נושא: השאלה החשובה ביותר, לדעתי... תאריך: 4/12/2009 6:19:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
מה אתה מתכוון לעשות עם האופניים, כלומר מה סגנון הרכיבה שאליו אתה מתכוון להשתדרג.
השלדה חזקה ובעלת גיאומטריה שמיועדת לרכיבה אגרסיבית. האופניים כפי שהגיעו מן היצרן שוקלים בסביבות 17ק"ג(!).
אם הכיוון הוא AM, כלומר שימושים מגוונים, כולל דיוושים בעליה ודהירה במורדות, קפיצות, וכאלה, אז לדעתי: הגילה הוא בולם XC סביר, שנוח לטפל בו לבד. מרווח הטיפולים שלו לא מאוד נוח (כמה עשרות שעות, למיטב זכרוני, אם תתעקש אנסה לבדוק במדויק), וכאמור, איננו מיועד לרכיבה אגרסיבית. השלדה תקבל בשמחה בולם ארוך יותר - לדעתי עד 120 (מזל טוב!) בלי בעיה. אם תמצא בולם עם מהלך משתנה 130 או 140 זה יכול להיות ממש נחמד בירידות. הכל שאלה של תקציב.
הגלגלים שלך (אלכס DM24) הם שילוב מעניין של גלגל חזק יחסית, רחב, לא כבד ולא יקר. המגרעת העיקרית שלהם היא גמישות צידית מורגשת מאוד. לדעתי לא בוער לך לשדרג אותם, אם אין להם בעיות ברורות (שמיניות, דנטים...). רוחבם הלא שגרתי גורם לצמיגים "להיפתח", וזה מצויין לרכיבה אגרסיבית מקבלים "2.5 בלי למצמץ. גלגלים טובים מהם יעלו, כחדשים, כאלף ש"ח ומעלה, ואני לא רואה סיבה לרוץ ולהחליף.
אם הדגם שלך לא מאוד ישן, יש להניח שהגלגלים הגיעו עם טבורים שמאפשרים הרכבת דיסקים - ומן הסתם כל בולם מודרני מאפשר זאת, כך שמחיר המעבר לבלמי דיסק הוא מחיר המערכת (דיסקים, קאליפרים, ידיות, צינורות...). אני מצטרף להמלצה שאם כבר דיסקים - אז הידראוליים. לרוב השימושים יספיקו לך דאור הידראוליים שהם אמינים בצורה מרשימה מאוד, וזולים עד להפתיע (שים לב למבצע כאן באתר, אבל שווה להשוות מחירים בכל מקרה).
לשימושי AM עם ז"ק תמיד העדפתי צמיגים רחבים גם מאחור. השלדה מקבלת את רוב צמיגי "2.5 בלי בעיות - אבל אפשר להסתפק בפחות, כתלות בסגנון ובקרקע. בכל מקרה, צמיגים הם אביזר זול יחסית, שהשפעתו על הרכיבה מכרעת. קודם כל - קנה צמיגים טובים (אם תרצה המלצה ספציפית, פרט איזור רכיבה ותקציב...).
אני החלפתי גם מוט אוכף לארוך יותר מהמקורי, כדי שיתאפשר לי להרים את האוכף לגובה נוח לדיווש.
לסיכום: אחרי צמיגים, הייתי הולך לפי הסדר: בולם בלמים גלגלים - מושך את האלכס עד שיתחילו לעשות בעיות, או עד שיהיה לי תקציב שלא יודע מה לעשות איתו... הילוכים - אני עד היום עם 16 הילוכים, ולא מרגיש שאני מפסיד משהו. כבר שדרגתי פעמיים את הבולם, והבולם הנוכחי יוחלף, כנראה, לפני שיהיו 18 הילוכים...
כל האמור לעיל, כמובן, מתייחס לרכיבה אגרסיבית. אם אתה מתכנן להם חיי XC, טיולים ארוכים ורגועים ורכיבות נפח - החלף את האופניים...
|