הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

4/15/2009 5:17:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן מנשה עם תוכן  מסכים איתך
נושא: מסכים איתך תאריך: 4/15/2009 5:17:00 PM
מחבר/ת: ערן מנשה

כוונתי בתגובה למעלה ל"מערכת סגורה" היא שהתווך היחיד בין ידית הבלם לקליפר הוא נוזל בלימה ולא כל דבר אחר.

רוב מערכות הבלימה ההידראוליות הנפוצות הן "מערכת פתוחה", אין הדבר אומר שנוזל הבלימה בא במגע עם האויר.
הכוונה שהם מערכת פתוחה היא שנוזל יכול לנוע בחופשיות מהמאגר בידית כדי למלא חוסרים של נוזל במערכת, לדוגמא: בזמן שהרפידות נשחקות או שמחליפים רפידות ודוחפים את בוכנות הקליפרים פנימה עד להתאמת מקומן מחדש.
בועת האויר שעליה אתה כנראה מדבר נמצאת במאגר בידית הבלם אבל ממברנה מפרידה אותה מנוזל הבלימה. בועת אויר זאת יכולה להשתנות בנפחה ע"י חריר במכסה המאגר. כלומר ברגע שהרפידות נשחקות, יותר נוזל בלימה ממלא את הקליפר ויוצא מהמאגר, ע"י כך הממברנה נמתחת ויותר אויר נכנס לתא האויר בידית (צירפתי איור שממחיש את העניין)

זאת אומרת שגם כאשר הופכים את האופניים, בועת אויר זו, ולא משנה נפחה, נשארת בידית ולא יכולה בשום אופן להגיע לקליפר (אלא אם כן יש פגם במערכת כמו חור בממברנה או בחלק אחר במערכת)



חזרה לפורום