הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור מאונטיין ביק אקשן ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

מכונת דאון-היל שבנויה מרכיבי משפחת סראם
קרדיט: כתבה זו התפרסמה בגליון 6
הועלה על-ידי: 
אריה פישלר לאתר של אריה פישלר
14/3/2006, 02:27

                

   

המהדורה הישראלית של מגזין MBAction היוקרתי.
לחצו כאן להזמנת מנוי.



ב-SRAM עבדו קשה בתקופה האחרונה בזלילת חברות אחרות (RockShox, Avid, Truvativ) ושילוב הרכיבים החדשים הללו במערכות ההילוכים שהם מציעים. החשיבה מאחורי רכישות אלו פשוטה. למה להתחיל מההתחלה? במקום לפתח מתלה, מעצורים ורכיבים סראם שילבו טכנולוגיה עם הוכחות מחברות שכבר התבססו במשחק. זו אסטרטגיה שהוכיחה עצמה בעבר לפיה יחד נעמוד, ובמפוצל ניפול.

לעשות את החיבור
מאז הרכישות נראה שכמעט ולא עובר חודש בלי שסראם מציגים מוצר חדש. זה התחיל עם המעביר והידיות מסוג סראם  X.O. אחר כך הגיעו מעצורי ה-Avid Juicy Carbon. ולאחרונה יצא ה-RockShox Boxxer World Cup עם מהלך של 8 אינץ' וקפיץ אוויר.

במהלך מושב בדיקות מוצר ממושך שנערך בוויסלר שבקנדה הייתה לנו ההזדמנות לרכוב על כל המוצרים המקצוענים הללו על מכונה אחת, אופני אב הטיפוס לדאון-היל בשם Cove Shocker. אופני המבחן שלנו הורכבו על ידי הנציג הטכני הקנדי של סראם, רוכב קבוצת Cove ואלוף הדאון היל הקנדי הנוכחי, טיילר מורלנד.

כך יצאו אופני הפרויקט של סראם Cove.

שלדה
אב טיפוס Cove Shocker עם מהלך של 9 אינץ'.

אפיוני מפתח: המוצר הזה יצא בתחילה מחדרי התכנון של Cove Bicycle Shop שממוקמים סמוך לחוף הצפוני בונקובר, קנדה. לקוב יצא שם של יצרני אופניים טובות לכל אתגר שרוכב שמרבה לבקר בפארק אופני ההרים בוויסלר יכול להמציא להם. השוקר הם ההצעה האחרונה שלהם למרוצי דאון היל אמיתיים והם כוללים ציר אחורי מסוג Maxle של סראם. 

מזלג
בארבע אליפויות העולם האחרונות לגברים בתחום הדאון היל הרוכבים המובילים עשו זאת על ה-RockShox BlackBox Boxxer. טכנולוגיית ה-BlackBox מתחילה לעבור לצרכנים ב2006 בצורת הBoxxer World Cup עם קפיץ האוויר, שמציג החזר מסוג Motion Control (שליטה בתנועה).

אפיוני מפתח: משקל המזלג הוא רק 2.72 ק"ג. יש לו ציר 20 מ"מ מסוג Maxle והוא מכוון לאפשר את אפשרות לשימוש בסטם עם הרכבה ישירה. מחיר הBoxxer World Cup הוא 1,400$. 

בלמים
בלמי ה-Avid Juicy Carbon הם גרסה קלה יותר ומוצלחת יותר של מעצורי הJuicy Seven הסופר פופולאריים.

אפיוני מפתח: האפיון המזוהה ביותר של מעצורי ה-Juicy Carbon זה ה-Index Reach Adjustment, שמזיז את הידית מילימטר אחד על כל קליק של הבורג, יחד עם ידית הקרבון וכיסוי המאגר. למעצורי הג'וסי קרבון יש מערכת מיקום קליפר Tri-Align, שמבטל את שלב הניסוי והטעיה במהלך ההרכבה. עיצוב רוטור ה-Polygon יכול להגיע במידות של 6.5, 7.5 ו-8 אינץ’. למעצורים יש גם ברגים מקרבון. המחיר יהיה 269.95$ לאחד. 

מערכת הקרנק
קרנקים Truvativ Holzfeller הם כבר שנים הבחירה של רוכבים רבים מתחרים מובילים בתחום. בשנת 2006 ההולזפלר משתמשים בעיצוב זרוע חדש שנותן זרוע קרנק קלה יותר, חזקה יותר ומוצקה יותר. שלבו את ההולזפלר החדש עם הציר המרכזי מסוג Howitzer ועם Trivativ BoxGuide ויש לכם עיצוב חלק ופשוט שיכול לעמוד בהכל.

