כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!

6/11/2006, 14:53
פסל חקלאי בין ליון לדיזו'ן

הקדמה
זהו החלק השני של הטיול שלי לצרפת. החלק הראשון היה רק בפרובאנס וכלל עצירה באתרי תיירות וכו'. החלק הנוכחי הוא נסיעה מהירה הרבה יותר (80-100 ק"מ ביום) במטרה להגיע מאביניון עד פריז תוך שבועיים. לא אפרט מה היה בכל יום אלא רק מסלולים וטיפים. זה היה טיול מגוון מאוד וקרו בו יותר מדי דברים (הרבה מהם לא קשורים לאופניים) מכדי שאפרט.
ביום ששירי עזבה ירד גשם ולא נסעתי כלל. המשכתי להסתובב בעיר ותכננתי את ההמשך. השבועיים עם שירי עזרו לי לבנות שרירים, להבין איך לבחור כבישים טובים במפה, לדעת כמה אוכל לנסוע בכל יום וכו'. למחרת ארזתי את עצמי ויצאתי מוקדם לכיוון ליון (Lyon).

אביניון עד ליון (Avignon - Lyon)
זו נסיעה של 255 ק"מ בכבישים שבחרתי, והיא לקחה לי 3 ימים. היום הראשון התחיל מצויין - עברתי את הגשר לכפר החדש של אביניון ונסעתי בכביש N580 עד למפגש עם כביש N86 בו נסעתי עד ליון. הכביש מתחבר לגדה המערבית של נהר הרון (Rhone) ונוסע לאורכו עד ליון, כך שאין עליות וירידות משמעותיות. מיד בפניה ל-N86 נתקלתי ברוח נגדית שלא הפסיקה כל היום. עצרתי לקרוא בספר אם מוזכרות רוחות במזג האוויר ומצאתי שהרוח הזו אכן מוזכרת: שמה מיסטרל (כמו הסירות) והיא נושבת מצפון לדרום כל השנה במהירות נוראית! זו רוח מאוד ידועה, רק שאני מעולם לא שמעתי עליה...
כבר לא יכולתי לשנות תוכניות והמשכתי לרכוב למעשה 3 ימים נגד הרוח. החיים הם כמו אופניים, אם קשה לך - סימן שאתה הולך נגד הרוח.
ביום הראשון עשיתי טעות ולא מצאתי משרד תיירות בזמן. בסוף רכבתי 100 ק"מ עד איזה אתר קמפינג - האפשרות הזולה היחידה בטיול לבד (מנהל האתר לא ביקש ממני כסף בכלל). לא היה לי אוהל אז ישנתי בשק"ש בלבד. לא עשיתי את זה יותר והטיול התחיל להיות יותר ויותר יקר.
ביום השני הבנתי עם מה יש לי עסק ופשוט הפסקתי לפדל בכל פעם שהרוח נשבה חזק. ככה לא סבלתי כ"כ וגם מצאתי משרד תיירות ומלון זול יחסית (26 יורו).
הרכיבה היא בעצם בעמק שיצר הנהר, עם רכסי הרים בשני הצדדים ועליהם כרמים. זה לא אזור מתוייר בכלל בצרפת והמחירים בהתאם - חצי מחיר לקולה, ללחם. יצאתי לטיול במטרה להתחבר לרוח הצרפתית (או לרכוב נגדה) ובכפרים כאן זה היה נקי יותר, בלי המוני התיירים כמו בפרובאנס.
ביום השלישי הרוח שככה יחסית ורכבתי בשמחה אל העיר הגדולה! כפי תיארתי לעצמי, הכניסה לעיר קשה מאוד בכביש כה ראשי. לכן ירדתי מ-N86 ימינה ל-D15 קצת לפני העיר. זו נסיעה בפרבר נחמד על גדת הנהר, מסלולי אופניים, נוף יפה, עליות. כך נכנסתי לעיר ברוח טובה. בסוף הפרבר מגיעים בעצם לגדת נהר הסאון (Saone) וצריך לחצות אותו כדי להיכנס למרכז ליון.

