נושא: הDAWG הם לכיוון AM תאריך: 6/1/2008 10:32:00 PM
מחבר/ת: איל ארז
מה מבדיל בין אופני CX AMוFR? רכיבת XC היא רכיבה מהירה, על שבילים לבנים, דרכי עפר מהודקות ובקיצור- שטח לייט. כמו סובארו פורסטר (-: ואיך זה מתבטא באופניים? בולם קידמי בעל מהלך של 80-100 מ"מ, מהלך מתלה אחורי של 3-4 אינץ´, שילדה קלילה ועדינה והכי חשוב- זוית מוט האוכף וזוית הראש מוטות לפנים וכך יוצרות תנוחה "קרבית" הגוהרת קדימה. גם הכידון הישר מוסיף לקרביות, שעוזרת לצלוח עליות ולדהור קדימה.
רכיבת FR הינה רכיבה אגרסיבית במיוחד בירידות, סינגלים טכניים,גינות סלעים, קפיצות . בקיצור- לצלוח "דוך" את ההר.אמרנו לנדרובר דיפנדר? ואיך זה מתבטא באופניים. בולם קידמי של עד 200 מ"מ, שילדה כבדה ומחוזקת שתעמוד במכות, מתלה אחורי של 6-7 אינץ´, ושוב- זויות שילדה שגורמות לרוכב לשבת זקוף מה שעוזר לו בירידות. בעליות מקללים...
וAM מן הסתם זה מה שביניהם.זויות שילדה, חוזק מהלך הכל באמצע. כעקרון זה פשרה בין הסגנונות שהזכרתי. אבל הם עושות הכל . חלקן בצורה טובה יותר וחלקן פחות.מי אמר ניסן טרנו? אז אם אתה לא רוצה שתי זוגות אופניים, או מעוניין לבצע מסלולים שמשלבים טכני עם XC תעשה מה שהרוב עושים ותקנה אופני AM.
|