נושא: קודם כל - ברכות וחיזוק על הצטיידותך במגינים תאריך: 1/30/2011 9:01:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
לעניין המגינים - אני לא מכיר בכלל את המגינים של שיפט, ולכן לא אחווה דעה עליהם.
את הLZMX רגליים לא אהבתי. נכון שהוא קל יותר מהLanding Zone, אבל דוקא האגרסיביים יותר הרגישו לי נוחים ומפריעים פחות לדיווש. כשבאתי למדוד הייתי בהתלבטות - והיא נעלמה לחלוטין. אני כבר מעל ארבע שנים עם המגינים היותר אגרסיביים, ולא מוריד אותם בקטעים רגועים - הם פשוט נשארים עד סוף הרכיבה, ואני לא מרגיש שהם מפריעים.
מגיני ידיים Landing Zone מצויינים, ואני רוכב עם כאלה שהגיעו כחלק אחד עם חליפת הגנה מלאה שאני משתמש בה לFR. בהחלט מומלצים.
לגבי כפפות - אלה שדיברת עליהן (גם הרוקגארדן וגם השיפט) הן יותר לנוחות ופחות להגנה. מבחינתי האישית כפפות הן אביזר להגנה - ברכיבות שבהן לא צריך הגנה אני רוכב ללא כפפות כלל. כפפות רוקגארדן קארבון פיית´ הן מצויינות, וזוג כזה שירת אותי נאמנה במשך מעל שנה של עבודה קשה. יש לי חבר שקנה כאלה לרכיבה עם האופנוע, ואהב מאוד. הכפפות שיש לי בשנתיים האחרונות הן הסלסה לוס-מוטוס שגם הן מגינות היטב, נוחות ועמידות. העדפתי אותן רק בגלל שהיו במבצע במקרה בזמן שקניתי. בקניה הבאה בהחלט יתכן שאעדיף את הקארבון פיית´ - תלוי במחיר ובמבצעים באותו זמן...
מכנסי הרכיבה שקישרת אליהם אינם ממוגנים, אלא מיועדים ללבישה מעל טייץ או מעל מכנסי מיגון. מכנסיים ממוגנים קיימים, ובעבר ראיתי גם באתר "הרים", אבל כרגע אני לא רואה, וכמעט לא פגשתי רוכבים משתמשים בהם, למרות שאפשר להבין את נחיצותם.
והשארתי לסוף את עניין הקסדה, וקצת הירהורים (וסליחה על שאני נדחף - זה נושא כאוב, תרתי משמע...). הגדרת את עצמך כרוכב אגרסיבי, ואפילו "מטורף". נהדר. גם אני משתדל להיות כזה. אף על פי כן, אתה רוצה לשמור על הבריאות, והולך לקנות מגינים. טוב מאוד. אישית המגינים שלי תמיד היו שתי רמות מעל מה שאחרים מתמגנים ברכיבות, ומעולם לא הצטערתי על זה. על פי ההתלבטות יש לך תקציב סביר ואפילו יותר, ואתה לא הולך לחסוך על בריאות. ואז אתה לוקח חצי-קסדה בשביל רכיבה אגרסיבית? יד שבורה זה דבר מבאס, אבל כל החתיכות ירוצו לחתום לך על הגבס כאילו אתה גיבור מלחמה. כשמסתיימת תקופת ההחלמה (והיא מסתיימת...) אתה חוזר בהדרגה, ואחרי שנה לא זוכר בכלל שנפצעת (ואפילו הגזמתי עם שנה). אבל פגיעת ראש או פגיעה בפנים (לסת, אף, ארובת העין...) היא מסוכנת יותר, ובעלת פוטנציאל להיות בלתי הפיכה הרבה יותר מפגיעות גפיים. קנה לך חצי-קסדה נוחה לדיוושים ממושכים. בהחלט. אבל הקסדה העיקרית צריכה להיות מלאה. יש היום מבחר גדול, ורבות מהן מאווררות ומאפשרות נשימה חופשית, מה שמאפשר לעשות איתן אפילו XC של ממש.
ודרך אגב, תראה קצת תמונות של רכיבה אגרסיבית, שלפחות יהיה מה לראות אם לא רוכבים... :suss:
|