי בצמרת, חצבים פורחים וציפורים אין ספור. (אה. וגם המון אבק מהמחצבה).
משם המשכנו לטירה, שם שמענו סיפורי אימה על כביש חוצה ישראל שזומם לגזול את אדמות התושבים, שוב אכלנו במבה, רקדנו דבקה, והמשכנו לכיוון כפ"ס ללינה בבית ברל. (כ120 ק"מ). בבית ברל דווקא קיבלו אותנו בסבר פנים יפות. היה די.ג´י. חתונות שאוהב נורא את ויטני יוסטון, המקום הזכיר גן חתונות, והאוכל הריח כמי שבא מקייטרינג חתונות. עכשיו רק צריך חתן וכלה.
אחרי שהתגברנו על עניין החתונה והתעוררנו בבוקר יצאנו לכיוון כפר קאסם והתרשמנו לטובה מהמזבלה שהפכה לפארק רחב ידיים. משם המשכנו ללוד בתקווה שנגיע לטקס שהוכן לכבוד המסע ולכבודנו. מסתבר שתקוות לחוד ומציאות לחוד. משם הוקפצנו עם רכבים למלון אורחים נווה שלום, מקום מדהים שטוף אויר הרים צלול מתחת דרך בורמה (מי שיהיה בצעדת לטרון באפריל יוכל לראות אותו מבצבץ מבין העצים..) וגם למדנו לתופף קצת.. כ220 ק"מ רכיבה עד כאן.
למחרת, השכמה מוקדמת בבוקר, ורכיבה לרהט. לא זוכר שום דבר משם. כנראה שהדחקתי.
מרהט המשכנו לרמת חובב, בלחץ של זמן, כדי להקשיב למישהו בשם יוסי, שאמר משהו. כבר לא זוכר מה אבל היה שם אוכל! טעים! (טוב.. לא ממש אבל אחרי 100 ק"מ כל קוץ הופך לשושנה). משם נלקחנו ברכבים לביה"ס שדה הר הנגב אחרי שאכלנו חומוס ואורז במאהל בדואי באזור מצפה רמון. כ320 ק"מ עד כאן.
למחרת, יום חמישי, היה ה- יום של המסע. כבר בתחילת המסע ידענו שביום חמישי הרסן ישוחרר ונתחלק למספר קבוצות, מהירות יותר ומהירות פחות. התחלנו עם הירידות של מצפה רמון, ואם לסכם במילה אחת, מ ד ה י ם ! כיף אדיר! (או במילים אחרות 74.8 קמ"ש עם יד קלה על המעצורים, ואני לא הייתי המהיר ביותר). בהמשך הדרך קיבלנו במתנה רוח צד-פנים חזקה (הערכה 20-30 קמ"ש) שהתישה אותנו במשך 90 ק"מ! בסופו של דבר, הקבוצה שרכבה איתי (תומר ס, ניר ש, ניר ש, עוז, אסף ואנוכי) הגיעה לנאות סמדר מותשת וכתושה לחלוטין.כחצי שעה אחרינו, למרבה תדהמתנו, הגיעו בדיווש קליל שני הוותיקים שבקבוצה - מקי ג ומנהל הרכבת לשעבר עמוס ע., ובמילה אחת (או שתיים..) לא יאמן!.
מנאות סמדר המשכנו, כולנו, כקבוצה אחת עייפה לכיוון קיבוץ קטורה שם התקבלנו בצורה חמה ולבבית במיוחד.. שלושה המשיכו לכיוון אילת (אני, תומר ס. ואסף), אחד נשבר בדרך (אני) שניים סיימו את היום באילת. שלושה הגיעו לאסוף את תומר (אני איילה וגלית), אסף פרש לכיוון ת"א.
בארוחת הערב לא ממש נשאר הרבה אוכל.. כנראה שהחשבון לא כלל 30 פיות רעבים אחרי 110 ק"מ מתישים במיוחד.. אבל מזג האוויר היה נפלא וחלקנו ישנו על הגג ועל הדשא (למרות ואולי בגלל האזהרות הרבות על הממטרות שמתחילות את זמרתן מוקדם בבוקר). כ430 ק"מ עד כאן.
למחרת, יום שישי, היום האחרון, כבר היינו מתורגלים ברכיבה קבוצתית.. אז פשוט רכבנו בקבוצה. בערך.
אחרי כ50 ק"מ זכיתי להיכנס אחרון לאילת אחרי ש ש כ ח ת ם רוכבת מקסימה, יעל, מאחור. רכיבה קבוצתית, אמרנו? אפילו הרכבים נטשו אותנו. כ480 ק"מ עד כאן.
באילת רכבנו לחוף האלמוגים, ואחרי כל הבלה בלה, חתימות על גלגל ההצלה, הבמבה, העמסת האופניים בצורה מקצועית ביותר, ארגון חיים וסביבה הזמין אותנו לארוחת שחיתות באל גאוצ´ו, על חשבוננו.
מאל גאוצ´ו המשכנו שמחים, מאושרים ורעבים לכיוון ת"א.
בעצם, כל מה שרציתי לומר הוא ה מ ו ן ת ו ד ה לרפי, אלכס אור ונאור על הארגון והמאמץ,
ועוד יותר המון תודה לאולפת, איילולי, איל ה, איל ז, איל אמיר ועודד, איריס, אסף, דורון, דניאלה, חליל, יותם, יעל פ, מקי, ניסים, ניר ש, ניר ש2, סייד, עוז, עמוס, תומר ל, תומר ס, יעל ק, סיגל שלי וגלית על החוויה הנפלאה. (זה לא שיש לי זכרון טוב, דפי הקשר..)
אה, וגם תודה לאיילולי על שהסיטה בגבורה את תשומת לב הצלמים אליה ותודה אישית פרטית לשלי וסיגל שסחבו את התיק המסריח שלי.
וואלה? מישהו הצליח לקרוא עד פה? ועוד אומרים שאנחנו סבלנו

חברי "מסע למען הסביבה"
חברי "מסע למען הסביבה"

קרדיט: חיים וסביבה, רפי כהן
 
 שני חברים יצאו לדרך, בים בם בום...
שני חברים יצאו לדרך, בים בם בום סיפור מסע האופניים של שני חברים, מתל אביב לכיוון אילת. להמשך
 טיול אקסטרים נחל קטלב – דאר א-שיח'...
טיול אקסטרים נחל קטלב – דאר א-שיח' נחל קטלב הוא נחל קצר שיורד מבר-גיורה צפונה לנחל שורק בשיפוע ממוצע של 20 אחוז בערך, עובדה שהופכת אותו לחביב במיוחד על רכיבות DH. המסלול המתואר כאן היה מסלול טיול ברבהר אקסטרים שהתקיים בנובמבר ובמרץ. להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של ירון ג'וני...
 לתצוגת פורום
מסע מנהריה לאילת להעלאת המודעות לנושאי איכות הסביבה
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 16/5/2005 :23:04 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רנן דיזדר עם תוכן  האם יש מפה של המסלול?


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 39    דרוג כללי: 3.77

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות