נושא: עם כל הכבוד לך ולנתי תאריך: 6/10/2010 8:06:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
אני מכיר יותר מאישה אחת שדוקא "הגיאומטריה הנשית" לא נוחה להן, והן רוכבות על "אופני גברים".
אני מכיר לפחות שלוש נשים שרכבו על האופניים שלי (לשתיים מהן המידה היתה גדולה מדי) והם היו נוחים להן יותר מכל אופניים אחרים שהן רכבו. לא מדובר באופניים עם גיאומטריה ייעודית לנשים...
בין דגמי אופניים שאינם ייעודיים לנשים ישנם הבדלי פרופורציות (למשל אורך TT ביחס לאורך צינור כסא) כל כך גדולים, עד שההבדלים הקיימים בין "דגמי נשים" לבין "דגמי גברים" ממילא נופלים בתוך המשרעת הזאת.
כידון גבוה ביחס לכסא הוא לא בהכרח דבר טוב - זה מאפיין רכיבת גרביטציה, או רוכבים מתחילים. בדיווש לאורך זמן זה מתיש. בכל מקרה, זה פרמטר שעליו בהחלט ניתן לפצות בעזרת אמצעים פשוטים.
"מרחק קצר יותר בין הכסא לכידון" יש בין כל שתי מידות. בהקצנה - אם תיקח כל דגם של אופניים ותקרא למידה XS "מידה S לנשים" תשיג בעזרת מדבקה את אותו שינוי גיאומטריה שאתה מדבר עליו.
אני לא אומר שזה מה שעשו המהנדסים בחברות השונות המציעות דגמי נשים, ואני לא טוען שרק אנשי השיווק מעורבים בעניין. אני כן אומר ועומד על דעתי - רק הנוחות של הרוכבת קובעת. אם "דגם לנשים" נוח לה יותר אני אמליץ לה עליו, ואם דגם XS "של גברים" נוח לה יותר, זו תהיה ההמלצה שלי.
בשורה התחתונה - התשובה שלי נכתבה ישירות לשאלה של לנה: האם זה כל כך משמעותי הגאומטריה של נשים או שאפשר לקחת דגמי גברים מידות קטנות? לשאלה הזאת התשובה שלי נשארת בדיוק כמו שהיתה.
|