הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי

שלושה שבועות - קולורדו, שלושה שבועות - קליפורניה, שלושה ימים - מואב. קיץ 2003 בארה''ב !!
מאת:  יובל ויצמן לאתר של יובל ויצמן
22/3/2006, 00:16
401 Trail - Crested Butte, Colorado

פרולוג
חבר טוב שלי טס לארה"ב לסתם טיול ובשביל לצאת לידי חובה הוא זכר שיש לי איזה קטע עם אופניים והביא לי שני מגזינים: MountainBike ו Cycling.

סחבק (זה אני), שהיה שנה לפני שחרור, קרא את המגזינים בשקיקה והחל לפנטז.

לאחר כמה שבועות של פינטוז החלטתי שזה מה שקורה לאחר השחרור – טיול אופניים בארה"ב.

Dardanelles Lake – אזור Lake Tahoe

ההכנות
טוב, אז ארה"ב גדולה, לאן נוסעים ואיך עושים את זה גם אם אין לך מיליונים בבנק?

התחלתי לשוטט בכל מיני פורומים בארה"ב ושאלתי שאלות בסגנון של: "אם היו לך חודשיים לטייל בארה"ב, איפה היית רוכב ?" וכו',
וכך התחלתי להתכתב עם לא מעט אמריקאים מאוד נחמדים שניסו לעזור בכל מאודם (שבילים, רכב, הוסטלים וכו'...).

במקביל חיפשתי אנשים שעשו משהו דומה לפני וכך פגשתי את דני גולדשטיין שעזר לי המון.

ההחלטה התקבלה: מתחילים עם 3 שבועות בקולורדו, מתוכם כמה ימים במואב, ומקנחים עם 3 שבועות בקליפורניה.
בשביל להגיע עם טיפה חומר ביד על המסלולים המומלצים קניתי שני ספרים, האחד על קולורדו והשני על... קליפורניה.

התכנון היה כדלהלן:

קולורדו:

Fraser / WinterPark – האיזור מכונה כ - "בירת האופניים" של ארה"ב עם מאות ק"מ של מסלולים מסומנים.

Crested Butte – אחד המקומות המומלצים בארה"ב הכולל את "Trail 401" המפורסם.

Grand Junction – איזור של רכיבה מדברית, בעיקר ב – Fruita.

Moab, Utah – SlickRock, יש מה להוסיף ?

טיסה לקליפורניה ו:

Lake Tahoe – איזור הררי עם ה – Flume Trail המפורסם.

San Francisco – קצת אורבן, Santa Cruz, 17 Miles Drive וכו'...

Los Angeles – בעיקר לנוח וקפיצה קטנה ל – Vegas.

אם כן, זהו התכנון, שוכרים רכב (הכי זול), מזמינים מוטל ללילה הראשון, לא שוכחים את האופניים ויוצאים לדרך...

(הערה: מכיוון שיש המון מה לספר אני אספר על רכיבה אחת בכל אזור, הרכיבה הכי טובה שהייתה....)

תצפית על Lake Tahoe

קולורדו
לאחר טיסה ארוכה (לופטהנזה) נחתתי בדנבר, קולורדו, ארה"ב !
אספתי את הרכב "הזול" והופתעתי לגלות ששודרגתי ל – Ford Ranger 4X4.
מעמיסים את הציוד ויוצאים לדרך, ההתרגשות גוברת כאשר מזהים את ה – SkyLine של דנבר...
הלילה עבר ואני והאופניים נוסעים להרים - פרייז'ר. שלמה ארצי מתנגן ברקע, ההרים נראים למרחוק, והמון רכבים עם אופניים על הגג.
הגעתי לפרייז'ר ומצאתי את ההוסטל (המצוין – www.therockymountianinn.com), בחדר היה איתי עוד בחור מדנבר שהגיע לחופשת אופניים, ובחדר אחר עוד שני רוכבים, קבענו למחר.

יצאנו בבוקר מההוסטל ומיד עלינו על הסינגל שמוביל לתוך היער...
החבר'ה אמרו שבכל מקום ניתן למצוא מפה עם כל המסלולים באיזור, ומכיוון שכל התיירות בקיץ באזור פרייז'ר מתבססת עלינו (רוכבי האופניים) ניתן להשיג מפה כזו, באיכות מצויינת, בכל חור.

