נושא: תלוי... תאריך: 4/4/2010 3:53:00 PM
מחבר/ת: אלכס זברובסקי
נגיעת שלשרת בכלוב אפשרית במצבים קיצוניים וקרובים לקיצוניים. אם ההילוך הוא על גלגל האמצעי מקדימה - עקרונית מעביר קידמי צריך להיות מכוון כך שלא תיהיה נגיעה בכלוב הקדמי בכל מצב של גלגלי הילוכים אחוריים, וזה ניתן להסיג עיי כוון של מתיחת כבל של מעביר קידמי. במצבים של גלגלים קיצוניים מקדימה (הגדול אן הקטן) ובשילוב של 1-2 גלגלים קיצוניים מאחורה - יתכן והשרשרת משפשף על גבי כלוב הקידמי (לא חזק במיוחד אבל מורגש) - זה מצב נורמלי בגלל הצלבות הילוכים - השרשרת הולכת לא מצורה מקבילה (משמעותית) למישור של כלוב הקידמי, לכן כשה להימנע משיפשוף, בדרך כלל לא אמור לקראות מעבר לעד 2-3 גלגלי שיניים אחורים קיצוניים (כאשר נימצאים על גלגלי שיניים קיצוניים מקדימה גם). אם כל זה, זה לא מהווה שום בעייה עם נשמור על העברת הילוכים נכונה ויעילה - לא עושים הצלבות "לא בריאות" כי זה סתם מקשה על הרוכב וגם על ההילוכים בלא שום תועלת.
כל הכיוונים אלו בדרך כלל כל מאוד לעשות לבד עיי כיוון מתיחת כבל הילוכים קידמי (בתנאי כמובן שהמעביר מותקן כראוי).
|