נושא: בולם ארוך תאריך: 3/23/2011 9:45:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
ראשית, פילוסופיה בגרוש - מה הטעם בבולם ארוך (בעצם, כל בולם) אם אתה לא מנצל את מלוא מהלכו? אם אתה משתמש רק ב70מ"מ מהלך בולם, זה כאילו יש לך בולם בעל מהלך של 70מ"מ - אבל במשקל של בולם 140...
בהכללה ניתן לומר שבולם ארוך יותר בכיול דומה יאפשר לך מגוון רחב יותר של סגנונות רכיבה. לדוגמא: אם יש לך בולם בעל מהלך של 80מ"מ שעושה עבודה טובה מאוד בXC, בולם בעל מהלך כפול יאפשר לך את אותם ביצועים בXC, אבל יספוג היטב גם נחיתות קשות כשאלה מגיעות. צורה כזאת של שימוש מתאימה לרוכבי AM אגרסיביים.
אפשרות אחרת לשימוש בבולם ארוך היא לכיילו בצורה רכה יותר, כך שיעקוב טוב גם אחרי קרקע משובשת מאוד. שימוש כזה מקובל בקרב רוכבי מדרונות תחרותיים.
לגבי הכתבה - העובדה שאתה לא רוכב כמו הבוחנים שם מכתיבה כיול שונה של הבולם עבורך, אבל אין ספק שהבולם קשיח מדי כרגע. אם הביצועים הנוכחיים מתאימים לך, תוכל להמשיך להתשמש בו כפי שהוא. אבל אני מאמין שכיול מתאים יותר יאפשר לך להפיק יותר מהאופניים, במיוחד בירידות מהירות.
כיוון הסאג הוא כלל אצבע, או נכון יותר - השלב הראשון בכיול בולם. עם הסאג הנכון בדוק את התנהגות הבולם במסלולים מגוונים, כולל מצבי קיצון (כמובן, הכל ביחס אליך עצמך ולא אף אחד אחר). אם הבולם אינו מתקרב למלוא מהלכו - רכך אותו מעט. עשה זאת בקפיצות קטנות, כדי להימנע מטריקת מהלך שעלולה להיות לא בריאה לבולם, ולגרום לאיבוד שליטה באופניים. אם אתה משתמש ביותר מ90% מהמהלך במצבים הקיצוניים ביותר, זה כבר בסדר. גם לסגור מהלך זה בסדר - במהלך יום רכיבה הכולל סינגלים מהירים ואגרסיביים בהחלט מקובל לסגור מהלך מספר פעמים - בולם איכותי יודע להתמודד עם זה. אם אתה מרגיש מכה בידיים, תדע שהגזמת, ועליך להקשיח מעט את הבולם.
כל זה המלצות על קצה המזלג. ככל שתרבה לשחק עם הכיוונים, כך תכיר טוב יותר את התנהגות החבילה של בולם-אופנים-רוכב, ותדע להביא אותו לכיול מיטבי עבורך. ושוב אני מדגיש - מה שטוב עבורך לא בהכרח טוב לרוכב אחר, אפילו במשקל דומה, אפילו עם אופניים דומים, ואפילו עם סגנון רכיבה שונה.
מקווה שעזרתי. בהצלחה :)
|