נושא: ממש לא.... תאריך: 5/9/2008 1:26:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע
נחמד, מעניין ואולי ישים אבל לא כ"כ לאופניים. גיר שאינו מעביר באופן ישיר (גלגלי שיניים) את הכח, יסבול מנצילות ירודה. גירים אוטומטיים ישנים לרכב מאבדים גם 5-10% מהכח במערכת ההעברה. גם קטנועים (וריאטור) מאבדים אחוזים רבים בגיר שדומה במעט לזה שבסרטון. קיימים גירים עבור אופניים בתוך ציר הגלגל (גלגלי שיניים בהעברה ישירה) אבל ככל שגלגלי השיניים גדולים יותר הם כבדים וככל שהם קטנים יותר אז יש יותר חיכוך ושחיקה. אז בסה"כ יש עוד טכנולוגיות, מתקדמות ומעניינות, אבל לפעמים אין תחליף לפשטות. לכן, השרשרת הסטנדרטית לא נעלמה ונמצאת גם אצל האלופים שהקבוצות שלהם משקיעות מיליונים בטכנולוגיות החדשניות ביותר. ואם כבר הזכרתי את השרשרת עצמה, יש אופניים עם DRIVE SHAFT אבל גם זה לא נפוץ.
|