נושא: ההבדל המובן מאיליו תאריך: 3/25/2009 1:47:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
בשיכוך מלא יש גם שיכוך של הגלגל האחורי. ההבדל המשמעותי ביותר הוא עיקוב טוב של הגלגל המשוכך (קדמי או אחורי) אחרי תואי הקרקע. זה נעשה משמעותי יותר ככל שהקרקע פחות ישרה, ונהיה חשוב מאוד בקרקע לא יציבה (חול, דרדרת). זה גם מפנק את הישבן והגב, ומאפשר לשבת ולדווש יותר. עם ז"ק הגוף עובד הרבה יותר כדי לספוג את המהמורות.
מהצד השני - זה בולע אנרגיה. כל כיווץ של הבולם צורך אנרגיה, והמקור היחידי לאנרגיה באופניים הוא שרירי הרוכב. למטיילים רגועים זה פחות חשוב, אבל מי שמושך את עצמו לגבול היכולת יכול להבחין בהבדל בביצועיו. זו הסיבה שרוכבים תחרותיים מעדיפים ז"ק, ואם ש"מ אז עם כל מיני שיטות של הקטנת הבובינג, ועם מהלך קצר (3"-4").
אופני כניסה ש"מ יש דגם אחד שאפשר לקנות בסביבות 2000ש"ח, עם איבזור מאוד בסיסי (אבל אופניים מוצלחים מאוד, ללא יחס עם המחיר. ברוב המקרים מדובר בקפיצה משמעותית במחיר, משום שגם השלדה יקרה יותר (יותר חיבורים, מיסבים), וגם נוסף בולם אחורי.
|