נושא: מגן בולם זה לא כל כך טוב.... תאריך: 7/7/2009 7:34:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
כי זה אומר שהרגליים עשויות מחומר שעלול להחליד, ושהאטמים ממש לא משהו... יצרני הבולמים האיכותיים אפילו ממליצים שלא להרכיב "גרביים" כאלה על הרגליים הפנימיות של הבולם, כן הם תופסים לכלוך ומאפשרים לו לחדור אל הרגליים החיצוניות. שים לב שגם הבולמים הקצת יותר טובים של RST לא מגיעים עם אקורדיון כזה.
השמן משמש בבולמים רבים כאמצעי שיכוך, כלומר ספיגת האנרגיה ומניעת נידנוד. ישנם בולמים מעטים שבהם משתמשים באויר לצורך זה. האויר יעיל פחות - אבל קל בהרבה, ותמצא את זה בבולמים תחרותיים, בד"כ. ישנם בולמים (כנראה כמו שלך) שהקפיץ שלהם איננו מבוסס על סליל מתכת או בוכנת אויר, אלא על אלסטומר, כלומר מעין חתיכת "ספוג" מחומר פלסטי בעלת אלסטיות, שמאפשרת תנועה בעומס - אבל מכיון שאיננה יעילה כמו קפיצים אחרים, היא בולעת המון אנרגיה - שזה טוב, כי אז אין צורך במנגנון שמן....
הטיפול בבולמים כאלה הוא פשוט מאוד - פתיחה, ניקוי, גירוז וסגירה. דרך אגב, אם תעשה פעולה כזאת מדי שלושה חודשים (היצרן ממליץ - אם זכרוני אינו מטעה אותי, על פעם ב25 שעות עבודה), יש סיכוי שתאריך מאוד את חיי הבולם שלך (ושוב, הבולם הוא בסיסי מאוד, ובכל מקרה לא יאריך שנים...).
|