הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

9/20/2008 9:45:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  צמיגים - כללי
נושא: צמיגים - כללי תאריך: 9/20/2008 9:45:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

היצרנים הטובים הנפוצים בארץ:
WTB, MAXXIS, KENDA, INTENSE, SPECIALIZED, ויש עוד אחרים.

לקרקע מהודקת (שבילים לבנים, שטח קל וכו´) צריך צמיגים בעלי קוביות לא עמוקות מדי, לא מרווחות מדי.
קוביות גבוהות מדי בקרקע מהודקת יגרמו למין חוסר יציבות, בעיקר בגלגל האחורי.
אם יש צפיפות גובהה יחסית של קוביות במרכז, הצמיג יתגלגל ביתר קלות.

כדאי לשים לב לשולי בצמיג. השוליים הם אלה שעומדים ברוב העומס בסיבובים, וגם שם אתה רוצה אחיזה טובה, בהתאם לשטח שבו אתה רוכב.

ככל שהצמיג רחב יותר, כך תוכל להסתפק בלחץ אויר נמוך יותר, ביחס למשקלך. רוכב כבד יותר עשוי להעדיף צמיג רחב מעט יותר.
לשימושים שאתה מתאר אני לא רואה צורך בצמיגים מעל "2.2, והייתי מסתפק גם ב"2.1 ללא חשש.

קדמו ואחורי אינם בהכרח זהים. ישנם דגמים שיש להם מבנה שונה לצמיג קדמי ולאחורי. ישנם דגמים שמומלצים לשימוש כקדמי בלבד או אחורי בלבד. ראיתי צמיגים שמומלץ להרכיבם הפוך לשימוש כקדמי או כאחורי, וכיו"ב.

בש"מ מקובל להרכיב צמיג צר יותר ו/או מתגלגל ביתר קלות על הגלגל האחורי.

מקוה שעזרתי


חזרה לפורום