נושא: אמנם כבר כמעט אמצע יולי, אבל אולי עדיין יהיה שימוש תאריך: 7/15/2009 2:22:00 PM
מחבר/ת: אורי ברנהולץ
ברכיבת טורינג רגילה ההמלצה היא או לאופני הרים נטולי בולמי זעזועים (או עם בולם קדמי ננעל), אשר מאפשרים חיבור סבל תקני (לא "צף") וצמיגי סמי-סליק, או לאופני טורינג יעודיים, וזאת עקב הצורך בשילדה חזקה, חיבורים טובים לסבל, ונוחות רכיבה למרחקים ארוכים. היתרונות של אופני טורינג יעודיים הם אפשרות לחיבור סבל קדמי ואחורי, ומרווח הולם כך שעקב הנעל לא יתחכך בתיק הרכיבה, תנוחת רכיבה שפופה יותר, המפחיתה את התנגדות הרוח, אפשרות לחיבור מגני בוץ עם קיבוע ליד ציר הגלגל, אפשרות לנשיאת מס´ בקבוקי מים על גבי השילדה (עד שלושה) ולרוב הם כבר מגיעים עם צמיגים מתאימים. אם אתה רוכב לבד, ומתכנן על לינה בשטח\קמפינג, מומלץ (למרות שלא הכרחי) סבל קדמי (וסט תיקים קידמיים) בנוסף לסט האחורי, ולתיק כידון. לצערי אינני מכיר את הזמינות לציוד כזה בארץ (באופן אישי הזמנתי את כל הציוד, כולל אופני טורינג, מחו"ל). בעונה המדוברת כדאי לשים לב שאתה לא טס למקום חם מדי. אני תכננתי לטוס בערך באותו הזמן, וחשבתי על אירלנד\סקוטלנד\נורווגיה בתור מקומות בהם מזג האוויר נעים יותר (למרות שאולי קצת גשום). כמוכן מומלץ לבדוק את משטר הרוחות במקום אליו אתה טס. בחירה נכונה של מסלול וכיוון הדיווש יכולה לעשות את ההבדל בין סיוט מתמשך ואיטי, לבין גמיאת מרחקים כיפית ונעימה. מסלולי טיול תוכל למצוא ב-www.trentobike.org טיפים והסברים על ציוד תוכל למצוא ב-www.bicycletouring101.com. אשמח לענות על עוד שאלות אם יש לך (למשל בנושא אריזה לקראת טיסה, רשימת ציוד מומלצת וכו´)
|