הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/18/2010 10:22:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  tamir עם תוכן  הבולם התפרק והגלגל עף החוצה באמצע העליה על המדרכה
נושא: הבולם התפרק והגלגל עף החוצה באמצע העליה על המדרכה תאריך: 7/18/2010 10:22:00 PM
מחבר/ת: tamir

שלומות ותודה לבני על כתיבת המאמר הוראות מצוינות.
קישורית למאמר:"החלפתי בולם קידמי לאופניים... בעצמי"
http://www.harim.co.il/articles/351/

אני רוכב בעיקר ככלי תחבורה, אך זה כמובן גם תחביב ממכר ביותר.
אינני משקיע באופניים חדשות כי גונבים לי אותם בערך אחת לשנה,
ככה זה כשמסתובבים בעיר וקושרים לעמודים.
אחרי שאני גומר לקלל את הגנב, ולפעמים את עצמי(על קשירה רשלנית :o ),
אז אני הולך לחנות או לאינטרנט וקונה לי שוב אופניים יד שנייה.
יד שנייה, כי באופניים חדשות שעולות 500 ש"ח ידיות הברקס הם מפלסטיק, המסבים לא זזים, ומערכת ההילוכים ללא ידיות "חכמות".
אז קניתי משהו נחמד, וכאמור בכותרת אחרי כחצי שנה, הלך הבולם הקידמי.
אגב, יצאתי נקי מהנפילה. אני בטוח שהיה מאוד מצחיק לראות אותי נופל, כאשר
הגלגל הקידמי טס לו מהשלדה.
אחרי ההלם הראשוני, החזרתי את הבר-מינן למקום והמשכתי בנסיעה, כמובן הפעם בלי לקפוץ מדרכות.

טוב עכשיו מה עושים? נשקיע 500 ש"ח באופניים שקניתי ב 500 ש"ח?(בולם מינימאלי "פושט" עולה 350, 400 ש"ח חדש, טוב לא "פושט" לגמרה, אך גם לא בולם אמיתי + עבודה = 500).

רכבתי לדרום תל אביב(לוינסקי), ומצאתי בולם RST במידות שהיו לי, אך מברזל ולא מאלומיניום.
חפיף למה להשקיע? בשביל הגנבים? קיצר...בולם יד שנייה במצב כמו חדש(מישהו שפרק כדי לשדרג, או מסיבה אחרת :suss: ),כמה שילמתי? 130 ש"ח. נחמד.

חזרתי הביתה לא לפני שעברתי דרך חנות כלים ביצחק שדה והתחדשתי במסור ברזל ידני(55 ש"ח נוספים על חשבון התיקון). מי שקרא את הכתבה של בני מבין למה צריך מסור עצבני.

עבדתי אחד לאחד לפי ההנחיות במאמר לעיל, כולל סימון קו הניסור עם טוש-מרקר(במקום עיפרון), המכה החזקה לשחרור טבעת המרכוז, וכולל מקל מטאטא מעץ לחילוץ השושנה( השושנה יצאה נקי, ללא כול נזק-ככה היא גם חזרה לתפקד במזלג ה"חדש")). טיפ שנתן לי המוכר בחנות: לחתוך את הצינור של המזלג השבור, מתחת לשושנה, וככה הדרך של השושנה החוצה קצרה יותר--- לא השתמשי בעצה זאת.
ההתקנה של הבולם החדש הלכה חלק, יצא פגז!
דווקא רציתי לראות את הגנב נופל על הפנים כאשר הגלגל טס לו החוצה, אבל הבטיחות שלי שווה יותר!
זהו בהצלחה לבאים אחרי.
הטיפ שלי: לקרא את ההנחיות היטב לפני קניית הבולם החדש(לבדוק את מידת האורך והקוטר של הסטירינג, מידות גוז´נים של הבלמים וכו´) ולפני התחלת העבודה (ולא אחרי), לראות שיש את כל כלי העובדה הדרושים, ולפי הצורך להשלים. לפנות זמן איכות(לי לקח שעתיים כולל ניקיונות), כי העבודה דורשת סבלנות וריכוז. כשעובדים עם כלים לא מתאימים הכיף שבעבודה הופך לסיוט.



חזרה לפורום