היתרון של פרייז'ר הוא בכך שכל המסלולים יוצאים מהעיירה, ניתן להעביר שם כמה ימים טובים מלאים ברכיבות,
כאשר בד"כ מטפסים בשבילי 4X4 ויורדים בסינגלים ארוכים ארוכים.

בעיירה הצמודה, ווינטר פארק, ישנו אתר סקי מצוין אשר בחודשי הקיץ פתוח לאופני הרים. עולים ברכבל וטסים למטה בשלל הסינגלים המצוינים,
לאמיצים ישנו מסלול המכונה "The Downhill", מהיר בטירוף ומלא רמפות.
סחבק, שדבק בגישת ה - "שילמתי ולכן אנסה" עלה על המסלול וכמעט סיים בבית החולים הקרוב (שבעצם לא נראה לי כל כך קרוב...).
אין ספק שהרכיבה באתר מומלצת ביותר. (למה אין משהו דומה בחרמון ?)

גמרתי עם פרייז'ר, ונסעתי לקרסטד ביוט (Crested Butte). על המפה זה נראה קרוב, בפועל זה לא.
גם כאן ישנו הוסטל ממש נחמד עם כמה רוכבים (www.crestedbuttehostel.com). קפצתי לחנות הפופולרית כאן (www.alpineer.com) וקניתי מפה של המסלולים באזור.
האזור דומה לפרייז'ר, מלא סינגלים בתוך יער, חלקם טכנים יותר וחלקם פחות.

אני אתמקד ב – "Trail 401", החלטתי לבדוק על מה המהומה.
הרכיבה אל השביל מתחילה בטיפוס בדרך 4X4, לאחר מכן ממשיכים לטפס בתוך סינגל, הטיפוס קשה ואני הולך לא מעט ברגל.
הגובה הרב משפיע ומתחילים להרגיש את המחסור בחמצן, שיא הגובה ב – 3500 מטר לערך.
כאן מרגישים על גג העולם, המראה פשוט מרהיב, מישורים עצומים מוקפים בהרים וסינגל אחד בודד על הקרקע.
הסינגל המישורי משנה שיפוע (לכיוון הנורמלי) ובעצם מכאן טסים בירידה מדהימה על צלע ההר, כך שכל הנוף פרוש לרגליך, פשוט מ ד ה י ם ! ! !
אכן כן, זוהי הרכיבה הכי טובה שהייתה לי בחיים.

מכאן החלטתי לנסוע למואב, יוטה, לכמה ימים ולאחר מכן לחזור לגראנד ג'אנקשיין ופרויטה (Fruita).
הנסיעה למואב ארוכה אך מעניינת, לאט לאט הנוף האלפיני משתנה לנוף מדברי, ולבסוף מגיעים ליוטה.
כאן ההוסטל היחיד שיש (The Lizard) פשוט זוועה ולכן החלטתי ללכת על מוטל, בקבלה היה בחור ששאל את הפקידה היכן יש חנות אופניים, התחלתי לשוחח איתו וקבענו לצאת אל ה - Slick Rock למחרת.
בערב פגשתי עוד זוג אמריקאים מאוד מאוד נחמדים והם הצטרפו אלינו גם כן, וכך בבוקר נסענו 4 חבר'ה לכיוון הסלעים "החלקים".
קונים כרטיס כניסה (מתאים ל 3 ימים) ובעצם מכאן עוקבים אחרי הקו המקווקו המציין את השביל.
הרכיבה ממש מיוחדת וכייפית, העליות קצרות ואימתניות, לפעמים זה נראה ממש כאילו מתקרבים לקיר.
המצחיק הוא שהסלעים ממש לא חלקים והאחיזה פשוט מדהימה, מטפסים בזוויות שנראות בהתחלה ממש לא הגיוניות.

