נושא: כדאי שהשרשרת תהיה מקבילה ככל האפשר לגלגלי השיניים תאריך: 11/24/2008 8:07:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
זה מונע שחיקה ומאריך את חיי הרכיבים.
זה שאפשר אולי לכוון בעדינות כך שכל 8 ההילוכים יוכלו להשתלב בגלגל האמצעי - כנראה שנכון, אבל לא כדאי. אם הקראנק והקסטה מאוזנים וממוקמים נכון, כדאי לעבוד עם 4 קטנים מול כל אחד מהגדולים: 1 עם 1-4 2 עם 3-6 3 עם 5-8
באופניים הראשונים שקניתי ניתן היה ממש לראות בעיין שבשילובים האלה השרשרת ישרה, ומעבר להם כבר רואים עיוות קל לצדדים. זה לא תורה מסיני, ויש אופניים שמגיעים רק עם גלג"ש אחד מלפנים - ואז נאלצים לחיות עם זה.
בכל מקרה, אם אתה מתעקש - כוון את המעביר בעדינות למיקום המדוייק. קח בחשבון שיתכן שההעברה לא תהיה מדוייקת במצבי קיצון: http://www.harim.co.il/Article.asp?ID=346
בהצלחה
|