הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/20/2009 4:34:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עמית שרוני עם תוכן  עוד קצת וזהו
נושא: עוד קצת וזהו תאריך: 8/20/2009 4:34:00 PM
מחבר/ת: עמית שרוני

1. לא מתייחס למשהו ספציפי. הטענה שלי היא שהפטנט ששומר על מרחק קבוע בין הציר המרכזי לציר הגלגל אין לו ולמניעת נדנוד בדיווש דבר. תכליתו היחידה היא מניעת התארכות השרשרת.
2. בובינג בדיווש לא נגרם בגלל התארכות שרשרת. הוא נגרם בגלל שהדיווש לא "עגול" או אם תרצה, Acceleration Squat שקיים תמיד במידה כזו או אחרת. בעליות ובמהירות איטית זה יותר משמעותי באופן טבעי. לא סתם התייחסתי לפלטה הקטנה מול הגדולה. זה גם בכלל לא משנה ממה הוא נגרם - העובדה היא שדיווש, בישיבה או בעמידה, מפעיל כוחות לא רצויים על המתלה והדרך היחידה לצמצם את הכוחות האלה היא "להפריע" למתלה לנוע. את זה אפשר להשיג לעניות דעתי, רק ע"י המרכיב האנכי של מתח השרשרת הנוצר בעד דיווש.
3. בכוונה לא התייחסתי לפלטפורמות של בולמים כדי שהוויכוח יהיה רק סביב המכניקה של המתלה עצמו.

הנה מאמר שבין היתר מסביר את זה באופן יחסית פשוט:
http://www.ofanaim.net/suspension.html

או שאם תרצה תוכל למצוא הסברים של דייב וויגל שהמתלים שלו מתוכננים סביב ה-Acceleration Squat.

נראה לי שדי לא? הוויכוח מעניין אבל לא נראה לי שמוביל לאנשהו... :dead:


חזרה לפורום