הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

9/27/2010 4:02:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מספר ההילוכים המוצהר קצת מטעה
נושא: מספר ההילוכים המוצהר קצת מטעה תאריך: 9/27/2010 4:02:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

נכון שיש 3 פלטות מלפנים, ו9 גלגלי שיניים מאחור - אבל יש חפיפה בין חלק לא מבוטל מההילוכים, ולמעשה במערכת "27 הילוכים" יש לך 14 הילוכים זמינים.
כדי לקבל עוד מרווח גחון, וכדי לשמור על גלגלי השיניים הקדמיים יש המוותרים על הפלטה הגדולה, ומאבדים בקירוב שני הילוכים (כן, זה כל הסיפור).
החלפת הפלטה ה"בינונית" מ32T ל36T חוסכת לך כמעט הילוך, ומכיון שההילוכים ה"קלים" יותר כלל לא נפגעו, ויתרת על הילוך או הילוך וחצי, בתמורה ליתרונות אחרים.
כך יש לך, למעשה, 12 או 13 הילוכים במקום 14. לא ויתור כל כך גדול...

נכון שמספר גדול יותר של הילוכים נותן יותר אפשרויות, אבל השאלה היא האם אתה מנצל את האפשרויות האלה.
בקסטה 8 הילוכים יש לכאורה פחות אפשרויות, אבל ההילוך הגבוה ביותר והנמוך ביותר זהים - כך שההבדל הוא בהפרש בין הילוכים. רוב הרוכבים לא יחושו בהבדל.

אני עובד עם 16 הילוכים (8 מאחור, 2 מלפנים) ומעולם לא הרגשתי שחסר לי משהו מול בעלי 27 הילוכים

שנה טובה


חזרה לפורום