הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טור אישי
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

משרד התחבורה מתלבט: היכן למקם את רוכבי האופניים, בכביש או במדרכה...?
קרדיט: יואל בן עזרא
הועלה על-ידי: 
י בע לאתר של י בע
2/1/2006, 08:07

                

   


שנים שאנו מנסים להידמות לאירופה, ומקנאים בהם על גישתם לתחבורה בכלל ולאופניים בפרט. משרד התחבורה התעורר זה מכבר ומנסה לתת מענה לסוגיה זו, אם לא ברחובות שכבר נבנו, לפחות ברחובות שישופצו או יבנו מחדש, והקים ועדה שדנה בסוגיות מעין אלה. הועדה איתרה שיטה של רצועות. רצועת רחוב להולכי הרגל, רצועת עזר לטלפונים ציבוריים ועצים, רצועת כביש, וכיוצ''ב, וכך הרחוב החדש יהיה יפה, מסודר, ויעיל.
כאן החלה הדילמה: היכן למקם את ''רצועת האופניים''. על הכביש, יחד עם כלי הרכב, או על המדרכה יחד עם הולכי הרגל...?

החלטה סופית טרם התקבלה, אך רוח הדברים, כפי שעולה מהכנס הרביעי לבניה ותשתיות שנערך בחודש נובמבר 2005, היא למקם את שביל האופניים בצד הכביש, עם רמות הפרדה שונות מכלי הרכב; ללא הפרדה כלל, הפרדה חלקית או הפרדה מלאה. ההחלטה נומקה מטעמי בטיחות ונוחות. כיוון שמהירות האופניים גדולה ממהירות הולכי הרגל, וקרובה למדי למהירות כלי הרכב בעיר [50 קמ"ש, זוכרים?], הרי שהם ישתלבו בתנועה נהדר. מעבר לזה, הרי שבפקקים הם יעקפו את כלי הרכב, וכך אפשר להגיד שהמהירות שלהם זהה. ובכלל, שילוב של אופניים והולכי רגל לא ממש בריא. עניין הנוחות מתבטא בכך שלא נוח לרוכב האופניים לחצות צומת כמו הולך רגל, זה גורם לו לעצור. גם הירידות והעליות מהמדרכה מקשות על הנוחות.

ובכן, מטעמי בטיחות גרידא, הדבר תמוה לי מאוד, וכל בר דעת יבין שההפך הוא הנכון.
ההבדל בין מסת האופניים והרוכב ובין מסת הולך הרגל- קטן עד זניח, כיוון שאופניים שוקלות בין 7-20 ק"ג. לעומת זאת, מסתו של רכב ממוצע היא פי 15-20 ממסתו של רוכב האופניים. מכאן, שהפגיעה ברוכבי האופניים בהתנגשות עם כלי רכב תהיה חמורה יותר [פי 5-10 בערך, מחישובים פשוטים של מסה-מהירות] מאשר תאונה בין רוכב אופניים להולך רגל.
בניגוד גמור לדברי נציג הועדה, אופניים לא מגיעות למהירות של כלי הרכב. על מנת להגיע עם אופניים ל-30 קמ"ש, יש צורך ברגליים מאומנות, ורצוי אופניים איכותיות. מעבר למהירות, גם התאוצה של האופניים נחותה פי כמה וכמה מתאוצה של רכב פשוט, ויוצרת מצבים רבים של מספר כלי רכב החולפים על פני אופניים, ויוצרים סיכון ממשי לרוכב.
היבט מסוכן נוסף הוא חוסר היציבות הכיוונית של רוכב האופניים, במיוחד בעת האצות, פניות, תמרונים שונים וכיוצ"ב. רוכב אופניים זקוק ליותר מפס ברוחב 60 ס"מ אותו הוא "מקבל" באופן טבעי מהנהג הממוצע. ואם זה לא מספיק, הרי ששינויי הכיוון והבלימות של רוכב האופניים הן מהירות מאוד, ונעשות ללא איתות או אזהרה מוקדמת, ועלולות להפתיע את הנהג ולסכן, שוב, את הרוכב.

לצורך המחשת הסיכון, מדי שנה נפגעים בכביש כ-400 רוכבי אופניים, בדרך כלל כתוצאה של חוסר תשומת לב מצד הנהג וסטייה לא מבוקרת לשוליים. בניגוד לדברי נציג הועדה, הצבת רצועת האופניים על המדרכה לא תפגע כלל בבטיחות הולכי הרגל. לא רק זאת, אלא שהפרדת הרצועות אף תהיה קלה יותר מאשר בכביש.

