הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/14/2010 12:26:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  לא מסכים עם כל המסקנות
נושא: לא מסכים עם כל המסקנות תאריך: 7/14/2010 12:26:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

"ציר גלגל רחב מאד" - למה הכוונה?
רוב המזלגות ההפוכים הם בעלי ציר 20מ"מ, למעט יוצא מן הכלל אחד ויחיד.
כל המזלגות החדשים במהלך "6 ומעלה מגיעים ממילא עם ציר 20מ"מ.
הם לא כתבו לך שמזלג הפוך חייב להיות טריפל?
או שהוא חייב דיסקים?
גם חייב להיות לו סטירר, לא?
סליחה על הציניות.....

נמשיך ברצינות:
גמישות צידית היא גם פונקציה של אורך, ושל היחס בין חפיפת הרגליים לאורך הכולל. במזלג הפוך חפיפת הרגליים גדולה משמעותית מאשר במזלג "רגיל", והיחס הזה עוד גדל במזלגות קצרים יותר, כך שדוקא בהם בולם כזה יהיה לא פחות קשיח צידית, אם לא יותר.

על סמך מה הקביעה ש"משקל של מזלג הפוך כשלעצמו יהיה בד"כ גבוה משל מזלג רגיל"?
בתחילת העשור, כשמזלגות הפוכים היו נפוצים יותר, משקלם לא היה כבד משל המזלגות ה"רגילים" בעלי מהלך דומה. למעשה הבולם הכבד ביותר אז היה דוקא בעל מבנה "רגיל", וכל המזלגות ההפוכים היו קלים ממנו.
המזלג ההפוך המודרני ביותר - המאניטו דוראדו - שוקל פחות מ3ק"ג (גם בגרסא ה"זולה"), שזה קצת פחות מפוקס40, ודומה מאד לבולמים מתחרים בעלי מהלך דומה.


הסיבה לחוסר הפופולאריות של המזלגות ההפוכים בתחום האופניים, מעבר לשמרנות מוגזמת, היא שהיתרון המובהק של המבנה ההפוך הוא בעיקוב אחרי מבנה הקרקע במהירויות גבוהות. ברוב סגנונות הרכיבה אין לזה משמעות. הסגנון המהיר ביותר הוא תחרויות מדרונות, שבהם גם מקובלים מהלכי מתלה ארוכים.
זו הסיבה שרוב המזלגות ההפוכים בתחום האופניים הם בעלי מהלך ארוך, כתר כפול, לאו דוקא משקל קל, וציר 20מ"מ.


ויש בהחלט גם אחרים. לא הכנסתי אותם בסקירה הקודמת, משום שלא טרחתי להקיף את כולם - וגם בגלל שאני בתקופת התעניינות בארוכים יותר - אבל קבל הסבר למה דוקא כן בולמים הפוכים:
http://www.maverickbike.com/main/do/Fork_Technology


יש להם בולם "6 הפוך כפול כתר, קצר מכדי להיות תחרותי וקל מספיק (1769גרם) בשביל להיות מזלג AM מושלם, כולל אפשרות לקיצור מהלך ב"2 לטיפוסים:
http://www.maverickbike.com/main/do/products/productID/38

וגם זה - בולם XC בעל כתר יחיד ומהלך של 120מ"מ, במשקל של 1723גרם. זה קצת יותר כבד מאשר F120, אבל עדיין עומד בכבוד במשקל דומה למרבית מתחריו:
http://www.maverickbike.com/main/do/products/productID/39



אני בהחלט חושב שבעידן הAM, כשעיקוב יעיל אחרי מבנה הקרקע במהירויות גבוהות הופך להיות יותר ויותר צורך של רוכבים על אופניים קצרי מהלך, כשאנו עדים להופעתן של שלדות חזקות מאוד ובעלות גיאומטריה מוכוונת מהירות גבוהה עם מהלכים קצרים, יש מקום גדל והולך למזלגות הפוכים קצרי מהלך. הם בהחלט יכולים להיות בעלי כתר יחיד. על ציר 20מ"מ אני לא מוותר גם בבולמים "רגילים" קצרי מהלך, אז למה בהפוכים?

כמו תמיד, זה הרבה עניין של אופנה. כמו מיסבי החלקה בצירי המתלים גם הבולמים ההפוכים יכנסו מתישהו לאופנה, ויהיו נפוצים יותר גם בקרב הרוכבים הרגועים יותר.


חזרה לפורום