נושא: יש המון חפיפה בין ההילוכים תאריך: 4/13/2008 8:14:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
מעשית, מערכת בת 24 הילוכים היא בת 12 הילוכים.
ברוב המערכות בעלות שלוש פלטות מלפנים, הגלג"ש הגדול הוא בעל 44 שיניים (לפעמים 42), והגלג"ש הבינוני הוא 32 (לפעמים 34). היחס בין שני הגלגים הוא 44:32 שהוא 1.375, כלומר כשלושים ושבעה אחוזים. ההפרש בין שני הילוכים סמוכים במערכת 24 הילוכים הוא בסביבות 15% (חלקם מעט יותר, חלקם מעט פחות). העלאה של שני הילוכים נותנת הפרש של 32.25 אחוזים, שזה מעט פחות ממה שהפסדת בויתור על הגלג"ש הגדול.
ברוב האופניים שמגיעים עם שתי פלטות בלבד (אופני אקסטרים יעודיים) הפלטות הן 24,36, מה שמצמצם עוד יותר את ההפרש בין מערכת 16 למערכת 24 הילוכים.
בקיצור, אם חשוב לך מגן גלג"ש, החלף את הפלטה הבינונית ל36 שיניים, ותהיה במרחק של הילוך וחצי מהילוך 24. בדוק כמה מזמן הדיווש שלך אתה נמצא ביחס של 3-8, ותחליט מה יותר חשוב. אני עם 22-36, ולא מתכוון להחליף ;)
|