נושא: לא מוזר ואף ידוע תאריך: 2/28/2008 1:20:00 AM
מחבר/ת: Tomer Nobel
מדובר על תופעה שכיחה שלרוב נגרמת עקב לחץ על אחד מן העצבים (בדרך כלל העטיפות של העצב ולא העצב עצמו) העוברים בשורש כף היד ותפקידו לספק תחושה\תנועה בכף יד והאצבעות. (ראה תמונת המחשה אמנם מאופני כביש אך קיים לחץ דומה גם באופני שטח...) הסיבות לכך רבות אך העיקריות כוללות את התאמתך לאופניים וכן מנח הישיבה שלך. כמו כן יש לקחת בחשבון גם גורמים נוספים כגון ישיבה ממושכת מול מחשב או עיסוק דומה... הפתרון כפי שכתב אלעד תמון בראש ובראשונה בבחינת מנח הישיבה שלך והתאמתך לאופניים. שנית במידה וההרדמויות מופיעות גם לאחר הרכיבה (היד לא "מתעוררת") יש מקום לשקול גם ייעוץ אורטופדי שישלול גם בעיות צוואריות או\ו שימליץ על תרופות נוגודות דלקת אם יש חשד לדלקת על עטיפות העצב. פיזיותרפיה יכולה להועיל בהכוונה, תרגלי מתיחה לרקמות המעורבות, חבישה מורידת לחץ וכן לטיפול במידה ויש תהליך דלקתי.
רק בריאות תומר
|