הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

6/28/2009 6:15:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אני מבין שברור לך שאתה מחפש פשרה
נושא: אני מבין שברור לך שאתה מחפש פשרה תאריך: 6/28/2009 6:15:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

צמיג צר יותר מתגלגל טוב יותר - ואוחז פחות.
לחץ אויר גבוה יותר מתגלגל טוב יותר - ואוחז פחות.
לחץ אויר נמוך גם פוגע ביציבות הצמיג עצמו.
צמיג רחב יותר על חישוק נתון יהיה יציב פחות.

כל זה בהינתן שהצמיג מאותו סוג, אותו מבנה, אותו גומי, וכיו"ב.

ברכיבה אורבנית אתה זקוק ללחץ אויר גבוה משום שהמכות על הצמיג חזקות יותר, והשפיצים חדים יותר - ומאידך, אין יתרון מובהק לאחיזה בלחץ אויר נמוך (אלא אם כן אתה עושה טריאל...).

לגבי האופניים שלך (ז"ק, אם אני מבין נכון) - השיכוך שלך מאחור הוא בצמיג בלבד. זה לא רק עניין של פינוק (למעשה, שיכוך לא נועד לפינוק, במקור), אלא של אחיזה.
משום כך תמיד ציידתי את אופני הז"ק השונים שהיו לי בצמיגים רחבים גם מאחור. בש"מ יש טעם להרכיב צמיג צר יותר בלחץ גבוה יותר, משום שהמתלה עושה עבודה, אבל בז"ק אני עם צמיגים רחבים גם מאחור.

בשורה התחתונה - אני ממליץ לך להחליף את שני הצמיגים. ברכיבה אורבנית הכנס את אותו לחץ שאתה מכניס היום (זה מספיק, כנראה, אם אתה לא חווה סנייקבייטס בכל נחיתה), מה שיתן לך אותה רמת שיכוך בפחות סיכון לצמיגים.

בשטח תוכל להוריד עד כדי 30PSI, ואולי גם פחות (אני עם "2.5 ועם 30PSI). בשטח זה יתן לך אחיזה משופרת. באורבן זה עלול להיות נמוך מדי, בעיקר לתיקול של מדרגות...

כן, לדעתי אתה צריך לשנות לחץ אויר במעבר בין שני סוגי הרכיבה. ההבדלים גדולים, הצרכים כמעט מנוגדים, וההנאה שלך תהיה גדולה יותר אם תעשה את זה. משאבת רצפה (או עצירה בתחנת דלק) וקצת עבודה פעמיים בשבוע - ויהיה טוב.

בהצלחה


חזרה לפורום