הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/19/2009 5:34:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  רוחב צמיגים
נושא: רוחב צמיגים תאריך: 8/19/2009 5:34:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

ככלל, אנחנו רוצים אחיזה מיטבית, וגילגול מיטבי.
החלקה בגלגל הקדמי מסתיימת כמעט תמיד, כמעט מיד בהתמרחות על הקרקע. החלקה באחורי יכולה להיות נשלטת, ויש שעושים את זה בשביל הכיף...
בכללי ניתן לומר שככל שהאחיזה טובה יותר, הצמיג מתגלגל פחות טוב (בהכללה, כמובן).
בקדמי לא נרצה להתפשר על אחיזה. באחורי אולי כן, לטובת גילגול.

באופני ש"מ רוב הרוכבים מרכיבים צמיג צר מעט יותר מהקדמי, בגלל השיקולים האלה.

אישית, במיוחד בז"ק, מעדיף צמיג רחב גם מאחור - משום שצמיג בעל נפח אויר גדול מאפשר רכיבה עם לחץ אויר נמוך יותר (לא להגזים, כמובן), ולקבל קצת שיכוך.

עם ז"ק אגרסיבי, מאוד אהבתי את צמיגי WTB מוטורפטור "2.4, שלצערי הגדול כבר אינם מיוצרים :(

לאחר שהגדרת שאתה לא פריק של משקל - לך בכיף על צמיג רחב גם מאחור. זה לא רק פינוק, אלא גם אחיזה בעליות (עיקוב אחרי פני השטח).

בהצלחה


חזרה לפורום