נושא: בודאי שמשנה תאריך: 10/16/2008 4:45:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
כמו שיכוך, להבדיל, ככל שהצמיג יותר רחב, כך התנגדותו לגילגול גבוהה יותר, והאחיזה טובה יותר. ככל שהקוביות יותר עמוקות ויותר מרוחקות, כך האחיזה תהיה טובה יותר בקרקע חופשיה (כמו חול, או דרדרת), אבל השחיקה תהיה מהירה יותר, והתנהגות על משטח קשה (בהקצנה - כביש) תהיה פחות טובה.
בכל צמיג ישנה פשרה בין התכונות המנוגדות, והשאלה מה סוג הפשרה שמתאים לך. אני מטפס עליות עם צמיגי "2.5, משום שבקיץ האיזורים שבהם אני רוכב מאוד מדורדרים ותחוחים. ברור שאני עובד יותר קשה, אבל החלופה היא להחליק בדיווש בעליה, או גרוע מזה - בטיסה בירידות...
|