הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/15/2009 7:28:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  שאלה כללית מדי, תלוי
נושא: שאלה כללית מדי, תלוי  תאריך: 8/15/2009 7:28:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

בעיקר ביחס המינוף של המתלה ובאופיו (ליניארי, פרוגרסיבי, וכו´), וגם מסגנון הרכיבה האישי של הרוכב.

כלל אצבע מדוייק למדי הוא לעבוד על פי שקיעה ראשונית (SAG). זה מבטל את הצורך לדעת את יחס המינוף של המתלה, אבל לא מתייחס לאופי המתלה.

השיטה הכי מדוייקת היא לבחור מסלול שמרכז את כל הסגנונות שלך (מה שעלול להיות בעייתי) ולהשתמש בגומה שעל הבולם כדי לבדוק עד כמה הבולם נסגר במהלך הרכיבה. זה חייב לכלול גם אלמנטים תובעניים כמו גינות סלעים, דרופים (למי שעושה), וקפיצות (למי שעושה).
לאחר רכיבה במסלול בדוק את מיקום הגומיה. אם ניצלת את רוב המהלך (90% ויותר) - מצויין. אם ניצלת פחות מזה - משמעות הדבר היא שאתה מנצל את מלוא היכולת של המתלה והבולם, וכדאי לרכך. כמובן שאם הרגשת סגירה במהלך הרכיבה, מומלץ מאוד להקשיח...

כל מה שכתוב בטבלאות יכול לשמש כלחץ התחלתי לניסוי כזה, אבל בלי התייחסות למרכיבים שציינתי (אופי ויחס המתלה וסגנון הרכיבה) הם בחיים לא יכולים להיות מדוייקים לגמרי.

בהצלחה


חזרה לפורום