הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

9/25/2009 3:45:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן מנשה עם תוכן  מקווה שהתשובה תעזור
נושא: מקווה שהתשובה תעזור תאריך: 9/25/2009 3:45:00 PM
מחבר/ת: ערן מנשה

למרות שאני רואה שציפית לתשובה אתמול....

בכל מקרה, דברים שיש לבדוק בקניית אופניים יד שניה:
1. שילדה - אין סדקים או מעיכות
2. גלגלים - חישוקים ללא שמיניות/דנטים/מעיכות, כל החישורים תקינים, הפטמות (ניפלים) לא אכולות, הגלגל מסתובב חלק ללא רשע, אין חופש כשמנסים לדחוף את הגלגל ימינה או שמאלה.
3. צמיגים - לא אכולים יותר מידי (צמיגים גמורים לא צריכים להשפיע על השיקול אם לקנות או לא - רק על המחיר)
4. מעצורים - הידראוליים: שאין נזילות נוזל בלימה. אחרים: לנסות שהברקס עובד, בדיקה שהרפידות לא גמורות
5. קראנק + מעביר קדמי + אחורי - לעשות סיבוב רכיבה ולראות שכל ההילוכים עוברים חלק, לבדוק אם גלג"ש חסר או עקום, הקראנק מסתובב ישר ללא שמיניות. לתפוס את זרוע הקראנק כשהיא פונה כלפי מעלה ולנסות לנדנד אותה פנימה והחוצה - לא צריך להיות חופש בכלל. כדאי להפוך את האופניים ולבדוק אם אין מכות קשות באזור הקראנק או הציר המרכזי, ובזמן הזה לסובב קצת את הקראנק ולהקשיב אם הוא מסתובב חלק
6. ריתוכים חשודים בשלדה או צביעה לא שגרתית יכולים להעיד על תיקון
7. כדאי לבדוק בחלק הפנימי של המשולש האחורי אם אין חריצים עמוקים(עשוי להיגרם מצמיג גדול מדי/שמיניות), סתם שפשוף לא משפיע
8. בולמים - לבדוק שעובדים חלק וללא רעשים או צפצופים (ללחוץ עליהם ולשחרר מספר פעמים כולל ברכיבה). לבדוק שאין נזילות שמן מהאטמים. לבדוק שאין מכות חזקות או מעיכות על הגוף או הרגליים. לבדוק שהבולם הקדמי ישר ולא עקום (יחסית לשלדה) ולבדוק שאין חופש ב-הדסט.
9. לכל שינוי מהמפרט המקורי (בדר"כ תמצא באתר היצרן או היבואן) צריך להיות הסבר. בייחוד אם נראה שהאופניים שימשו למטרה אחרת מהייעוד שלהם (כמו למשל שלדת XC ששימשה ל- Free Ride...)

דבר חשוב לא פחות זה לבדוק אם המחיר שנדרש הוא לא נמוך מאוד יחסית למחיר השוק - אולי גנובות... :suss:
או גבוה מאוד יחסית למחיר השוק - לא לצאת פריירים... :(

במקרה שלך המחיר המבוקש קצת נמוך (חדשות עולות כ-3000) ואם זה לפני משא ומתן זה קצת חשוד - יכול להיות שהשלדה פגועה או שהן גנובות כמו שציינתי קודם - מצד שני יכול להיות שהמוכר לחוץ למכור :confused:

הרמה של המכלולים באופניים היא בסיסית, אל תצפה לניסים ונפלאות, ההבדל הכי משמעותי מבחינתך הוא שאתה עובר לשיכוך מלא.

בהצלחה :)


חזרה לפורום