נושא: אנסה להסביר תאריך: 11/19/2009 3:38:00 PM
מחבר/ת: עמית שרוני
אתה צריך להתייחס לשניהם: 1. המספר השני 51 המספר הזה מייצג את מהלך הקפיץ כלומר כמה הקפיץ יכול להתכווץ עד שאין יותר רווחים בין הסלילים (זה סליל אחד אבל לא משנה...). זה בעצם הסכום של הרווחים בין הסלילים כשהקפיץ רפוי. אתה חייב שהמספר הזה יהיה יותר גדול מהמהלך הפנימי של הבולם בכ-10%. העודף מיועד להשאיר מספיק מרווח שיאפשר כיוון של ה-SAG. המשמעות היא שאם מהלך הבולם הוא 50, מהלך קפיץ 51 לא מספיק מכיוון שכשמחזקים את הקשיחות (זה לא באמת מחזק את הקשיחות, רק את הקשיחות ההתחלתית) בעצם מקצרים את הקפיץ. הבעיה היא שאם מהלך הקפיץ קצר ממהלך הבולם, נוצר מצב בו סגירת המתלה נעצרת במתכת על מתכת של הקפיץ במקום בבאמפר המיועד לכך הקיים בכל הבולמים. \ 2. המספר הראשון 550 מייצג את כמות הכח הנדרשת כדי לכווץ את הקפיץ אינץ´ אחד. זו בעצם רמת הקשיחות של הקפיץ עצמו. אתה צריך קפיץ שאיתו אתה מגיע ל-SAG הרצוי בלי לסובב את האום של הפרילואד יותר מאשר 2-3 (יכול להשתנות בין יצרנים) סיבובים מלאים ממצב בו הקפיץ רפוי. זוכר את העודף הנדרש באורך מהלך הקפיץ בסעיף הקודם? כאן הוא בא לידי ביטוי. בכל אופן, המידה תלויה במשקל הרוכב והעדפותיו, וביחס המינוף של השלדה. מקווה שההסבר ברור מספיק כי זרקתי פה מושגים בהנחה שאתה מכיר אותם.
|