שלט לא קל לצפייה ונוף טיפוסי

עמק הרון והמיסטרל

אוכל ענבים גנובים במסתור מהרוח

ליון (Lyon) - שוקקת חיים
זו העיר השניה בגודלה בצרפת והיא שוקקת ומלאה. לי היו חוויות לא כ"כ טובות בה אבל שווה לדעתי להישאר יום שלם - יש המון מה לראות ולעשות שם. בעיר יש מספר רובעים וכל אחד מהם מיוחד במינו ונבנה בתקופה אחרת.
נכנסתי למטרו (רכבת תחתית) ולא העברתי את הכרטיס שקניתי במכונה, כי לא הבנתי שצריך. כמה כרטיסנים השתוללו עלי ולא הסכימו להבין אותי - רצו 50 יורו קנס. לא הסכמתי, ובסוף באמת לא שילמתי (מצאו מישהו שמבין אנגלית).

תחנת השכרת אופניים - יש המון כאלה בעיר. מכניסים כרטיס למכונה והאופניים מתנתקים מהמגנט. אח"כ מחברים אותם למגנט בתחנה אחרת

מליון לדיז´ון (lyon - Dijon) - הדרך הקלאסית

עוד 250 ק"מ בשלושה ימים, הפעם בכבישים קטנים יותר. בחרתי בכביש 933 כדי להתקדם צפונה. כדי להתחבר אליו, יש לנסוע לאורך הגדה המזרחית של נהר הסאון (Saone) ולנסוע בכביש 433 שהופך לאחר מכן ל-933. קצת אחרי היציאה מליון הייתי במוזיאון מכוניות ואופניים על כביש 433, בעיירה Rochetaliee (יש שילוט מהכביש). הצרפתים טוענים שהם המציאו את האופניים, אז מדובר במוזיאון מרהיב למדי.

ישנתי ביום הראשון בעיר Macon כיוון שלא מצאתי משרד תיירות בזמן וכי בעיר גדולה תמיד יש מקום לישון. אבא שלי התקשר באותו יום בהפתעה ואמר שהוא באירופה ואולי ניפגש. למחרת דיברתי איתו כשהייתי ליד משרד תיירות פתוח וסגרתי לי, לו ולאיזו ידידה עלומה שלו, מקום בעיירה בון (Beaune). לאחר עוד 17 ק"מ שמתי לב פתאום שהפלפון לא עלי! חזרתי את המרחק והוא היה על הדלפק של המשרד (בדיוק נגמרה הפסקת הצהריים). לאחר התלבטויות החלטתי לרכוב בכל זאת ולא לקחת רכבת לשם. יצא בסוף 140 ק"מ באותו יום והגעתי שעה אחרי השקיעה אבל הידידה עלומת השם הייתה אחי הקטן שהפתיע אותי וחזר מחצי שנה בקנדה! יום שיגעון.

הדרך עצמה היא על כביש 933 עד הכניסה המגעילה לעיר Chalon sur Saone. משם כביש קטן ומהמם עד לבון (שהיה סגור למכוניות כשרכבתי עליו ונאלצתי לעבור 3 מחסומי כביש...) - D19. כדי למצוא אותו, ובכלל כל כביש לא ראשי כמותו, צריך לשאול אנשים איך מגיעים לכפר שנמצא על הכביש הזה ואי אפשר להגיע אליו באמצעות כביש אחר.

ביליתי יום עם אחי ואבי ואז רכבתי מבון לדיז'ון לפי cycling france - זה היום האחרון בטיול classic Burgundy. מסלול שווה מאוד, אחד הירוקים ביותר.

כל האזור הזה, אגב, נקרא Cote D'or (כמו השוקולד עם הפיל) שזה רכס הזהב בצרפתית. כל הדרך מלאה ברכסי הרים מצופים בכרמים. כל שניה יש מקום לטעימות יין.

