הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טכני
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

עם כמה אצבעות בולמים ? במידה ובלמי האופניים שלך טובים, אצבע אחת צריכה להספיק בשביל לעצור את האופניים, לא יותר. מרבית רוכבי האופניים משתמשים באצבע המורה, אחרים ''באצבע המשולשת'', רובינו בשתי האצבעות.
מאת:  אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
6/6/2006, 11:06

                

   

 התאמת ידית הבלימה 
למי שעדיין לא הבין, כאשר אנחנו בולמים עם 3 אצבעות,נשארו לנו 2 אצבעות בלבד להחזיק את הכידון –ברור מספיק? (ילדים נוהגים לרכב כך, בדר"כ עקב אי-התאמה של האופניים הגדולות ומיותר לציין כמה הדבר מסוכן).

נסו לתאם את ידיות הבלם, כך שהמרחק שלהם מהכידון אופטימאלי, כך שיתאים לגודל כף היד (במרבית סוגי האופניים נמצא בורג אלן קטן שמרחיק ומקרב את ידית הבלם).

מרחק הידיות מהכידון, צריך להיות במרחק נכון, כך שהעצירה תתבצע באזור הפרק הראשון של האצבע ומעט לאחור, כך שהמומנט שאנחנו יוצרים יהיה מקסימאלי, נוח ואינו מעייף לאחר רכיבה ארוכה.


 גובה ידיות הבלם 

לרוכבי שבילים ו XC (מרבית רוכבי השטח) זווית ידיות הבלם צריך להיות כך שבמהלך עצירה, יתקיים קו ישר בין האצבעות, כף היד והמרפק.

רוכבי FR ו DH יכולים להגביה מעט את הידיות, בגלל הזווית החדה מטה בה הם נוהגים לרכב.

 

בשורה התחתונה והחשובה מכל, כוון את ידיות הבלם היכן שהכי נוח לך, תוך שמירה על בטיחות בלימה.


כיוון ידית הבלימה
כיוון ידית הבלימה

 איך לרכב מהר בסינגלים ? 

 

עצה שתשמע מעט מוזרה אולי, אך מאוד נכונה, רכבו פעם אחת בסינגל אותו אתם מכירים. ריכבו אותו שוב פעם ושוב פעם, יותר מהר ויותר מהר. בקטעים האיטיים ביותר, עקב לחיצת בלמים, נסו לבלום פחות. או, במידה ואתם משתמשים ב 2 אצבעות לבלימה, נסו הפעם באצבע אחת וראו זה פלא, אתם רוכבים יותר מהר.


 לטיפים נוספים של אמיר כספי 
"ברוב בולמי הדיסק ההידראוליים אצבע אחת צריכה להספיק כדי לעצור, וזה משאיר לנו 4 אצבעות על הכידון!!!
ידית העצירה צריכה להיות בערך ס"מ וחצי עד שתיים מסוף הגריפ. כך כשמניחים את כף היד על הגריפ הגישה לתפוס את הידית היא טבעית, כלומר פרק כף היד לא מופנה מטה או מעלה מידי. מרחק הידית מהכידון צריכה להיות ככה שנוכל לתפוס את הידית עם אצבעות מכופפות מעט ע"מ שלא נצטרך למתוח את האצבעות בבלימת חירום לדוגמא.

ובקשר לרכיבה מהירה בסינגל, נסו גם לשנות את נקודת הבלימה שלכם. פעם מאוד קרוב לסיבוב, פעם להתכונן לפני הסיבוב, פעם בתוך הסיבוב וכו'
בהצלחה"

- אמיר כספי, מטובי רוכבי הדהון-היל בארץ ומבכירי המדריכים בארץ ברכיבה טכנית (DH ו FR)


 
 תוכנת eXplorist2Turbo למשתמשי GPS של מגלן...
תוכנת eXplorist2Turbo למשתמשי GPS של מגלן גירסה תוכנה מבית פז לוגיסטיקה למכשירי ה-GPS בסדרת ה-eXplorist החדשה מבית Magellan להמשך
 פורום מכונאות ושידרוגים...
רוצים לדבר על שדרוגים ותיקונים? פורום זה הינו הראשון מסוגו לדיונים בנושאי טיפולים, שדרוגים ופתרון בעיות טכניות הקשורות באופניים להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
בלמים - כמה אצבעות אנחנו צריכים בשביל לעצור ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 8/11/2007 :17:59 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יאיר עם תוכן  חיזוק הבלמים
 15/7/2006 :22:32 משתמש אנונימי  אורי עם תוכן  אני רוכב אורבן..... איך אני אמור לעצור?
 16/7/2006 :11:06 משתמש אנונימי  dor עם תוכן  בנוגע לכיוון מעצורים
 15/7/2006 :22:50 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אלעד פלטין --Momentum-- עם תוכן  אז בלשון המעטה - לא טוב
 7/6/2006 :13:09 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  נכון, חשוב מאוד! ובהשוואה לאופנועים...
 6/6/2006 :21:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גל מן עם תוכן  תודה כדאי לקרוא !


[ ]
לפרסום זה יש: 6 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 51    דרוג כללי: 3.68

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019