אחרי יומיים במדבר הרגשתי שאני רוצה לחזור להרים ולכן השתנה התכנון ונסעתי ל Durango,
לצערי לא מצאתי שם מקום זול ללינה ועזבתי ל Glenwoood Springs, עיר מוקפת הרים עם הוסטל נחמד (לא יותר מזה) ליד העיירה Aspen.
נסעתי לאספן ושאלתי איזה רוכבת מקומית (שהייתה על פיול 100) מה מומלץ כאן, לא הבנתי אותה כל כך אז פשוט החלטתי להתחיל לטפס וכשנגיע למעלה נראה...
התחלתי לטפס ולמעלה פגשתי 2 רוכבות ורוכב, הם הזמינו אותי להצטרף אליהם, וכך היה.
תוף כדי רכיבה הסתבר שאחת הרוכבות, מלינדה, היא בכלל יהודייה והמשפחה שלה מתגוררת כאן בארץ !
למחרת הם הזמינו אותי שוב לרכב את ה – "Scouts trail". מכיוון שהיינו עם 2 רכבים יכלנו לעלות למעלה עם רכב אחד ולרדת עם האופניים, אבל לא, הוחלט גם לטפס ברכיבה למעלה. טיפסנו וטיפסנו וטיפסנו, התברברנו והתברברנו והתברברנו ולבסוף מצאנו את השביל שהוא פשוט סינגל מדהים בתוך היער, רובו במישור, ובסוף הסינגל יורד בתלילות למטה. איזה כיף!

נפרדנו לשלום ואני נסעתי ל – Boulder. בולדר היא העיר שבה נמצאת אוניברסיטת קולורדו ועל כן היא מלאה בסודנטים/ות צעירים/ות ויפות.
האווירה בעיר היא של מסיבה מתמשכת ואפילו ההוסטל מצויין (www.boulderhostel.com).
באיזור כמה מסלולים מומלצים, אני הלכתי על ה – Sourdough Trail. בעקרון זה סינגל ממש מגניב אבל אותי טפס גשם חזק מאוד מאוד ולכן החלטתי לחתוך.
בעקרון גשם הינו עניין שבשגרה והייתי רגיל לזה, אבל זה כבר היה מוגזם.
לצערי זה היה היום היחידי שיכולתי לרכב בו, במקום פיציתי את עצמי באורבן בתוך הקמפוס, הם חיים טוב...

זהו, נפרדים מקולורדו...

סינגל ביער (ה - Upper Loop ב – Crested Butte)

קליפורניה
לאחר טיסה של שעתיים לערך נחתתי בסן פרנסיסקו, אספתי את האופניים, העמסתי את הציוד על האוטו ונסעתי ל – Lake Tahoe (נסיעה די ארוכה).
הגעתי בלילה להוסטל (Doug's place, דאג בעצם הפך את הבית שלו להוסטל) ב – South Lake Tahoe, העיר נמצאת בצד הדרומי (כמה מפתיע) של האגם ומחולקת בין קליפורניה לנבדה, לכן בצד אחד אין בתי קזינו ובשני יש בשפע...

לענייננו, טאהו נחשב לאחד האיזורים הטובים בקליפורניה לאופני הרים וזאת בזכות ה – TRT (Tahoe Rim Trail), השביל מקיף את כל האגם בסינגל אחד ארוך אך לצערנו חלקים רבים ממנו אסורים לרכיבה.
אחד השבילים המפורסמים (והטובים) הינו ה – Flume Trail. מכיוון שהשביל הוא בעצם רק חלק ממסלול מעגלי לא קל יש שתי אפשרויות רכיבה.
האחת היא לרכב את כל המסלול המעגלי, והשנייה היא לשלם עבור "הקפצה" ואז לרכב בסבבה רק את ה – Flume Trail ובמקום לטפס בחזרה לחזור ברכב ממוזג ונעים...
אני בחרתי באופציה הראשונה... הרי אני לא ממהר לשום מקום....
בחנות המליצו לי על הכיוון המעגלי הרצוי, נתנו לי מפה, ויצאתי לדרך.
ההתחלה היא טיפוס ארוך ומייגע בדרך 4X4, לא אטרקטיבי במיוחד. בסוף הטיפוס מגיעים לשלט הסבר על ה – Flume Trail, לאחר המור"ק ממשיכים במגמת עלייה קלה ונכנסים ל – TRT שממשיך לטפס, באמצע השביל ניתן לטפס לתצפית יפה על האגם.
ממשיכים בסינגל עד שמגיעים בסופו של דבר אל ה – Flume Trail, השביל הזה באמת מצויין וכייפי, הרכיבה היא בסינגל, מעשה ידי אדם, על צלע ההר אל מול נוף עוצר נשימה של האגם. בסוף הסיבוב חוזרים בירידה מטורפת בשביל 4X4 (אותו אחד שטיפסנו קודם לכן) על לחניון.

