נושא: הסבר תאריך: 8/7/2008 11:47:00 AM
מחבר/ת: עמית שרוני
לבולם אחורי 2 מידות עיקריות וחשובות: 1. I2I - האורך הפיזי של הבולם. האורך חייב להתאים לאופניים אחרת אין אפילו מה להתחיל לדבר על החלפה. 2. המהלך של הבולם (בעברית Stroke). זה בכלל לא נדיר שאותו גודל פיזי של בולם יהיה עם מהלך פנימי שונה לדוגמא: בולם באורך 200 מילימטר יכול להיות עם מהלך של 50 מילימטר או עם 57 מילימטר שזה עושה הבדל די משמעותי. אגב, מדובר בשתי מידות סטנדרטיות לגמרי, אחת מתאימה לשלדה כזו ואחת מתאימה לשלדה אחרת. אל תשתמש במידת מהלך שונה מהמידה שיש לך היום משתי סיבות: א´ - אם המהלך ארוך מהמקורי יש סיכון אמיתי של מגע בין הגלגל האחורי לצינור הכיסא כשהבולם מגיע לסוף המהלך (לא בהכרח. אפשר לבדוק זאת ע"י הרכבת הבולם ללא אויר/קפיץ והנעת המתלה לכל המהלך האפשרי כדי לוודא שאין מגע של חלק כלשהו עד סגירת המהלך). אם המהלך קצר, לא ינוצל המתלה. ב´ - סיבה משנית - המתלה האחורי מתוכנן בהתאם לאורך המהלך של הבולם דרך מאפייני עקומת יחס המינוף (לא בטוח שזה המקום להרחיב)כך ששימוש במהלך שונה עלול לגרום למתלה להתנהג באופן לא אופטימלי. עד כמה זה משמעותי? לא ברור. מומלץ? לדעתי לא.
הייתי ממליץ לך לברר אם 2 המידות מתאימות. בנוסף, לא יודע מה יש לך כרגע אבל יכול להיות שתצטרך גם התאמה של הבושינגים והמתאמים אז הצעד הנכון יהיה לבצע את ההחלפה ולהתיעץ בחנות מקצועית.
|