נושא: פחות משנה המידה עצמה, אם כי צריך XL... תאריך: 9/15/2008 9:57:00 AM
מחבר/ת: נועם גרימברג
מה שחשוב הוא מידת הtop tube הצינור שבין מוט האוכף למוט הכידון. לאדם בגובה כזה רצוי שיהיה לפחות 26" וגם אז הוא יצתרך סטם ארוך של כ130 מ"מ. רצוי לחפש מידה גדולה יותר מה- 26" אבל קשה מאד למצוא כזו. כשאני חיפשתי לי זוג כזה (שילדה בלבד) מצאתי של K2 ושל GARY FISHER. שאר החנויות לא מצאו לי משהו מתאים. אני הייתי הולך לכיוון ה GARY מכיוון שהגיאומטריה שלהם נוטה להיות בעלת חלק קידמי ארוך יותר יחסית לשאר השלדות. כמו כן בעבר גם שילדת MARIN היתה לי נוחה במידות הגדולות. על כל מקרה שלא יתפשר על המידה. וחנות שתציע לו שילדה מתחת למידה הנ"ל בתירוץ של "כתוב 19" אבל זה באמת מידה גדולה יותר" יש לפסול אותה על המקום!!!! ניסו בחנויות לדחוף לי אפילו שילדת M פעם רק כדי למכור. מידה קטנה תהיה מקור לאי נוחות ברכיבה ואף לכאבי גב ופרקים בשל הצורך לרכב מכווץ ע"מ להתאים עצמו לאופניים. רצוי במעמד הקניה לשדרג ( אם צריך) לכידון רחב על פי מידותיו ולסטם ארוך יותר אם יש צורך. אני הייתי שם דגש ניכר על הגלגלים שכן אדם כזה גם שוקל לא מעט וצריך גלגלים שיעמדו בעומס. אם יש לו הרבה כח ברגליים (דבר שבא עם הגודל) גם ציר מרכזי סביר הוא הכרך (אני שברתי אחד חדש באופניי הראשונות). התעקשות על המידה הנכונה יכולה להיות ההבדל בין חווית רכיבה לבין סיוט רכיבה. עם הרבה סבלנות, שיהיה בהצלחה.
|