נושא: בהמשך לזה... תאריך: 6/23/2010 10:47:00 AM
מחבר/ת: צחי בר סלע
עד כמה בכלל "שווה" להקטין? מי שדופק הרבה את הגלגל הגדול נוטה להחליפו ב-באש גארד, מכיוון שמי שרוכב הרבה בשטח טכני מאוד יכול ממש לוותר על הפלטה הגדולה.
עד כמה יוצא להשתמש בפלטה הגדולה? עבור XC, הכולל ירידות ארוכות, מישורים וקטעי קישור משתמשים בפלטה הגדולה. בשטח היא כמעט ולא נחוצה, אלא אם ממש חשוב לדחוף עוד כמה קילומטרים לשעה בירידה ללא קושי טכני - כי עם קושי טכני - אף אחד לא רוכב יותר מהר מאשר בהילוך 2/9 שהוא ההילוך הכי מהיר ללא פלטה גדולה.
אגב, כאשר קונים אופניים חשוב גם לבדוק "מרווח גחון". שמי שאוהב את הפלטה הגדולה, ואוהב שטח טכני המסוכן לפלטה הגדולה, יכול להחליט אם יעדיף מרווח גחון גדול, או קטן (אשר בסופו של דבר גם מוריד את מרכז הכובד)
|