תמונות מהדרך - חרדל, כרמים וירוק אינסוף

תמונות ממוזיאון האופניים ליד ליון

מדיז´ון לאוסר (Dijon - Auxerre)
שני ימי רכיבה - 180 ק"מ.
מדיז'ון נסעתי על שפת התעלה (canal) בשביל אופניים (משם מגיעים במסלול של הספר) עד Plombieres les Dijon (השרברבים של דיז'ון??). פניתי ימינה לכביש D10 הקטן והחמוד (עלייה ארוכה וירידה ארוכה) שהופך בסופו ל-D6 ול-D954 עד שנפגש עם D905. התכוונתי לנסוע ב-D905 כדי להגיע בערב ל-Montbard. בצומת, מישהו הצביע לי על דרך שנוסעת במקביל לתעלה ומגיעה גם ל-Montbard. צריך רק לעבור את הצומת, להמשיך כמה מטרים על D954, למצוא את התעלה ולנסוע לאורכה עד שמגיעים לעיר. בטוח יותר כיף מהכביש הראשי.
ב-Montbard ישנתי במלון זול וחביב שנקרא La Mirande, כ-25 יורו. נאלצתי להישאר עוד יום שם בגלל הגשם. זו עיירה מתה למדי אך מצאתי עיסוקים.
ביום השני נסעתי שוב לפי הספר קצת. 8 ק"מ על D905 וימינה ל-D956 עד Noyers, שם נגמר היום הראשון במסלול בספר (classic burgundy). מ-Noyers נסעתי הפוך מהספר עד לאוסר.
הנוף נהיה כבר די רגיל בשבילי אבל השאיפה להגיע לפריז בזמן (חברה שלי פגשה אותי שם) בלי לקחת אף רכבת החזיקה אותי. חוצמזה הצרפתית קצת השתפרה וכבר הצלחתי יותר להבין מה קורה סביבי.
באוסר (Auxerre) ישנתי הכי זול בטיול - 15 יורו כולל ארוחת בוקר נוראית. זו מין אכסניית עובדים שלעולם לא הייתי מוצא ללא משרד התיירות וגם שם ביקשתי משהו זול במיוחד כדי שיכוון אותי לזה. אוסר היא עיר מאוד יפה!
יצא בעצם שנסעתי יומיים מתוך 7 של הטיול בספר, אבל פסחתי על הפארק הטבעי. אולי כדאי לעשות את כל הטיול, בטח יפה מאוד.

כבישים מדיז´ון לאוסר

אוסר (Auxerre)

מאוסר לפריז (Auxerre - Paris) - המשימה הושגה
שני ימי רכיבה אחרונים ומאמץ מרוכז להספיק להגיע, כל יום 120 ק"מ.
ביום הראשון נסעתי עד Montereau. מאוסר עליתי על D31 עד Champlay, ושמאלה עד המפגש עם D955. ימינה ב-D955, מעבר לגשר ושמאלה ל-N6 הנוראי. אחרי 4 ק"מ בערך יש ירידה שמאלה ל-D3 שנוסע בגדה השנייה (המערבית) של נהר היון (Yonne). ליד הכפר Villeneuve sur Yonne הכביש משנה את שמו ל-D72. פשוט צריך להיצמד לגדה המערבית. D72 הביא אותי עד העיר Sens. משם תכננתי לי מסלול בכבישים קטנים עד לעיירה המפורסמת Fontainebleau שם יש ארמונות גדולים כמו ורסאי אבל פחות מתויירים.
המסלול החל ב-D26 מערבה (לקח זמן למצוא אותו). עייף וקצת חסר מוטיבציה, גיליתי שכל הנסיעה מערבה תהיה עם רוח נגדית (שוב!). הגעתי לכפר Vallery כבר ב-18:00 ותיארתי לעצמי שלא אספיק היום את כל המסלול. תו"כ חיפושי מלון, חתכתי צפונה על D219 עד Montereau וידעתי שויתרתי כבר על Fontainebleau.

למחרת נסעתי לפריז. אין דרכים נוחות במיוחד להיכנס לעיר, אך תיארתי לעצמי שלאורך נהר ה-Seine יהיה יחסית טוב. מ-Montereau עליתי על D39 שלעיתים נעלם וחזר אך הביא אותי עד Melun. משם לא בחרתי בכביש מסוים אלא רק לאורך הנהר. ב- St Fargeau עברתי לגדה המערבית ועליה נכנסתי לפריז. הנהר בורח כל הזמן אך לא קשה למצוא אותו בשנית. לאורך רוב הנהר יש כבישים קטנים וקצת לפני פריז יש שביל אופניים של כמה ק"מ כמעט עד הכניסה לעיר.
המשימה בוצעה!

מאוסר לפריז

פריז
אחח... פריז פריז

קרדיט: אביב עדשי

4 שבועות בצרפת (חלק ראשון)...
4 שבועות בצרפת (חלק ראשון) לגלות את פרובאנס להמשך
 טיול אופניים בפירנאים (ספרד)...
טיול אופניים בפירנאים (ספרד) טיול אופניים בפירנאים (ספרד) להמשך

לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אביב עדשי...
 לתצוגת פורום
4 שבועות בצרפת (חלק שני)
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 14/11/2006 :19:34 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  משה כ עם תוכן  טיול מוצלח