נושא: ההבדל הוא בשיטת העברת הכח תאריך: 12/14/2008 3:58:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
במכאני משתמשים בכבל ובמוביל - ממש כמו בבלמי חישוק רגילים, או בהילוכים. בהידראולי מדובר בצינור שמוביל נוזל ייעודי ("שמן הידראולי").
במכאני כדאי לשמן את הכבל לכל אורכו מדי פעם, ולהחליף כבל ואולי גם מוביל כשהשחיקה ניכרת. בהידראולי צריך להחליף שמן מדי תקופה המומלצת על ידי יצרן הבלמים או יצרן הנוזל.
ברוב הבלמים ההידראוליים יש כיונון עצמי של מרחק הרפידות מן הדיסק, כך שאין צורך לכוון בהתאם לשחיקה - מה שכן צריך לעשות בבלמים מכאניים. מערכת הידראולית מאפשרת שליטה טובה יותר במידת הבלימה, משום שיש בה פחות גמישות מאשר במערכת המכאנית. בשני המקרים יש להחליף רפידות בהתאם לשחיקה בהן.
כל האמור לעיל נכון גם לבלמי חישוק וגם לבלמי דיסק.
|