הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

3/20/2008 7:30:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מה עושה אופניים למהירים
נושא: מה עושה אופניים למהירים תאריך: 3/20/2008 7:30:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

קודם כל - הרוכב, אבל לא זה מה שאתה שואל...

משקל - בעיקר משקל מסתובב: צמיגים וחישוקים.
שיכוך - כל שיכוך צורך אנרגיה, והשאלה היא כמה באמת צריך. מתלים מפנקים תמיד יצרבו אנרגיה. אם מה שמעניין אותך זה רק יעילות העברת הכוח - זנב קשיח הוא התשובה. אם אתה מרבה לרכוב בשטחים קשים לרכיבה (דרדרות, סלעים, חול וכיו"ב), שיכוך מסוים מאחור ישפר את האחיזה. 80-100מ"מ יעשו את העבודה. כמו שכבר נאמר - ישנן שיטות שונות של מתלים (כולל ציר יחיד או DW של איירון הורס) שמקטינות משמעותית את הנדנוד (BOBING).
בקשר לנעילה - מקובל היום לחשוב שנעילה מוחלטת איננה בריאה - לא לבולם ובודאי שלא לשלדה. מה שקרוי "פלטפורמה יציבה" הוא מנגנון שנועל את הבולם, אבל הנעילה נפתחת ברגע שיש מכה בעוצמה מסויימת.
גם הבולם הקדמי כדאי שיהיה בעל נעילה/פלטפורמה.
תנוחת הישיבה משמעותית גם היא. כדאי להתייעץ עם רוכב מנוסה או בעל מקצוע.
פדלים עם חיבור לנעליים (כמו SPD למשל)משפרים במידה ניכרת את יעילות הדיווש. מומלץ ביותר.

בהצלחה


חזרה לפורום