הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/19/2010 11:15:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  tamir k עם תוכן  הרכבת כבל הילוכים ומתיחה ראשונית, כיוון שלב "0"
נושא: הרכבת כבל הילוכים ומתיחה ראשונית, כיוון שלב "0" תאריך: 7/19/2010 11:15:00 PM
מחבר/ת: tamir k

http://www.harim.co.il/Article.asp?ID=346
הקישורית שלמעלה היא לכתבה של שחף: "הלכות כיוון הילוכים",
כתבה מצויינת ערוכה יפה וברור.
שמחתי לגלות כי יש לי רגולאג´ במעביר האחורי,
אצלי באופניים אין כזה ליד השיפטר, ידעתי על קיומו באופן כללי,
אך עד היום התעצלתי לחפש אותו. ידעתי שההילוכים לא מכוונים,
כי לפעמים הייתי צריך לדחוף את הידית של השיפטר קצת מעבר לקליק כדי שההילוך התחלף.
קיצר, עכשיו סובבתי את הרגולאג´ רבע סיבוב החוצה(נגד כיוון השעון כשמסתכלים מאחורה) וההילוכים עוברים חלק.

ולעניין הנוסף(חסר בכתבה של שחף)- הרכבת כבל הילוכים ומתיחה ראשונית, כיוון שלב "0":
למביני עניין, הטיפול די פשוט על תיתנו למספר השלבים הרב להטעות אותכם.
1. פותחים את מכסה השיפטר(בשימנו), שני ברגים ראש פיליפס. לפתוח בעדינות כדי לא להרוס את ההברגה.
2. בהזדמנות זאת אפשר לנקות את המנגנון בעדינות עם מברשת שיניים ודיגריזר ואז לשמן.
3. משחילים את ראש הכבל לתוך המקום המתאים במנגנון(מצטער שאין לי תמונה, מי שמבין מבין).
4. סוגרים את מכסה השיפטר (בעדינות עם הברגים לא "לתחון" את ההברגה!)
5. המשך השחלת הכבל והשרבול החיצוני מתבצעת תוך גירוז כמובן. אין טעם לגרז קטעים שמחוץ לשרבול. בסוף חשוב לנגב עודפי גריז.
6. מכניסים את הכבל לתוך המקום בקלמפ שקבוע במנגנון העברה, וסוגרים את האום. לא מהדקים, אך סוגרים ככה שהכבל יהיה תפוס ולא מהודק.
7. מוודאים שכל מה שצריך להיות מולבש על הכבל הולבש, ושהכבל והשרבול עוברים במקום הנכון. אז מלבישים את ראש האלומיניום על קצה הכבל כדי שלא יתפרק וכדי שלא נידקר, ונותנים מעיכה קטנה על ראש האלומיניום(לא להרוג אותו), זהו, הוא ישאר שם.
8.נותנים משיכה ידנית לכבל, ותוך כדי שהכבל משוך לוחצים כמה פעמים על הידית הקטנה של השיפטר להבטיח שהוא במצב רפוי ביותר.
9. מבריגים את הרגולג´ עד הסוף פנימה. אם יש שניים אז את שניהם, זה שליד המעביר וזה שליד השיפטר. ומסובבים בחזרה סיבוב אחד, אולי שניים.
10. שימו לב שכאשר הכבל מפורק המעביר(קידמי או האחורי) נמצא מול הגלגל הקטן. במצב זה הוא ישאר עד הידוק האום של הכבל.
11. נותנים לכבל משיכה חזקה כדי לקבל מתיחות ראשונית בכבל ואז מהדקים את האום של הקלמפ.
חשוב ביותר
לפני הידוק ההאום יש לשים לב שהשרבולים של הכבל יושבים בתוך התושבות בשילדה וברגולאג´(אחרת כאשר השרבול יחזור למקומו, והוא בטוח באיזה שלב ברכיבה יחזור למקומו, כל העסק יצא מכיוון לחלוטין :(( ...
(אגב, אותה תקלה בהתקנה לקויה של כבלים במערכת הבלמים עשויה להסתיים באסון :dead: - אז בבקשה. שימו לב!!!)
הערה: בזמן המתיחה בוען היד שמותחת את הכבל לוחצת "פנימה" על המעביר(דוחפת אותו לכיוון גלגל השיניים השני), ואז אחרי הידוק האום, המתיחה הראשונית שמתקבלת תהיה חזקה יותר.
12. המשך כיוון לפי ההוראת של שחף.
בהצלחה


חזרה לפורום