אפיוני מפתח: הקרנקים מסוג הולזפלר עם ארבעת הברגים עשויים מאלומיניום 7050. הציר המרכזי המוגדל מסוג Howitzer משתמש במסבים עם תושבת חיצונית. לבוקסגייד יש מוליך שרשרת ניתן להתאמה ורולר תחתון עם מסבים מפוליאורתן. למוליך השרשרת יש זוויות פלטה ניתנות להתאמה והוא מגיע בגרסה להרכבה על הציר המרכזי או ISCG. מחיר הקרנקים הוא 220$ ומחיר המוליך 70$. 

שרשרת וקסטה
שרשרת ה-PC-991 HollowPin של סראם וקסטת ה-990-PG הם המוצרים המובילים בקו. לשנת 2006 שרשרת ה-991-PC שונתה כדי לחזק יותר את ביצועי ההעברה עם פלטות של טרובטיב.

אפיוני מפתח: שרשרת ה-PC-991 HollowPin מציגה פלטה פנימית וחיצונית מצופות ניקל ומשתמשת בסגירת ה-Power Link האקסקלוסיבית. תהליך ההיפוך של השרשרת מעוצב כדי לחסוך משקל. קסטת ה-990-PG שודרגה עם עכביש אלומיניום קל משקל. בקסטה יש טבעת נעילה מאלומיניום מסדרת 7000 ועכביש ו-spacer אדומים וחינניים. הקסטה מגיע ביחסים של 11-32 ו-11-34. מחיר השרשרת הוא 54$ ומחיר הקסטה 99$. 

ידיות מעבירים
ידיות המעבירים מסוג סראם  X.Oהן המתקדמות ביותר ורוכבים רבים בתחום מאד ציפו ליציאתן לשוק. משקל הידיות המעבירים עם 9 הילוכים הוא 225 גרם לזוג והן משתמשות ביחס הפעלה של 1:1.

אפיוני מפתח: ידיות המעבירים מסוג O.X עשויות סיבי קרבון ואלומיניום. ידיות המעבירים מתאימות למעבירים האחוריים של סראם ביחס של 1:1 ולמעבירים הקדמיים של שימנו. ידיות ה-O.X עוצבו להתאים לתושבת הפנימית או החיצונית של המעצורים על הכידון. לידיות יש יכולת התאמה ללא תחרות בהתאם להעדפות האישיות של הרוכב לגבי האחיזה בכידון. מחיר הידיות הוא 248$.

מעביר
מעביר הסראם  X.Oמבוסס על טכנולוגיית ה-BlackBox שלהם ומגיע ב-8 או 9 מהירויות ובאורכים ארוך, מידיום וקצר.

אפיוני מפתח: מעביר ה-O.X משתמש ביחס הפעלה של 1:1 וטכנולוגית Direct Route ליצור העברה במאמץ קל יותר. המשקל הוא 210 גרם למודל הארוך, 196 גרם לבינוני ו-193 גרם לקצר. המעביר עשוי סגסוגת מחושלת, יש לו צירים גדולים שעברו טיפול חום ומכונה, כלוב ארוך עשוי CNC וכלובים בינוניים וקצרים עשויים סיבי קרבון. המחיר למעביר של סראם הוא 235$.

כידון
כמו הקרנקים מסוג טרובטיב הולזפלר, גם הכידון הוא בעצם מילה מקבילה לחוזק וכוח.

אפיוני מפתח: כידון הולזפלר ברוחב של 28.9 אינץ' ושוקל 298 גרם. בכידון תפס OS בקוטר 31.8 מ"מ והוא עשוי AL-7050. לכידון זווית מעלה של 5 מעלות וזווית מטה של 8 מעלות. מחיר הכידון 60$.

 


קרדיט: כתבה זו התפרסמה בגליון 6
 
 Santa Cruz Blur LT...
Santa Cruz Blur LT מהלך של 5 אינץ’' במחיר שפוגע בול להמשך
 עולם האחיזה...
עולם האחיזה 56 צמיגי שבילים שבהם התעללנו להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אריה פישלר...
 לתצוגת פורום
ביצועים משולבים
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 14/3/2006 :12:40 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גל מן ללא תוכן  נשמע אופניים חלומיות !!!


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 25    דרוג כללי: 3.92

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות