נושא: מוזר? תאריך: 9/12/2008 2:57:00 PM
מחבר/ת: תמיר מנשה
ישנה שחיקה טבעית של שרשרת וגלגלי שיניים בעקבות השימוש (גם בקראנק וגם בקסטה). השרשרת היא הראשונה שנשחקת ולאחר רמה מסוימת מתחילה לשחוק את גלגלי השיניים. גלגלי השיניים שיותר בשימוש מן הסתם נשחקים ראשונים (האמצעי בקראנק, וה-3 האמצעיים בקסטה)
מאחר והאופניים יד שניה אני מניח שהשרשרת שהחלפת גרמה כבר לשחיקה כזו של גלגלי השיניים וכרגע שרשרת חדשה מחליקה עליהם בשל חוסר התאמה בין מרווחי החוליות למרווחים בין השיניים בגלגל השיניים.
במידה ואכן גלגלי השיניים שחוקים אזי צורת השיניים תהיה יותר שפיצית וחדה בדומה לשיני משור (בצורת גל). לכל מכנאופן שמכבד את עצמו יש מכשיר הבודק שחיקה בגלגלי השיניים ואת רמתה, אני ממליץ ללכת לבדוק ואם זה המצב ניתן להחליף את גלגלי השיניים השחוקים (בקראנק) או את הקסטה.
שים לב שמחיר קסטה הוא יותר מכפול ממחיר שרשרת :mad: .
|