נושא: מה עושה אופניים למהירים תאריך: 3/20/2008 7:30:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
קודם כל - הרוכב, אבל לא זה מה שאתה שואל...
משקל - בעיקר משקל מסתובב: צמיגים וחישוקים. שיכוך - כל שיכוך צורך אנרגיה, והשאלה היא כמה באמת צריך. מתלים מפנקים תמיד יצרבו אנרגיה. אם מה שמעניין אותך זה רק יעילות העברת הכוח - זנב קשיח הוא התשובה. אם אתה מרבה לרכוב בשטחים קשים לרכיבה (דרדרות, סלעים, חול וכיו"ב), שיכוך מסוים מאחור ישפר את האחיזה. 80-100מ"מ יעשו את העבודה. כמו שכבר נאמר - ישנן שיטות שונות של מתלים (כולל ציר יחיד או DW של איירון הורס) שמקטינות משמעותית את הנדנוד (BOBING). בקשר לנעילה - מקובל היום לחשוב שנעילה מוחלטת איננה בריאה - לא לבולם ובודאי שלא לשלדה. מה שקרוי "פלטפורמה יציבה" הוא מנגנון שנועל את הבולם, אבל הנעילה נפתחת ברגע שיש מכה בעוצמה מסויימת. גם הבולם הקדמי כדאי שיהיה בעל נעילה/פלטפורמה. תנוחת הישיבה משמעותית גם היא. כדאי להתייעץ עם רוכב מנוסה או בעל מקצוע. פדלים עם חיבור לנעליים (כמו SPD למשל)משפרים במידה ניכרת את יעילות הדיווש. מומלץ ביותר.
בהצלחה
|