הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/17/2008 10:06:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  תשובות
נושא: תשובות תאריך: 8/17/2008 10:06:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

קודם כל, אתה מבלבל בין מהלך המתלה האחורי לבין מהלך הבולם האחורי.
לרוב המתלים יש יחס תנועה סביב 1:3, כלומר על כל מילימטר של מהלך בבולם, יש 3מ"מ מהלך מתלה.
הבולמים האחוריים שהבאת לדוגמא הם בעלי אורך 190-200מ"מ, ומהלך בין 51 לבין 57 מ"מ - ומותקנים על פי רוב על אופניים עם מהלך "6-"5. בודאי שאינם מתאימים לאופניים שלך.
מדוד את המרחק בין שני הברגים שמחברים את הבולם אל השלדה ואל המתלה, ונסה להעריך את מידת ההתכווצות של הבולם ממצב פתוח לחלוטין למצב סגור לחלוטין. שתי מידות אלה חשובות מאוד, ורוב הסיכויים שאינך יכול לשנות אותן.

נכון שצריך לשים לב לתאימות לבלמי חישוק, אבל אין פשוט מהרמת טלפון למוכר או השארת הודעה עם שאלה...

לגבי הבולמים של ההארו:
X-Fusion מייצרים בולמים מצויינים, ואם תשיג כזה במידה שמתאימה לך, לך על זה.
הבולמים של סאנטור יכולים להיות טובים, אבל מצריכים טיפולים תכופים מאוד כדי לשמור על ביצועיהם.
קח גם בחשבון שככל שהמהלך ארוך יותר, ניתן לכייל את הבולם כך שיהיה רך ונעים יותר, ואצלך באחורי זה לעולם לא יקרה....

שוב מגיעים למסקנה שעליך לרכוש בולם אחורי באותה מידה שיש לך היום, או לטפל בקיים, ולקנות בולם קדמי עם מהלך משתנה 100-130, פחות או יותר. מעל 130 זה כבר שינוי של ממש, שאיננו מוצדק ואפילו מסוכן, לדעתי.

בהצלחה


חזרה לפורום