הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

3/8/2010 5:11:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  בלמי דיסק
נושא: בלמי דיסק תאריך: 3/8/2010 5:11:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

המערכת הכי מומלצת למי שמחפש בלמי דיסק על תקציב היא שימאנו דאור. מערכת הידראולית טובה - אמנם מיודעדת רשמית לXC, אבל חסרי תקציב רבים עושים איתה גם DH. כמו כל המערכות של שימאנו היא אמינה בצורה יוצאת דופן, ונוחה מאוד לטיפול.
מחיר של מערכת כזאת בארץ צריך להיות בסביבות 1000ש"ח כולל רוטורים. אני לא רואה סיבה למשהו אחר, אלא אם כן:
* כל גרם במשקל חשוב לך - ואז כבר עדיף להישאר עם בלמי חישוק.
* אתה מתחרה מדרונות (DH) - ואז כבר כדאי להחליף את האופניים.
* יש לך תקציב גדול ואתה יכול להתפנק (אבל לפי השאלה לא זה המצב).

על רוב השלדות היום, ועל רוב הבולמים יש תושבות לבלמי דיסק. אתה צריך בנוסף על כך גם טבורי גלגל (נאבה) עם חיבור לדיסק. ישנם שני סטנדרטים מקובלים בעולם - 6 ברגים, או סנטרלוק של שימאנו. החלפת טבור גלגל משמעותה בניה מחדש של הגלגל - עניין של כ200ש"ח ומעלה (אפשר לבד, אבל זו עבודה עדינה ומדוייקת, וצריך לדעת מה עושים).

אבל בשביל מה להחליף? בלמי חישוק זולים יותר וקלים יותר מבלמי דיסק, ועדיפים בעיני ברוב המצבים עבור מי שסופר את השקלים. יש שדרוגים יותר חשובים...


חזרה לפורום