בדרך חזרה לסן פרנסיסקו עצרתי ב – Tahoe North Star שזהו אתר סקי הפותח את מעליותיו ושביליו לרוכבי אופניים.
למקום הגעתי עקב תחרות דאונהיל אשר התקיימה בפארק באותו היום, הפארק היה מלא רוכבים חמושים באופניים מפלצתיים ומיגונים שונים ומשונים.
סחבק, שחשב לשחזר את היום המטורף שהיה ב – Winter Park, קנה כרטיס חופשי למעליות ויצא לרכב.
לצערי השבילים כאן לא כל כך מתוחזקים וזורמים כמו בקולורדו והרכיבה למטה הייתה די מעצבנת.

חזרתי לסן פרנסיסקו על מנת להתחיל את החלק התיירותי של הטיול, מכאן מתוכננות בעיקר רכיבות אורבן. הסיבה היא לא מכיוון שאין רכיבות שטח טובות באיזור, ההיפך הוא הנכון, אלא משום שהחלטתי שאם אני כבר בארה"ב אז יש מקומות שאסור לפספס בהיבט התיירותי.
לרכב בסן פרנסיסקו זה ממש כיף, העליות האימתניות הופכות את הרכיבה בעיר לאתגרית במיוחד עבור הרוכב, ואטרקטיבית יותר עבור הצופים מהצד.

כמו כן, רכבתי מהעיירה מונטריי לכרמל בדרך המכונה "The 17 Miles Drive".
הרכיבה היא בכביש לאורך הים עם נופים מהממים של האוקינוס ובעלי הכנף שבו.

באזור יש את השמורה המכונה "El Corte De Madre" ובה המון סינגלים בתוך יער בשיפועים שונים ורמות טכניות מגוונות. בכל אחת מהכניסות לשמורה יש מפות המחולקות חינם ובה מפורטים כל השבילים בשמורה. בשטח קל מאוד להתמצא וזאת משום שכל השבילים הם סינגלים ובכל צומת קיים שלט המכוון אל השבילים השונים.

בלוס אנג'לס ולאס וגאס כבר ממש הייתי בקטע של בטן גב וחוץ מרכיבה אחת בטיילת של הווניס ביץ' (החוף של "משמר המפרץ") לא עליתי כל כך על האופניים...

ה - Flume Trail

אפילוג
כבר על המטוס בדרך ארצה התחלתי להתגעגע לארה"ב, הכל שם כל כך מפותח מסודר וגדול.
כל זאת בזכות אנשים המקדישים את חייהם לבנייה ותחזוקה של השבילים. בכל אזור ניתן למצוא מודעות הקוראות לרוכבים לבוא, בימים מסוימים, לבצע עבודות תשתית בשבילים.

בחלק מהאזורים השבילים "מאומצים" על ידי חנויות אופניים/סקי והן דואגות לטפל בשביל.

עכשיו נשארו רק התמונות והזכרונות, אבל אני מקווה שזה לא היה הביקור האחרון שלי במדינה הנפלאה הזו.

אז עד הפעם הבאה...להתראות בשבילים...

יובל ויצמן.

בגובה 3500 מטר בדרך אל ה - Trail 401

סובב סקוטלנד - באופניים...
סובב סקוטלנד - באופניים יומן טיול אופניים באזורי ההיילנדז של סקוטלנד יוני 2005 להמשך
 הרי הרוקי וניו-יורק...
הרי הרוקי וניו-יורק טיול אופניים בקנדה: הרי הרוקי ודרום אלברטה. לסיום גיחה קצרה לניו-יורק להמשך

לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של יובל ויצמן...
 לתצוגת פורום
מעשה בחלום שהתגשם
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 1/9/2006 :23:17 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דני גולדשטין עם תוכן  שמחתי מאד לקרוא
 23/3/2006 :16:40 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אלי עין-דור עם תוכן  תודה רבה
 23/3/2006 :13:25 משתמש אנונימי  לירון עם תוכן  כל הכבוד! זה חלום לא רק שלך...