הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/14/2010 12:42:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  תשובה יפה!
נושא: תשובה יפה! תאריך: 7/14/2010 12:42:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

(ציטוט של איתן): "היתרון המובהק של המבנה ההפוך הוא בעיקוב אחרי מבנה הקרקע במהירויות גבוהות"


מכיוון שרוצים שהשלדה והרוכב ישארו ללא תנועה ככל האפשר עקב המהמורות, רק חלקי השיכוך צריכים לזוז. "הפיכת" הבולם מאפשרת הקטנה של המשקל הזה (גלגל+חלק הבולם הנע).

באופניים, DH מגיע למהירויות גבוהות מאוד ועם תנועה רבה בבולם, לכן משתמשים בבולמים הפוכים. בשאר הסגנונות לא דרושה עקיבה בקצב כמו DH. ההשוואה לאופנועים "בעייתי". כמעט לכל האופנועים הרציניים יש בולם הפוך מכיוון שכולם מגיעים למהירות גבוהה בקלות (במכפלות מאופניים! ) בפאריז-דקאר רוכבים בשטח במהירויות של גם 180 קמ"ש בשטח(!) (לפעמים במשך שעות ברצף, אבל זה לא משנה לדיון זה) אופניים לא ירגישו את המהמורות באותו אופן. רוכב XC "עלול" בכלל לחשוב שאין מהמורות, או שהן יהיו איטיות משמעותית ו"זמן החזרה" של הבולם זניח לחלוטין.

גם בכביש, אני בכלל לא יודע כמה אופניים משתמשים בבלמים במישור ובעליה.
אופנועים לעומת זאת, מאיצים בכל מקום שאפשר, עד הרגע בו חייבים להאיט. אופנועים "חיים ממש על הקצה" בשימוש בבולמים, בנוסף למהירויות שיכולות לעבור את ה-300 קמ"ש פעמיים בהקפה של מסלול. אסור להגיע למצב שב-300 קמ"ש יש ריטוט של החלק הקדמי, כאשר הצמיג צריך להתכונן להפחתה של כ-250 קמ"ש באיזה שניה או שתיים....


חזרה לפורום