תמוהה לי עוד יותר תמיכת איגוד רוכבי האופניים בגישה זו של הועדה. נראה לי שהאיגוד, המייצג את רוכבי האופניים המקצועיים ופועל למען קידום ספורט האופניים בישראל, לא התייחס כראוי אל הרוכב המצוי. רוב רוכבי האופניים הבוגרים, בתל אביב למשל, לא השקיעו ברכישת האופניים מעבר למאות הבודדות, ובשבילם זה אפילו לא תחביב. הרוכבים העיקריים ברחובות [להבדיל מאלה המיוצגים בעמותה וכרוכבים בשטח או בכבישים בין עירוניים] הם ילדים, בגילאי יסודי עד תיכון, ללא יכולת ניתוח מצבים בכביש. רצועת האופניים המוצבת בגובה הכביש גוררת אותם לסיכונים מיותרים, ומפתה אותם לפלוש אל השטח המסוכן בטרם הגיעו לבגרות.

משרד התחבורה מתלבט, אך הנושא ברור. הכביש מסוכן לרוכבי אופניים.


קרדיט: יואל בן עזרא
 
 גלגלים עם הרבה אהבה...
גלגלים עם הרבה אהבה בימים אלו הסתיים מסע האופניים השנתי ''גלגלי האהבה'' למען בית חולים ''אלין''. 324 רוכבים מכל קצוות העולם פתחו את ליבם, גייסו תרומות ורכבו מרמת הגולן עד לירושלים. הכול למען בית החולים המיוחד הזה והילדים שכל כך ז להמשך
 סיכום עונת המרוצים 2005 באופניים בישראל - מאת אדם וולף...
סיכום עונת המרוצים 2005 באופניים בישראל - מאת אדם וולף אז כנראה וזהו. נגמרה עונת מרוצי האופניים לשנת 2005 בישראל. רוב הרוכבים כבר רובצים להם בפגרה ונחים מהעונה הקשה. חשבתי לכתוב לכם מנקודה אישית, כיצד אני רואה את הרוכבים והאירועים הבולטים של השנה החולפת. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של י בע...
 לתצוגת פורום
רצועת אופניים בתכנון עירוני
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 31/1/2006 :22:00 משתמש אנונימי  עוז נחום ללא תוכן  הפתרון המקובל בעולם הוא להפחית את המהירות ל-30 קמ"
 17/1/2006 :11:06 משתמש אנונימי  יותם אביזוהר עם תוכן  בר דעת שחושב אחרת...
 19/1/2006 :20:33 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יואל בן עזרא עם תוכן  תשובה
 15/1/2006 :15:45 משתמש אנונימי  אורן עם תוכן  אי אפשר על המדרכה!
 1/2/2006 :11:34 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  dor goldstine עם תוכן  אפשר לרכב על המדרכה!
 16/1/2006 :11:13 משתמש אנונימי  אבי עם תוכן  מסכים
 15/1/2006 :17:09 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יואל בן עזרא עם תוכן  תשובה
 9/1/2006 :17:01 משתמש אנונימי  מאיר ללא תוכן  רצועת כביש מוגדרת לאופניים זה אחלה!!
 8/1/2006 :15:52 משתמש אנונימי  yosi53 עם תוכן  היום דיברנו על כך...
 8/1/2006 :09:18 משתמש אנונימי  כרמית עם תוכן  אופניים עדיף על הכביש
 9/1/2006 :04:10 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יואל בן עזרא עם תוכן  תשובה
 7/1/2006 :15:26 משתמש אנונימי  יעקב חיפה עם תוכן  על המדרכה יותר בטוח
 7/1/2006 :14:27 משתמש אנונימי  אליעזר בן-יהודה ללא תוכן  אופניים שוקלים ולא אופניים שוקלות (יואל לא נורא )
 7/1/2006 :15:51 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יואל בן עזרא ללא תוכן  תודה על תשומת הלב.
 2/1/2006 :22:45 משתמש אנונימי  אורי עם תוכן  סוף סוף חדשות טובות
 9/2/2006 :15:02 משתמש אנונימי  יובל דרגן עם תוכן  אין אפשרות ששניים מהגורמים יהיו על אותו המקום


[ ]
לפרסום זה יש: 16 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 20    דרוג כללי: 3.85

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019